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멀티 모드 수신기 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 설치, 서브시스템, 플랫폼, 용도, 지역별(2025-2033년)

Multi-Mode Receiver Market Size, Share, Trends and Forecast by Fit, Sub-System, Platform, Application, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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멀티 모드 수신기 세계 시장 규모는 2024년에 12억 1,600만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 16억 4,700만 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 3.4%의 CAGR을 기록할 것으로 전망하고 있습니다. 현재 북미는 2024년 시장 점유율의 34.4%를 차지하며 시장을 독점하고 있습니다. 이 시장은 주로 항공 기술 발전, 국방 현대화, 규제 준수 요구, 최첨단 위성 통합, 항법 정확도 향상, 항공기 업그레이드, 자율 시스템 채택 증가, 통신망 확장, 5G의 급속한 확산, 항공우주, 자동차, 가전, 산업 전반에 걸친 소형 및 에너지 효율적인 시스템에 대한 수요 증가에 의해 주도될 것으로 예상됩니다.에 대한 수요 증가에 의해 주도되고 있습니다.

멀티 모드 수신기(MMR)는 GPS 착륙 시스템, 계기 착륙 시스템(ILS), GNSS 착륙 시스템(GLS), 마이크로파 착륙 시스템 등 다수의 항법 및 착륙 시스템을 통합하여 보다 높은 정확도를 제공합니다. 착륙 시스템으로 구성되어 있으며, 이들 계기의 신호를 통합하여 보다 높은 정확도를 제공합니다. 또한 GLS 카테고리 II/III와 같은 고급 항법 표준을 지원하면서 항공기가 다중 경로 간섭과 관련된 문제를 제거할 수 있도록 지원합니다. 그 결과, MMR은 항공 산업에서 항공기의 착륙, 항법 및 위치 확인 능력을 향상시키기 위해 널리 사용되고 있습니다.

멀티 모드 수신기 시장 동향:

MMR은 다양한 독립형 수신기를 하나의 장치로 통합하여 장비의 전체 크기, 전력 소비 및 비용을 최소화하면서 항공기의 안전성을 높입니다. 경량화, 공간 활용 극대화, 항공기 효율성 향상에 대한 요구가 증가함에 따라 세계 시장을 주도하는 주요 요인이 되고 있습니다. 여기에 항공 여객 및 화물 운송량 증가로 인한 항공기 신규 및 업그레이드 수요 증가도 시장 성장의 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 각국 정부는 위성항법시스템(SBAS) 설치를 장려하기 위해 유리한 항공 안전 규제를 시행하고 있습니다. 이는 주요 기업들의 지속적인 연구개발(R&D) 활동에 대한 막대한 투자와 함께 제품 수요를 자극하고 있습니다. 또한, 전반적인 성능을 향상시키기 위해 항공기에 최신의 혁신적인 부품을 장착하는 개조 활동이 증가함에 따라 제품 채택률이 가속화되고 있습니다. 또한, 주요 제조업체들은 전략적 파트너십을 체결하고 경쟁력을 확보하고 고객 기반을 확대하기 위해 제품 혁신에 주력하고 있으며, 이는 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 항공기 납품 증가, 소비자의 가처분 소득 증가, 급속한 도시화, 항공전자 기술 발전 등 다른 요인들도 시장 전망에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 멀티 모드 수신기란 무엇인가?
  • 멀티 모드 수신기 시장의 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 멀티 모드 수신기 시장의 예상 성장률은?
  • 멀티 모드 수신기 시장 세계 시장을 주도하는 주요 요인은 무엇인가?
  • 멀티 모드 수신기 시장 세계 시장에서 적합성을 기반으로 한 주요 부문은 무엇인가?
  • 세계 멀티 모드 수신기 시장의 플랫폼별 주요 부문은 무엇인가?
  • 멀티 모드 수신기 시장의 세계 주요 지역은?
  • 세계 멀티 모드 수신기 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 멀티 모드 수신기 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 설치별

