시장보고서
상품코드
1722517

불임 치료제 시장 보고서 : 약물 종류별, 투여 경로별, 유통 채널별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Infertility Drugs Market Report by Drug Class (Gonadotropin, Aromatase Inhibitors, Selective Estrogen Receptor Modulators, Biguanides, and Others), Route of Administration, Distribution Channel, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 불임 치료제 시장 규모는 2024년 41억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 63억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.49%에 달할 것으로 전망하고 있습니다. 불임율 증가, 보조생식기술(ART) 발전, 정부 지원책, 의료비 증가, 신약 개발, 보험 적용 가능성, 불임 치료 클리닉의 급증 등이 시장 개척을 가속화하는 요인으로 작용하고 있습니다.

불임 치료제는 불임 치료 및 개인의 생식 기능을 향상시키기 위해 사용되는 다양한 약물을 말합니다. 불임 치료제는 주사 또는 경구로 투여됩니다. 일반적으로 사용되는 불임 치료제는 성선자극호르몬, 아로마타제 억제제, 선택적 에스트로겐 수용체 조절제(SERM), 비구아나이드제, 배란 촉진제, 도파민 작용제, 삼환계 항우울제 등이 있습니다. 이들은 여성의 경우 난소의 배란과 난포의 발달을 자극하여 작용하며, 남성의 경우 테스토스테론 수치를 회복시키고 정자의 질을 개선하여 임신을 유도합니다. 최근 불임 치료제는 임신이 어려운 부부들 사이에서 인기를 끌고 있습니다.

불임 치료제 시장 동향:

불임 치료제는 임신에 기여하는 개인의 능력을 회복시킴으로써 부부의 임신 가능성을 높입니다. 그 결과, 불임과 유산이 증가하여 시장 성장을 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이와 함께 각국 정부가 사용 가능한 치료 옵션에 대한 인식을 높이기 위해 시행한 여러 가지 유리한 이니셔티브가 불임 치료제에 대한 수요를 자극하고 있습니다. 또한, 바쁜 업무 일정과 그에 따른 스트레스, 라이프스타일의 변화로 인해 암, 비만, 당뇨병, 갑상선, 다낭성난소증후군(PCOS), 폐경과 같은 만성질환의 유병률이 크게 증가하고 있습니다. 여기에 임신 지연, 만혼화, 알코올 및 약물 과다 섭취, 흡연과 같은 건강에 해로운 습관으로 인한 출산율 저하가 제품 채택률을 가속화하고 있습니다. 또한, 여러 주요 기업들이 조사개발(R&D) 활동을 통해 효능이 강화되고, 복용량이 적고, 부작용이 적은 혁신적인 불임 치료제를 출시하고 있습니다. 또한, 이러한 의약품 개발을 위한 공공 자금의 증가와 다양한 규제 기관의 신속한 의약품 승인은 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 제네릭 의약품에 대한 수요 증가, 의료 인프라 개선, 소비 지출 능력 증가, 급속한 도시화, 기술 발전 등 다른 요인들도 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 불임 치료제 시장 규모는?
  • 불임 치료제 시장의 향후 전망은?
  • 불임 치료제 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • 불임 치료제 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 불임 치료제 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 불임 치료제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 약물 종류별

  • 성선자극호르몬
  • 아로마타제 억제제
  • 선택적 에스트로겐 수용체 모듈레이터(SERM)
  • 비구아나이드
  • 기타

제7장 시장 내역 : 투여 경로별

  • 경구
  • 정맥내
  • 피하
  • 근육내

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 기타

제9장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 남성
  • 여성

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • Bayer AG
    • Ferring Pharmaceuticals
    • Livzon Pharmaceutical Group Inc.
    • Mankind Pharma
    • Merck & Co. Inc.
    • Merck KGaA
    • Novartis AG
    • Pfizer Inc.
    • Sanofi S.A.
    • Theramex
ksm 25.06.02

The global infertility drugs market size reached USD 4.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.49% during 2025-2033. Increasing infertility rates, advancements in assisted reproductive technologies (ART), supportive government initiatives, rising healthcare expenditure, new pharmaceutical developments, availability of insurance coverage, and the proliferation of fertility clinics are some of the factors accelerating the market growth.

Infertility drugs refer to various medications used to treat infertility and enhance the reproductive health of an individual. They are either injected or taken orally. Some commonly used infertility drugs include gonadotrophins, aromatase inhibitors, selective estrogen receptor modulators (SERMs), biguanides, ovulatory stimulants, dopamine agonists, and tricyclic antidepressants. They work by stimulating ovulation and follicle development of the ovary in women, whereas they help restore testosterone levels and improve the quality of sperm in men to bring about pregnancy. In recent years, infertility drugs have gained traction among couples who are unable to conceive.

Infertility Drugs Market Trends:

Infertility drugs assist in enhancing the chances of pregnancy in couples by restoring the ability of an individual to contribute to conception. As a result, the rising incidences of infertility and miscarriage represents the primary factor driving the market growth. Besides this, several favorable initiatives undertaken by governments of various countries to spread awareness regarding the available treatment options are catalyzing the demand for infertility drugs. Additionally, there has been a significant increase in the prevalence of chronic diseases, such as cancer, obesity, diabetes, thyroid, polycystic ovarian syndrome (PCOS), and menopausal disorders, on account of hectic work schedules, accompanying stress, and lifestyle changes. Along with this, the declining fertility rates due to delayed pregnancies, late marriages, and unhealthy habits, such as excessive consumption of alcohol, drugs, and smoking, are accelerating the product adoption rates. Furthermore, several key players are engaging in research and development (R&D) activities to launch innovative infertility drugs with enhanced efficacy, lower dosage requirements, and fewer side effects. Moreover, the increasing public funding for developing these drugs and faster drug approvals from various regulatory bodies are propelling the market growth. Other factors, including the escalating demand for generic medicines, improving healthcare infrastructure, rising consumer expenditure capacities, rapid urbanization, and technological advancements, are also providing a positive thrust to the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Drug Class:

  • Gonadotropin
  • Aromatase Inhibitors
  • Selective Estrogen Receptor Modulators (SERMs)
  • Biguanides
  • Others

Breakup by Route of Administration:

  • Oral
  • Intravenous
  • Subcutaneous
  • Intramuscular

Breakup by Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Others

Breakup by End User:

  • Male
  • Female

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, Bayer AG, Ferring Pharmaceuticals, Livzon Pharmaceutical Group Inc., Mankind Pharma, Merck & Co. Inc., Merck KGaA, Novartis AG, Pfizer Inc., Sanofi S.A. and Theramex.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the infertility drugs market?
  • 2.What is the future outlook of infertility drugs market?
  • 3.What are the key factors driving the infertility drugs market?
  • 4.Which region accounts for the largest infertility drugs market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global infertility drugs market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Infertility Drugs Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Drug Class

  • 6.1 Gonadotropin
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Aromatase Inhibitors
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Selective Estrogen Receptor Modulators (SERMs)
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Biguanides
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Route of Administration

  • 7.1 Oral
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Intravenous
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Subcutaneous
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Intramuscular
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hospital Pharmacies
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail Pharmacies
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Male
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Female
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Abbott Laboratories
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Bayer AG
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Ferring Pharmaceuticals
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Livzon Pharmaceutical Group Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Mankind Pharma
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Merck & Co. Inc.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Merck KGaA
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Novartis AG
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Pfizer Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Sanofi S.A.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Theramex
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제