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튼살 치료 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 치료별, 유통 채널별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Stretch Marks Treatment Market Size, Share, Trends, and Forecast by Treatment, Distribution Channel, End User, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

튼살 치료 세계 시장 규모는 2024년에 31억 3,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 49억 5,000만 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 5.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측하고 있습니다. 북미의 주요 튼살 치료 시장 동향으로는 인지도 향상, 가처분 소득 증가, 임신 후 및 체중 관련 피부 문제의 유행으로 인한 고급 스킨케어 솔루션에 대한 높은 수요, 2024년 8월에 발표된 WHO의 발표에 따르면 2022년에는 전 세계 인구 8명 중 1명이 비만을 경험하게 될 것입니다.

튼살은 피부가 갑자기 늘어나거나 줄어들었을 때 생기는 흉터나 불규칙한 선입니다. 신체의 예기치 못한 변화에 의해 콜라겐과 엘라스틴이 파열되어 피부가 자연 치유되는 과정에서 튼살이 발생합니다. 또한 쿠싱증후군, 콜라겐의 이상형성, 엘라스댄로스 증후군에 의해서도 생길 수 있습니다. 튼살은 임산부나 급격한 체중 증가나 체중 감소로 인해 근육의 크기가 급격하게 변화하는 사람에게서 흔히 볼 수 있습니다. 일반적으로 사용되는 튼살 치료에는 로션, 크림, 펄스 다이 레이저, 프락셔널 레이저, 오일, 세럼 등이 있습니다. 이들은 피부를 조여주고 콜라겐을 재건하여 열린 모공과 잔주름을 치료함으로써 튼살을 눈에 띄지 않게 하는 데 도움이 됩니다.

튼살 치료 시장 동향 :

대중들 사이에서 비만 유병률이 증가하는 것은 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 식습관의 변화와 앉아있는 생활 방식 증가로 인해 개인은 과도한 체중 증가로 인해 튼살의 발생으로 이어지는 과도한 체중 증가에 시달리고 있습니다. 또한, 임산부들 사이에서 제품에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 튼살 로션, 오일, 세럼은 에센셜 오일과 영양소로 강화되어 늘어나거나 찢어진 피부를 눈에 띄지 않게 하고 치유를 촉진합니다. 또한, 화학적 필링, 다혈소판 혈장(PRP), 마이크로니들, 비침습적 미세 박피술, 레이저 기반 치료법의 출시 등 다양한 제품 혁신이 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이러한 시술은 오래된 콜라겐의 분해를 돕고 새로운 피부 조직의 발달을 촉진합니다. 또한, 시중에서 쉽게 구할 수 있는 튼살 연고와 대중의 외모에 대한 인식이 높아진 것도 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 튼살는 무엇인가?
  • 튼살 치료 시장 규모는?
  • 세계 튼살 치료 시장의 2025-2033년 예상 성장률은?
  • 세계 튼살 치료 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 세계 튼살 치료 시장의 치료별 주요 부문은 무엇인가?
  • 세계 튼살 치료 시장의 최종 사용자별 주요 부문은 무엇인가?
  • 세계 튼살 치료 시장의 주요 지역은?
  • 세계 튼살 치료 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 튼살 치료 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 치료별

  • 국소용 제품
    • 주요 부문
      • 크림
      • 오일 및 세럼
      • 로션
  • 레이저
    • 주요 부문
      • Fractional Lasers
      • Pulse-Dye Lasers
      • 기타
  • 미세박피술
  • 기타

제7장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 기관
  • 소매
    • 주요 부문
      • 슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
      • 전문 소매업체
      • 의료 소매업체
      • 온라인 스토어
      • 기타

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 병원 및 진료소
  • 가정용
  • 전문 피부과 센터
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Alliance Pharma PLC
    • basq NYC
    • Bayer AG
    • Candela Corporation
    • Clarins
    • Dermaclara
    • E.T. Browne Drug Co. Inc.
    • Helix Biomedix Inc.
    • HRA Pharma(Perrigo Company plc)
    • Laboratoires Expanscience
    • Union-Swiss(Pty) Ltd
    • Weleda
LSH 25.04.24

The global stretch marks treatment market size was valued at USD 3.13 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 4.95 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.2% from 2025-2033.Key stretch marks treatment market trends in North America include the high demand for advanced skincare solutions due to increased awareness, rising disposable income, and the prevalence of post-pregnancy and weight-related skin concerns. As per the WHO article released in August 2024, roughly 1 in 8 people worldwide experienced obesity in 2022.

