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쓰레기 봉투 시장 보고서 : 유형, 재료, 사이즈, 유통 채널, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Trash Bags Market Report by Type, Material, Size, Distribution Channel, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

쓰레기 봉투 세계 시장 규모는 2024년에 130억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 228억 달러에 달하고, 2025-2033년 6.13%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 위생과 환경 청결에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 시장을 자극하고 있습니다.

쓰레기 봉투는 쓰레기를 넣고 용기를 깨끗하게 유지하기 위해 쓰레기통 안에 넣는 플라스틱 봉투입니다. 폴리에틸렌으로 만들어져 강도가 높고, 찢어지지 않으며, 내화학성, 내습성이 우수합니다. 가볍고 사용하기 쉬우며 가성비가 뛰어나며, 생쓰레기처럼 질퍽질퍽하고 축축한 쓰레기를 처리하는데 도움을 줍니다. 또한, 소품이나 작은 물건의 보관에도 도움이 되며, 제품의 방수성을 유지합니다. 그 결과, 쓰레기 봉투는 전 세계 주거, 상업, 산업 공간에서 폭넓게 사용되고 있습니다.

쓰레기 봉투 시장 동향 :

위생과 환경 청결에 대한 개인의 인식이 높아지는 것은 시장을 이끄는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 급속한 도시화와 세계 인구 증가로 인해 폐기물 발생량이 증가하고 있습니다. 이는 쓰레기 봉투의 사용을 촉진하기 위해 여러 국가의 정부 및 규제 기관에서 시행한 수많은 이니셔티브와 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 새로운 쓰레기 봉투 분해 방법 및 프로세스에 대한 개인의 관심이 증가함에 따라 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 폐기물 처리 방법 및 쓰레기 운송 및 유통 시설의 강화는 전 세계적으로 쓰레기 봉투에 대한 수요를 불러일으키고 있습니다. 또한, 쓰레기 봉투는 질병이나 감염을 퍼뜨릴 위험 없이 폐기물을 보관하고 운반하는 데 널리 사용되고 있습니다. 이와는 별도로 자동차 산업에서 방수 쓰레기 봉투에 대한 수요 증가는 최종 사용자에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 또한, 주요 시장 기업은 고객에게 향상된 제품을 제공하기 위해 전략적 파트너십에 초점을 맞추었습니다. 또한, 이들 업체들은 M&A에 집중하고 있으며, 이는 전반적인 매출과 수익성 향상에 도움이 될 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 쓰레기 봉투 시장 규모는?
  • 2025-2033년 쓰레기 봉투 세계 시장 성장률 전망은?
  • 쓰레기 봉투 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 쓰레기 봉투 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 쓰레기 봉투 시장의 유형별 분류는?
  • 세계 쓰레기 봉투 시장의 소재별 분류는?
  • 쓰레기 봉투 세계 시장 유통채널별 분류는?
  • 세계 쓰레기 봉투 시장의 최종 사용자별 시장 분석은?
  • 세계 쓰레기 봉투 시장의 주요 지역은?
  • 세계 쓰레기 봉투 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 쓰레기 봉투 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • Drawstring Bags
  • Star Sealed Bags
  • 기타

제7장 시장 분석 : 재료별

  • 고밀도 폴리에틸렌
  • 저밀도 폴리에틸렌
  • 선형 저밀도 폴리에틸렌
  • 생분해성 폴리에틸렌
  • 기타

제8장 시장 분석 : 사이즈별

  • 3-13 갤런
  • 13-50 갤런
  • 50 갤런 이상

제9장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
  • 편의점
  • 전문점
  • 온라인 스토어
  • 기타

제10장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 주택
  • 상업
  • 산업

제11장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Berry Global Inc.
    • Cosmoplast Industrial Company(L.L.C.)(Harwal Group of Companies)
    • Four Star Plastics
    • Inteplast Group Corporation
    • International Plastics Inc.
    • Luban Packing LLC
    • Mapco(Pvt) Ltd.
    • Novolex
    • NOVPLASTA CZ s.r.o.
    • Poly-America L.P.
    • Reynolds Consumer Products
    • The Clorox Company
    • Universal Plastic Bags
LSH 25.05.29

The global trash bags market size reached USD 13.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 22.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.13% during 2025-2033. The increasing consumer awareness towards hygiene and cleanliness of the environment is stimulating the market.

