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Hadoop 빅데이터 분석 시장 보고서 : 컴포넌트, 전개 모드, 비즈니스 펑션, 조직 규모, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Hadoop Big Data Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Business Function, Organization Size, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 Hadoop 빅데이터 분석 시장 규모는 2024년 221억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 706억 달러에 달하고, 2025-2033년 13.07%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

Hadoop은 효율적인 오픈소스 빅데이터 분석 플랫폼으로, 상용 하드웨어 클러스터를 사용하여 대량의 정형 및 비정형 데이터를 빠르고 효율적으로 저장하고 처리할 수 있으며, Hadoop은 신뢰성, 가용성, 내결함성을 보장하기 위해 저장된 파일을 세 번 복제합니다. 저장된 파일을 3번 복제합니다. 추가 처리가 필요한 경우 클러스터에 컴퓨팅 노드를 추가할 수 있어 확장성이 뛰어납니다. 또한, 유연성과 비용 효율성이 뛰어나기 때문에 Hadoop 빅데이터 분석은 전 세계 소매, 헬스케어, 제조, IT 및 통신, 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 산업에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

Hadoop 빅데이터 분석 시장 동향 :

정보기술(IT) 산업의 괄목할만한 성장은 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한 관계형 데이터베이스 관리 시스템(RDBMS)과 같은 기존 데이터베이스 시스템으로는 대량의 데이터를 처리하기 어렵습니다. HDFS는 빅데이터를 위한 저장소 역할을 하며, 명령줄 인터페이스(CLI) 유틸리티를 통해 로컬 파일 시스템에서 로드할 수 있는 Hadoop 분산 파일 시스템(HDFS)에 의존하고 있습니다. 명령어 인터페이스(CLI) 유틸리티를 통해 로컬 파일 시스템에서 로드할 수 있습니다. 이 외에도 HDFS에 포함된 빅데이터를 여러 대의 컴퓨터로 쉽게 분할할 수 있습니다. 그 결과, 전 세계 기업들이 Hadoop 빅데이터 분석에 점점 더 많이 의존하고 있습니다. 또한, 병원을 위한 효율적이고 빠른 데이터 저장 및 처리 플랫폼을 제공합니다. 이는 비정형 데이터 양 증가와 함께 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 기술 발전 증가와 전 세계 다양한 산업 분야의 비즈니스에서 디지털화가 진행됨에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 Hadoop 빅데이터 분석 시장 규모는?
  • 2025-2033년 Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장 성장률 전망은?
  • Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장에 미치는 영향은?
  • Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장 구성 요소별 분류는?
  • Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장에서의 비즈니스 기능별 분류는?
  • Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장 내 최종 사용자별 시장 현황은?
  • Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장 주요 지역은?
  • Hadoop 빅데이터 분석 세계 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 Hadoop 빅데이터 분석 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 솔루션
    • 주요 부문
      • 데이터 감지 및 시각화(DDV)
      • 고급 분석(AA)
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 전개 모드별

  • On-Premise
  • 클라우드 기반

제8장 시장 분석 : 비즈니스 펑션별

  • 마케팅 및 영업
  • 오퍼레이션
  • 파이낸싱
  • 인사

제9장 시장 분석 : 조직 규모별

  • 대기업
  • 중소기업

제10장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • 소매
  • IT 및 통신
  • 헬스케어 및 생명과학
  • 제조
  • 미디어 및 엔터테인먼트
  • 기타

제11장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Alteryx Inc.
    • Amazon Web Services Inc.(Amazon.com Inc.)
    • Dell Technologies Inc.
    • Fair Isaac Corporation
    • Google LLC
    • Hewlett Packard Enterprise Company
    • Intel Corporation
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Salesforce.com Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • Splunk Inc.
    • TIBCO Software Inc.
LSH 25.05.29

The global hadoop big data analytics market size reached USD 22.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 70.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.07% during 2025-2033.