Stretch marks are scars or irregular lines that develop when the skin stretches or shrinks suddenly. They are widely caused by unexpected changes in the body that cause the collagen and elastin to rupture and as the skin heals naturally, stretch marks occur. They are also caused by Cushing syndrome, abnormal collagen formation and Ehlers-danlos syndrome. Stretch marks are common in pregnant women and individuals with rapid changes in muscle size due to significant weight gain or weight loss. Some of the commonly used stretch mark treatment solutions include lotions, creams, pulse-dye lasers, fractional lasers, oil and serums. They aid in reducing the visibility of stretch marks by rebuilding collagen for tightening the skin and treating open pores and fine lines.

Stretch Marks Treatment Market Trends:

The increasing incidence of obesity among the masses is one of the key factors driving the market growth. With the changing dietary patterns and the rising adoption of sedentary lifestyles, individuals are widely suffering from excessive weight gain, which is leading to the development of stretch marks. Moreover, the increasing product demand among pregnant women is favoring the market growth. Stretch marks lotions, oils and serums are fortified with essential oils and nutrients that aid in minimizing the visibility of stretched and broken skin and promote healing. Additionally, various product innovations, such as the launch of chemical peels, platelet-rich plasma (PRP), micro-needling, non-invasive microdermabrasion and laser-based treatment procedures, are providing a thrust to the market growth. These procedures aid in the breakdown of old collagen and promote the development of new skin tissues. Other factors, including the convenient availability of over-the-counter stretch marks ointments, along with the increasing consciousness among the masses regarding their physical appearance, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Treatment:

  • Topical Products
  • Creams
  • Oils and Serum
  • Lotions
  • Lasers
  • Fractional Lasers
  • Pulse-Dye Lasers
  • Others
  • Microdermabrasion
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Institutional
  • Retail
  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Specialist Retailers
  • Medical Retailers
  • Online Stores
  • Others

Breakup by End User:

  • Hospitals and Clinics
  • Home Use
  • Specialty Dermatology Centers
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alliance Pharma PLC, basq NYC, Bayer AG, Candela Corporation, Clarins, Dermaclara, E.T. Browne Drug Co. Inc., Helix Biomedix Inc., HRA Pharma (Perrigo Company plc), Laboratoires Expanscience, Union-Swiss (Pty) Ltd and Weleda.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What is a stretch mark?
  • 2.How big is the stretch marks treatment market?
  • 3.What is the expected growth rate of the global stretch marks treatment market during 2025-2033?
  • 4.What are the key factors driving the global stretch marks treatment market?
  • 5.What is the leading segment of the global stretch marks treatment market based on treatment?
  • 6.What is the leading segment of the global stretch marks treatment market based on end user?
  • 7.What are the key regions in the global stretch marks treatment market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global stretch marks treatment market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Stretch Marks Treatment Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Treatment

  • 6.1 Topical Products
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Creams
      • 6.1.2.2 Oils and Serum
      • 6.1.2.3 Lotions
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Lasers
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Fractional Lasers
      • 6.2.2.2 Pulse-Dye Lasers
      • 6.2.2.3 Others
    • 6.2.3 Market Forecast
  • 6.3 Microdermabrasion
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Distribution Channel

  • 7.1 Institutional
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Retail
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Key Segments
      • 7.2.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
      • 7.2.2.2 Specialist Retailers
      • 7.2.2.3 Medical Retailers
      • 7.2.2.4 Online Stores
      • 7.2.2.5 Others
    • 7.2.3 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Hospitals and Clinics
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Home Use
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Specialty Dermatology Centers
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Alliance Pharma PLC
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 basq NYC
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Bayer AG
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Candela Corporation
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Clarins
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Dermaclara
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 E.T. Browne Drug Co. Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Helix Biomedix Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 HRA Pharma (Perrigo Company plc)
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Laboratoires Expanscience
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Union-Swiss (Pty) Ltd
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Weleda
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
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