  • 라인피트
  • 개조

제7장 시장 내역 : 서브시스템별

  • ILS 수신기
  • MLS 리시버
  • GLS 수신기
  • VOR 및 DME 수신기

제8장 시장 내역 : 플랫폼별

  • 고정익
  • 회전익

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 내비게이션
  • 포지셔닝
  • 랜딩

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • BAE Systems plc
    • Honeywell International Inc.
    • Indra Sistemas S.A.
    • Intelcan Technosystems Inc.
    • Interface Inc.
    • Leonardo S.p.A.
    • Raytheon Technologies Corporation
    • SAAB AB
    • Thales Group
    • Val Avionics Ltd
    • W. W. Grainger Inc.
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The global multi-mode receiver market size was valued at USD 1,216 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 1,647 Million by 2033, exhibiting a CAGR of 3.4% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding 34.4% of the market share in 2024. The market is primarily driven by increasing aviation advancements, defense modernization, regulatory compliance demands, cutting-edge satellite integration, enhanced navigation precision, fleet upgrades, increasing autonomous systems adoption, expanding telecommunication networks, rapid 5G deployment, and rising demand for compact, energy-efficient systems across aerospace, automotive, consumer electronics, and industrial sectors.

A multi-mode receiver or MMR refers to an advanced integrated navigational system that combines multiple navigation functionalities into a single and compact unit. It comprises numerous navigational and landing systems, such as GPS landing system, instrument landing system (ILS), GNSS landing system (GLS) and microwave landing system, integrating signals from these instruments to offer higher precision. It also assists the aircraft in eliminating problems associated with multipath interference while supporting advanced navigation standards like GLS Category II/III. As a result, MMR is widely used in the aviation industry to enhance the landing, navigation and positioning capabilities of the aircraft.

Multi-Mode Receiver Market Trends:

MMR integrates various stand-alone receivers into one unit and enhances the safety of the aircraft while minimizing the overall size, power consumption, and costs of equipment. The growing need to reduce weight, maximize space utilization, and improve the efficiency of the aircraft represents the primary factor driving the global market. Besides this, the escalating demand for new and upgraded aircraft due to the rising air passenger and freight traffic is another major growth-inducing factor. Additionally, governments of various countries are implementing favorable aviation safety regulations to encourage the installation of satellite-based augmentation systems (SBAS). This, in confluence with the heavy investments in ongoing research and development (R&D) activities by key players, is catalyzing the product demand. Furthermore, the increasing retrofitting activities to equip aircraft with modern and innovative components to enhance the overall performance are accelerating the product adoption rates. Moreover, the leading manufacturers are entering into strategic partnerships and focusing on product innovations to gain a competitive edge and expand their customer base, thereby propelling the market growth. Other factors, including the rising aircraft deliveries, inflating consumer disposable incomes, rapid urbanization, and technological advancements in avionics, are also providing a positive market outlook.

Key Market Segmentation:

Breakup by Fit:

  • Line-Fit
  • Retrofit

Breakup by Sub-System:

  • ILS Receiver
  • MLS Receiver
  • GLS Receiver
  • VOR and DME Receiver

Breakup by Platform:

  • Fixed-wing
  • Rotary-wing

Breakup by Application:

  • Navigation
  • Positioning
  • Landing

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BAE Systems plc, Honeywell International Inc., Indra Sistemas S.A., Intelcan Technosystems Inc., Interface Inc., Leonardo S.p.A., Raytheon Technologies Corporation, SAAB AB, Thales Group, Val Avionics Ltd and W. W. Grainger Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What is multi-mode receiver?
  • 2.How big is the multi-mode receiver market?
  • 3.What is the expected growth rate of the global multi-mode receiver market during 2025-2033?
  • 4.What are the key factors driving the global multi-mode receiver market?
  • 5.What is the leading segment of the global multi-mode receiver market based on the fit?
  • 6.What is the leading segment of the global multi-mode receiver market based on platform?
  • 7.What are the key regions in the global multi-mode receiver market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global multi-mode receiver market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Multi-Mode Receiver Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Fit

  • 6.1 Line-Fit
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Retrofit
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Sub-System

  • 7.1 ILS Receiver
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 MLS Receiver
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 GLS Receiver
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 VOR and DME Receiver
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Platform

  • 8.1 Fixed-wing
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Rotary-wing
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Navigation
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Positioning
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Landing
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 BAE Systems plc
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Honeywell International Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Indra Sistemas S.A.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Intelcan Technosystems Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Interface Inc.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
    • 15.3.6 Leonardo S.p.A.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Raytheon Technologies Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 SAAB AB
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Thales Group
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Val Avionics Ltd
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 W. W. Grainger Inc.
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
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