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위성 안테나 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 주파수 대역, 기술, 안테나 유형, 플랫폼, 지역별(2025-2033년)

Satellite Antenna Market Size, Share, Trends, and Forecast by Frequency Band, Technology, Antenna Type, Platform, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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위성 안테나 세계 시장 규모는 2024년에 37억 3,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 64억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 CAGR은 5.86%에 달할 것으로 예측합니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년에는 39.9% 이상의 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 위성 기반 통신 시스템에 대한 수요 증가, 우주 탐사 임무 및 위성 발사 증가, 전자 제어 위상 배열 안테나의 보급, 군 및 방위 응용 분야에서 위성 사용 확대 등이 시장 수요를 증가시키는 요인 중 일부입니다.

위성 안테나는 마이크로파 신호를 이용하여 정보를 송수신하기 위해 고안된 통신 도구입니다. 수신 및 송신 시 전자기(EM) 에너지를 전기 에너지로 변환합니다. 안테나 구조, 빔 형성 네트워크, 급전 시스템으로 구성된 위성 안테나는 초고주파(VHF), 초고주파(UHF), X밴드, C밴드 등 다양한 주파수로 통신하기 때문에 공중, 해상, 육상, 우주 기반 플랫폼에 광범위하게 설치되고 있습니다. 또한, 불필요한 신호로 인한 간섭을 줄이고 위성의 송신 전력을 지정된 지리적 영역에 집중할 수 있도록 지원합니다.

위성 안테나 시장 동향:

통신 및 우주 산업에서의 제품 보급이 시장에 밝은 전망을 가져오고 있습니다. 이에 따라 우주 탐사 임무의 증가, 소형 위성의 보급, 투자 증가, 위성 지원 전쟁 시스템에 대한 수요 증가가 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 상용차, 기차, 선박용 이동 통신(COTM) 솔루션에 대한 수요 증가로 인해 전자 제어 위상 안테나(ESPA)가 널리 채택되고 있는 것도 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 이와는 별도로, 고효율, 낮은 드래그, 강력한 버드 스트라이크 대응, 적도각 또는 경사각 성능을 제공하는 위상 배열 안테나의 도입은 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 신호 페이딩을 최소화하고 전력 제어를 강화하며 효율적인 무선 통신 관리를 지원하는 스마트 안테나의 도입이 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 원격 감지, 지구 관측, 우주 연구 프로젝트, 기상 예보, 기후 모니터링, 삼림 벌채 등에서 위성의 활용이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 기타 요인으로는 무선 통신 및 이동 통신에 대한 수요 증가, 재사용 가능한 로켓 기술 및 기성품 CubeSats의 채택 증가, 발사 비용 절감을 위한 위성 소형화를 위한 광범위한 연구개발 활동 등이 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 위성 안테나 시장의 시장 규모는?
  • 위성 안테나 시장의 향후 전망은?
  • 위성 안테나 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • 위성 안테나 시장 점유율이 가장 높은 지역은 어디인가?
  • 세계 위성 안테나 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 위성 안테나 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 주파수 대역별

  • C 밴드
  • K/KU/KA 밴드
  • X 밴드

제7장 시장 내역 : 기술별

  • SOTM
  • SOTP

제8장 시장 내역 : 안테나 유형별

  • 플랫 패널 안테나
  • 파라볼라 반사경 안테나
  • 호른 안테나

제9장 시장 내역 : 플랫폼별

  • 육상 고정
  • 육상 이동
  • 공정
  • 해사
  • 우주

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Airbus SE
    • Ball Corporation
    • Cobham Limited
    • General Dynamics Mission Systems(General Dynamics Corporation)
    • Gilat Satellite Networks
    • Honeywell International Inc.
    • L3Harris Technologies
    • MDA Ltd.
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Norsat International Inc.(Hytera)
    • Thales Group
    • Viasat Inc.
ksm 25.05.29

The global satellite antenna market size was valued at USD 3.73 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 6.40 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.86% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 39.9% in 2024. The growing demand for satellite-based communication systems, increasing space exploration missions and satellite launches, the widespread adoption of electronically steered phased array antennas, and expanding use of satellites in military and defense applications, are some of the factors escalating the market demand.

A satellite antenna is a communication tool designed to transmit and receive information using microwave signals. It converts electromagnetic (EM) energy into electrical energy during reception and transmission. Comprising an antenna structure, beam-forming network, and feed system, a satellite antenna is widely installed on airborne, maritime, land, and space-based platforms to communicate in wide-ranging frequencies, such as very high frequency (VHF), ultra-high frequency (UHF), X band, and C band. It also assists in reducing interference from undesired signals and concentrating the satellite's transmitting power into a designated geographical region.

Satellite Antenna Market Trends:

The widespread product adoption in telecommunications and space industries is creating a positive outlook for the market. In line with this, the increasing number of space exploration missions, the proliferation of small satellites, rising investments, and increasing demand for satellite-aided warfare systems are facilitating the market's growth. Furthermore, widespread adoption of electronically steered phased antennas (ESPA) due to the increasing demand for communication on the move (COTM) solutions for commercial vehicles, trains, and boats are acting as another growth-inducing factor. Apart from this, the introduction of phased array antennas that provide high efficiency, low-drag, robust bird strike compliance, and equatorial or skew angle performance is providing an impetus to market growth. Additionally, the introduction of smart antennas that assist in minimizing signal fading, enhancing power control, and managing efficient wireless communications are driving the growth of the market. Moreover, the increasing application of satellites in remote sensing, earth observation, space research projects, weather forecast, climate monitoring, and deforestation is positively influencing the market growth. Other factors, including rising demand for wireless and mobile communications, increasing adoption of reusable rocket technology and off-the-shelf CubeSats, and extensive research and development (R&D) activities toward satellite miniaturization for reducing launch cost, are anticipated to support the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Frequency Band:

  • C Band
  • K/KU/KA Band
  • X Band

Breakup by Technology:

  • SOTM
  • SOTP

Breakup by Antenna Type:

  • Flat Panel Antenna
  • Parabolic Reflector Antenna
  • Horn Antenna

Breakup by Platform:

  • Land Fixed
  • Land Mobile
  • Airborne
  • Maritime
  • Space

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, Ball Corporation, Cobham Limited, General Dynamics Mission Systems (General Dynamics Corporation), Gilat Satellite Networks, Honeywell International Inc., L3Harris Technologies, MDA Ltd., Mitsubishi Electric Corporation, Norsat International Inc. (Hytera), Thales Group and Viasat Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the satellite antenna market?
  • 2.What is the future outlook of satellite antenna market?
  • 3.What are the key factors driving the satellite antenna market?
  • 4.Which region accounts for the largest satellite antenna market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global satellite antenna market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Satellite Antenna Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Frequency Band

  • 6.1 C Band
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 K/KU/KA Band
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 X Band
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technology

  • 7.1 SOTM
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 SOTP
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Antenna Type

  • 8.1 Flat Panel Antenna
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Parabolic Reflector Antenna
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Horn Antenna
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Platform

  • 9.1 Land Fixed
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Land Mobile
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Airborne
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Maritime
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Space
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Airbus SE
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Ball Corporation
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Cobham Limited
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 SWOT Analysis
    • 15.3.4 General Dynamics Mission Systems (General Dynamics Corporation)
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Gilat Satellite Networks
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Honeywell International Inc.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 L3Harris Technologies
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
    • 15.3.8 MDA Ltd.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Mitsubishi Electric Corporation
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Norsat International Inc. (Hytera)
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Thales Group
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Viasat Inc.
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
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