Trash bags are plastic bags placed inside the bin to hold the waste and keep the container clean. They are made from polyethylene that offers high strength and tear, chemicals, and moisture resistance. They are lightweight, easy to use, cost-effective and assist in disposal of sloppy and wet garbage, such as food scraps. They also help store small and loose items and keep the products waterproof. As a result, trash bags find extensive applications in residential, commercial, and industrial spaces across the globe.

Trash Bags Market Trends:

The growing awareness among individuals about hygiene and cleanliness of the environment represents one of the key factors driving the market. Moreover, there is a rise in waste generation due to rapid urbanization and the increasing population across the globe. This, along with numerous initiatives undertaken by governments and regulatory bodies of several countries to promote the use of trash bags, is propelling the growth of the market. In addition, the rising focus of individuals on new garbage bag breakdown methods and processes is positively influencing the market. Besides this, enhanced waste processing methods and garbage transportation and distribution facilities are catalyzing the demand for trash bags around the world. Additionally, trash bags are widely used to store and carry waste without the risk of spreading diseases or infections. Apart from this, the increasing demand for waterproof trash bags in the automotive industry is offering lucrative growth opportunities to end-users. Furthermore, key market players are focusing on strategic partnerships to provide customers with enhanced products. These players are also focusing on mergers and acquisitions (M&A), which is projected to increase their overall sales and profitability.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Drawstring Bags
  • Star Sealed Bags
  • Others

Breakup by Material:

  • High Density Polyethylene
  • Low Density Polyethylene
  • Linear Low-Density Polyethylene
  • Bio-Degradable Polyethylene
  • Others

Breakup by Size:

  • 3 to 13 Gallons
  • 13 to 50 Gallons
  • Above 50 Gallons

Breakup by Distribution Channel:

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Specialty Stores
  • Online Stores
  • Others

Breakup by End User:

  • Residential
  • Commercial
  • Industrial

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Berry Global Inc., Cosmoplast Industrial Company (L.L.C.) (Harwal Group of Companies), Four Star Plastics, Inteplast Group Corporation, International Plastics Inc., Luban Packing LLC, Mapco (Pvt) Ltd., Novolex, NOVPLASTA CZ s.r.o., Poly-America L.P., Reynolds Consumer Products, The Clorox Company and Universal Plastic Bags.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global trash bags market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global trash bags market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global trash bags market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global trash bags market?
  • 5.What is the breakup of the global trash bags market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global trash bags market based on the material?
  • 7.What is the breakup of the global trash bags market based on distribution channel?
  • 8.What is the breakup of the global trash bags market based on the end user?
  • 9.What are the key regions in the global trash bags market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global trash bags market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Trash Bags Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Drawstring Bags
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Star Sealed Bags
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Others
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Material

  • 7.1 High Density Polyethylene
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Low Density Polyethylene
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Linear Low-Density Polyethylene
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Bio-Degradable Polyethylene
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Size

  • 8.1 3 to 13 Gallons
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 13 to 50 Gallons
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Above 50 Gallons
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Distribution Channel

  • 9.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Convenience Stores
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Specialty Stores
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Online Stores
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End User

  • 10.1 Residential
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Commercial
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Industrial
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Berry Global Inc.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 Cosmoplast Industrial Company (L.L.C.) (Harwal Group of Companies)
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 Four Star Plastics
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Inteplast Group Corporation
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 International Plastics Inc.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 Luban Packing LLC
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
    • 16.3.7 Mapco (Pvt) Ltd.
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 Novolex
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
    • 16.3.9 NOVPLASTA CZ s.r.o.
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
    • 16.3.10 Poly-America L.P.
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 Reynolds Consumer Products
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
    • 16.3.12 The Clorox Company
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 Financials
      • 16.3.12.4 SWOT Analysis
    • 16.3.13 Universal Plastic Bags
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
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