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항공 분석 시장 보고서 : 컴포넌트, 전개 모드, 비즈니스 펑션, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Aviation Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Business Function, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 항공 분석 시장 규모는 2024년 39억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 88억 달러에 달하고, 2025-2033년 9.11%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 세계 시장은 예지보전, 안전 및 보안 대책 강화, 데이터 기반 의사결정 채택 확대, 운영 효율성 및 연료 최적화에 대한 수요 증가로 인해 꾸준한 성장세를 보이고 있습니다.

항공 분석는 데이터 통계 및 운항 활동에 대한 정보, 기상 예보 데이터, 실시간 비행 데이터를 제공하는 계산 기술입니다. 생성된 방대한 데이터를 조사하고 데이터 패턴을 분석합니다. 인벤토리, 비행 위험, 연료, 수익 관리, 고객 분석에 널리 사용되고 있습니다. 항공 분석은 데이터 모니터링 및 기술 통계 등 다양한 도구를 사용하여 정보를 분석, 최적화 및 감독합니다. 성능, 효율성, 접근성, 유지보수, 고객 만족도, 리스크 관리를 개선하고 동시에 운항 계획과 실행을 개선합니다. 그 결과, 항공 분석은 공항, 항공사, 항공 관계자 및 영업 및 마케팅, 재무, 유지보수 및 수리 등 다양한 업종에 유용한 정보를 제공하기 위해 널리 사용되고 있습니다.

항공 분석 시장 동향 :

세계 항공 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 항공 분석은 항법 데이터베이스, 커넥티드 비행 운영 활동, 항공기 정비 등의 실시간 데이터 관리에 널리 사용되고 있습니다. 이에 따라 운영 비용 절감과 고객 선호도 예측을 위한 여객 수송량 증가로 인해 제품 채택이 확대되면서 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또한, 빅데이터와 인공지능(AI)의 통합을 통한 기계적 분석 수행, 효율성 및 안전성 향상, 예기치 못한 고장 예측 등 다양한 기술 발전이 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 수익성 향상, 추적, 부정행위 감지, 데이터 관리 개선 등을 위한 실시간 분석 솔루션에 대한 수요 증가는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로 광범위한 조사 개발(R&D) 활동과 항공기 안전을 개선하기 위한 다양한 정부 이니셔티브의 시행은 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 항공 분석 시장 규모는?
  • 항공 분석 시장 전망은?
  • 항공 분석 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 항공 분석 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 항공 분석 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 항공 분석 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 소프트웨어
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 전개 모드별

  • On-Premise
  • 클라우드 기반

제8장 시장 분석 : 비즈니스 펑션별

  • 영업 및 마케팅
  • 파이낸싱
  • 유지관리
  • 수리 및 운영
  • 공급망

제9장 시장 분석 : 용도별

  • 비행 리스크 관리
  • 재고 관리
  • 연료 관리
  • 매출 관리
  • 고객 분석
  • 내비게이션 서비스

제10장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 항공사
  • 공항
  • 기타

제11장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Capgemini SE
    • General Electric Company
    • GrayMatter Software Services Pvt Ltd
    • Honeywell International Inc.
    • IGT Solutions Pvt. Ltd.
    • International Business Machines Corporation
    • Lufthansa Technik AG(Deutsche Lufthansa AG)
    • OAG Aviation Worldwide Limited
    • Oracle Corporation
    • Ramco Systems Limited
    • RELX Group plc
    • SAS Institute Inc.
LSH 25.05.29

The global aviation analytics market size reached USD 3.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 8.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.11% during 2025-2033. The global market is experiencing steady growth driven by the increasing demand for predictive maintenance, enhanced safety and security measures, the growing adoption of data-driven decision-making, and the rising need for operational efficiency and fuel optimization.

Aviation analytics is the computational technology that provides data statistics and information on operation activities, weather forecast data and real-time flight data. It examines the vast amount of data generated and analyzes the data pattern. It is widely used for inventory, flight risk, fuel, revenue management and customer analytics. Aviation analytics involves the use of various tools, such as data monitoring and descriptive statistics, to analyze, optimize and supervise information. It assists in enhancing performance, efficiency, accessibility, maintenance, customer satisfaction, and risk management, while improving operational planning and execution. As a result, aviation analytics is widely used to provide useful information to airports, airlines and aviation stakeholders and various business verticals, such as sales and marketing, finance, maintenance and repair.

Aviation Analytics Market Trends:

The significant growth in the aviation industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Aviation analytics is widely used to manage real-time data, including navigation databases, connectivity flight operational activities, and aircraft maintenance. In line with this, the widespread product adoption due to the increasing passenger traffic to reduce operational cost and predict customer preferences is favoring the market growth. Moreover, various technological advancements, such as the integration of big data and artificial intelligence (AI) to perform mechanical analysis, increase efficiency and safety and predict unplanned failure, are providing an impetus to the market growth. Additionally, the increasing demand for real-time analytical solutions to enhance profitability, tracking, fraud detection and improved data management is positively impacting the market growth. Apart from this, extensive research and development (R&D) activities and the implementation of various government initiatives to improve aircraft safety are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Software
  • Services

Breakup by Deployment Mode:

  • On-premises
  • Cloud-based

Breakup by Business Function:

  • Sales and Marketing
  • Finance
  • Maintenance
  • Repair and Operations
  • Supply Chain

Breakup by Application:

  • Flight Risk Management
  • Inventory Management
  • Fuel Management
  • Revenue Management
  • Customer Analytics
  • Navigation Services

Breakup by End User:

  • Airlines
  • Airports
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Capgemini SE, General Electric Company, GrayMatter Software Services Pvt Ltd, Honeywell International Inc., IGT Solutions Pvt. Ltd., International Business Machines Corporation, Lufthansa Technik AG (Deutsche Lufthansa AG), OAG Aviation Worldwide Limited, Oracle Corporation, Ramco Systems Limited, RELX Group plc and SAS Institute Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the aviation analytics market?
  • 2.What is the future outlook of aviation analytics market?
  • 3.What are the key factors driving the aviation analytics market?
  • 4.Which region accounts for the largest aviation analytics market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global aviation analytics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Aviation Analytics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Software
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Business Function

  • 8.1 Sales and Marketing
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Finance
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Maintenance
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Repair and Operations
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Supply Chain
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Flight Risk Management
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Inventory Management
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Fuel Management
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Revenue Management
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Customer Analytics
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Navigation Services
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End User

  • 10.1 Airlines
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Airports
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Others
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Capgemini SE
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 General Electric Company
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
      • 16.3.2.4 SWOT Analysis
    • 16.3.3 GrayMatter Software Services Pvt Ltd
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Honeywell International Inc.
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
    • 16.3.5 IGT Solutions Pvt. Ltd.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 International Business Machines Corporation
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 Lufthansa Technik AG (Deutsche Lufthansa AG)
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 OAG Aviation Worldwide Limited
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
    • 16.3.9 Oracle Corporation
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 Ramco Systems Limited
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
    • 16.3.11 RELX Group plc
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
      • 16.3.11.4 SWOT Analysis
    • 16.3.12 SAS Institute Inc.
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 SWOT Analysis
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