시장보고서
상품코드
1722498

베이컨 시장 보고서 : 유형별, 제품 유형별, 원료별, 유래별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Bacon Market Report by Type, Product Type, Source, Nature, Distribution Channel (Institutional Sales, Supermarkets and Hypermarkets, Independent Retailers, Specialist Retailers, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 베이컨 시장 규모는 2024년 732억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 959억 달러에 달하고, 2025-2033년 3%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

베이컨은 돼지고기의 일종으로, 보통 돼지 옆구리를 제거한 돼지 옆구리를 숙성시켜 훈연한 것을 말합니다. 일반적으로 반찬으로 먹거나 조미료나 악센트로 첨가하여 샐러드, 샌드위치, 수프, 메이플 베이컨 아이스크림과 같은 디저트 등 많은 음식에 사용됩니다. 슬라브, 일반 슬라이스, 얇게 썬 것, 두껍게 썬 것, 조각 등 다양한 형태로 널리 유통되고 있습니다. 그 결과, 베이컨은 특유의 스모키한 맛과 긴 유통기한으로 인해 모든 연령대의 사람들에게 사랑받고 있습니다.

베이컨 시장 동향 :

노동 인구 증가, 바쁜 라이프 스타일, 식습관의 변화로 인해 조리된 식품(RTE) 및 조리된 식품(RTC)에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 시장 성장의 주요 요인입니다. 이와 더불어, 맛, 품질, 보존성이 강화된 간편식 육류 제품에 대한 소비자의 인식과 수용도가 높아지면서 베이컨에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 다양한 외식업계가 메뉴 선택의 폭을 넓히고 더 많은 소비자를 끌어들이기 위해 다양한 베이컨 제품을 제공합니다. 또한, 건강 및 피트니스에 관심이 많은 소비자들 사이에서 팔 레오 다이어트와 케토 다이어트의 일환으로 베이컨과 같은 육류 제품의 소비가 증가함에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 일부 주요 기업들은 저칼로리 및 글루텐 프리 베이컨과 같은 혁신적인 제품 변형을 출시하여 제품 포트폴리오를 확장하고 시장에서 경쟁력을 유지하고 있습니다. 또한, 환경에 대한 대중의 관심이 높아짐에 따라 매력적이고 지속 가능한 패키징 솔루션에 많은 투자를 하고 있습니다. 육류 단백질에 대한 수요 증가, 건강하고 영양가 높은 식품에 대한 선호도 변화, 소비자의 지출 능력 증가, 문화 간 식습관의 영향력 증가 등 다른 요인들도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 베이컨 시장 규모는?
  • 2025-2033년 베이컨 세계 시장 성장률 전망은?
  • 코로나19가 베이컨 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 베이컨 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 세계 시장에서 베이컨의 제품 유형별 분류는?
  • 베이컨 세계 시장 내 주요 지역은?
  • 세계 베이컨 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 베이컨 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 건염
  • 습염
  • 주입
  • 기타

제7장 시장 분석 : 제품 유형별

  • 스탠다드 베이컨
  • RTE 베이컨

제8장 시장 분석 : 원료별

  • 돼지고기
  • 소고기
  • 칠면조
  • 가금육

제9장 시장 분석 : 유래별

  • 오가닉
  • 기존

제10장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 기관투자가용 판매(HoReCa)
  • 슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
  • 독립 소매업체
  • 전문 소매업체
  • 기타

제11장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Foster Farms
    • Fresh Mark Inc.
    • Great British Meat Company
    • Hormel Foods Corporation
    • Karro Foods Group Limited
    • Maple Leaf Foods Inc.
    • OSI Group
    • Seaboard Corporation
    • Smithfield Foods Inc.(WH Group Limited)
    • The Kraft Heinz Company
    • True Story Foods
    • Tyson Foods Inc.
LSH 25.05.29

The global bacon market size reached USD 73.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 95.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3% during 2025-2033.

Bacon refers to a type of pork, usually made from the side of a pig that is cured and smoked after removing the spare ribs. It is typically consumed as a side dish, added as a flavoring agent or accent, and used in numerous foods, such as salads, sandwiches, soups, and sweets like maple bacon ice cream. It is widely available in different variants, including slabs, regular sliced, thin-sliced, thick-sliced, and ends and pieces. As a result, bacon is popularly consumed by individuals of all age groups due to its unique, smoky flavor and longer shelf life.

Bacon Market Trends:

The escalating demand for ready-to-eat (RTE) and ready-to-cook (RTC) food due to the expanding working population, hectic lifestyles, and changing dietary habits represents the primary factor driving the market growth. Besides this, the growing consumer awareness and acceptance of convenience meat products with enhanced taste, quality, and shelf life is augmenting the demand for bacon. Additionally, various foodservice outlets are offering a wide variety of bacon products to increase their menu options and attract more consumers. Along with this, the rising consumption of meat products like bacon as a part of paleo and keto diet plans among health- and fitness-conscious consumers is propelling the market growth. Furthermore, several leading players are launching innovative product variants, such as low-calorie and gluten-free bacon, to expand their product portfolio and maintain a competitive edge in the market. They are also making heavy investments in attractive and sustainable packaging solutions due to the growing environmental concerns among the masses. Other factors, including the increasing demand for meat protein, shifting preferences toward healthy and nutritious food items, inflating consumer expenditure capacities, and the rising influence of cross-culture dietary patterns, are also creating a positive market outlook.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Dry Cured
  • Immersion Cured
  • Pumped Bacon
  • Others

Breakup by Product Type:

  • Standard Bacon
  • Ready-To-Eat Bacon

Breakup by Source:

  • Pork
  • Beef
  • Turkey
  • Chicken

Breakup by Nature:

  • Organic
  • Conventional

Breakup by Distribution Channel:

  • Institutional Sales (HoReCa)
  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Independent Retailers
  • Specialist Retailers
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Foster Farms, Fresh Mark Inc., Great British Meat Company, Hormel Foods Corporation, Karro Foods Group Limited, Maple Leaf Foods Inc., OSI Group, Seaboard Corporation, Smithfield Foods Inc. (WH Group Limited), The Kraft Heinz Company, True Story Foods and Tyson Foods Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global bacon market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global bacon market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global bacon market?
  • 4.What are the key factors driving the global bacon market?
  • 5.What is the breakup of the global bacon market based on the product type?
  • 6.What are the key regions in the global bacon market?
  • 7.Who are the key players/companies in the global bacon market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Bacon Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Dry Cured
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Immersion Cured
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Pumped Bacon
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Product Type

  • 7.1 Standard Bacon
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Ready-To-Eat Bacon
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Source

  • 8.1 Pork
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Beef
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Turkey
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Chicken
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Nature

  • 9.1 Organic
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Conventional
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Distribution Channel

  • 10.1 Institutional Sales (HoReCa)
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Supermarkets and Hypermarkets
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Independent Retailers
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Specialist Retailers
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Others
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Foster Farms
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 Fresh Mark Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 Great British Meat Company
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Hormel Foods Corporation
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
      • 16.3.4.4 SWOT Analysis
    • 16.3.5 Karro Foods Group Limited
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 Maple Leaf Foods Inc.
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 OSI Group
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 Seaboard Corporation
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Smithfield Foods Inc. (WH Group Limited)
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
    • 16.3.10 The Kraft Heinz Company
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
      • 16.3.10.4 SWOT Analysis
    • 16.3.11 True Story Foods
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 Tyson Foods Inc.
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 Financials
      • 16.3.12.4 SWOT Analysis
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제