Hadoop is an efficient open-source big data analytics platform that can store and process a substantial amount of structured and unstructured data quickly and efficiently by using a cluster of commodity hardware. It replicates any stored file three times to guarantee reliability, availability, and fault tolerance. It is scalable as additional compute nodes can be added to the cluster if further processing is required. Besides this, as it is also flexible and cost-effective, Hadoop big data analytics finds extensive applications in the retail, healthcare, manufacturing, telecommunications, and banking, financial services and insurance (BFSI) industries worldwide.

Hadoop Big Data Analytics Market Trends:

Significant growth in the information and technology (IT) industry represents one of the key factors stimulating the growth of the market. Moreover, massive volumes of data are difficult to process using conventional database systems, such as relational database management systems (RDBMS). However, Hadoop relies on a Hadoop distributed file system (HDFS) that holds a large amount of data and provides easier access. It acts as a storage for big data, which can be loaded from the local file system using a command line interface (CLI) utility. Apart from this, it facilitates the partitioning of the big data contained within HDFS to multiple machines. As a result, businesses across the globe are increasingly relying on Hadoop big data analytics. Furthermore, it offers efficient and rapid data storage and processing platforms for hospitals. This, coupled with increasing volumes of unstructured data, is positively influencing the market. Other factors strengthening the growth of the market include rising technological advancements and the growing digitalization in businesses across different industry verticals around the world.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Solutions
  • Data Discovery and Visualization (DDV)
  • Advanced Analytics (AA)
  • Services

Breakup by Deployment Mode:

  • On-premises
  • Cloud-based

Breakup by Business Function:

  • Marketing and Sales
  • Operations
  • Finance
  • Human Resources

Breakup by Organization Size:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by End User:

  • BFSI
  • Retail
  • IT and Telecom
  • Healthcare and Life Sciences
  • Manufacturing
  • Media and Entertainment
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alteryx Inc., Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), Dell Technologies Inc., Fair Isaac Corporation, Google LLC, Hewlett Packard Enterprise Company, Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Salesforce.com Inc., SAS Institute Inc., Splunk Inc. and TIBCO Software Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global hadoop big data analytics market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global hadoop big data analytics market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global hadoop big data analytics market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global hadoop big data analytics market?
  • 5.What is the breakup of the global hadoop big data analytics market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global hadoop big data analytics market based on the business function?
  • 7.What is the breakup of the global hadoop big data analytics market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global hadoop big data analytics market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global hadoop big data analytics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Hadoop Big Data Analytics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solutions
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Data Discovery and Visualization (DDV)
      • 6.1.2.2 Advanced Analytics (AA)
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Business Function

  • 8.1 Marketing and Sales
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Operations
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Finance
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Human Resources
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Organization Size

  • 9.1 Large Enterprises
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Small and Medium-sized Enterprises
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End User

  • 10.1 BFSI
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Retail
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 IT and Telecom
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Healthcare and Life Sciences
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Manufacturing
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Media and Entertainment
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast
  • 10.7 Others
    • 10.7.1 Market Trends
    • 10.7.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Alteryx Inc.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 Dell Technologies Inc.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 Financials
      • 16.3.3.4 SWOT Analysis
    • 16.3.4 Fair Isaac Corporation
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
      • 16.3.4.4 SWOT Analysis
    • 16.3.5 Google LLC
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 SWOT Analysis
    • 16.3.6 Hewlett Packard Enterprise Company
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 Intel Corporation
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
      • 16.3.7.4 SWOT Analysis
    • 16.3.8 International Business Machines Corporation
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Microsoft Corporation
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 Salesforce.com Inc.
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
      • 16.3.10.4 SWOT Analysis
    • 16.3.11 SAS Institute Inc.
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 SWOT Analysis
    • 16.3.12 Splunk Inc.
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 Financials
      • 16.3.12.4 SWOT Analysis
    • 16.3.13 TIBCO Software Inc.
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
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