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분석 기기 시장 보고서 : 제품 유형, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Analytical Instrumentation Market Report by Product Type, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 분석 기기 시장 규모는 2024년 523억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 889억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 5.77%에 달할 것으로 전망하고 있습니다. 제약 연구 발전, 환경 모니터링, 식음료(F&B) 안전에 대한 관심 증가, 생명공학 응용 증가, 정부 규제 강화, 학술 연구 투자, 기술 혁신 등이 시장 성장을 촉진하는 요인으로 꼽힙니다.

분석 기기는 천연 및 인공물질의 화학성분을 확인, 분리, 정량하는 연구를 말합니다. 전유기탄소분석기, 고속액체크로마토그래피(HPLC), 열량계, 융점분석기, 분광광도계, X선회절계, 파쇄성 시험기 등을 이용하여 이루어집니다. 재료의 분석 및 조성 결정에 도움이 됩니다. 또한 개인의 편견에 의한 오차를 제거하여 분석 결과의 정확도를 높일 수 있기 때문에 분석 기기는 전 세계 화학, 제약, 식품가공, 석유 및 가스 분야에서 사용되고 있습니다.

분석 기기 시장 동향:

현재 전기자동차, 휴대폰, 에너지 시스템 제조에서 저장 용량과 출력을 높이고 보다 효율적이고 깨끗하며 안전한 에너지원을 생산하기 위해 분석 기기의 활용이 증가하고 있습니다. 이는 원자 단위까지 구조를 보기 위한 전자현미경 기술의 적용이 확대되고 있는 것과 함께 시장을 견인하는 중요한 요인 중 하나가 되고 있습니다. 또한, 전 세계적으로 의약품 바이오시밀러, 식물 의약품, 재생 의약품에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 일부 국가의 정부는 공해 방지 및 환경 검사를 위한 이니셔티브를 취하고 있으며, 이는 최종사용자에게 유리한 성장 기회를 제공하고 있습니다. 이와 더불어, 전 세계 셰일가스 생산에서 분석 장비의 채택이 증가하고 있는 것도 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 식품 안전 검사, 환경 시료의 정량적 스크리닝, 복잡한 분자 분석에서 가스 크로마토그래피의 사용이 증가함에 따라 전 세계 분석 장비에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 주요 시장 기업들은 인수합병(M&A)에 주력하고 있으며, 이는 전체 매출과 수익성을 증가시킬 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 분석 기기 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 분석 기기 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 분석 기기 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 세계 분석 기기 시장에 미치는 영향은?
  • 분석 기기 세계 시장에서의 제품 유형별 분류는 어떻게 되는가?
  • 세계 분석 기기 시장의 최종사용자별 분류는 어떻게 되는가?
  • 세계 분석 기기 시장의 주요 지역은?
  • 세계 분석 기기 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 분석 기기 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 크로마토그래피
  • 분자 분석 분광법
  • 원소 분석 분광법
  • 질량 분석
  • 분석 현미경
  • 기타

제7장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 생명과학
  • 화학 및 석유화학
  • 재료과학
  • 식품 검사
  • 석유 및 가스
  • 물과 폐수
  • 기타

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Agilent Technologies Inc.
    • Bio-Rad Laboratories Inc.
    • Bruker Corporation
    • Mettler Toledo
    • PerkinElmer Inc.
    • Shimadzu Corporation
    • Spectris plc
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
    • Waters Corporation
ksm 25.06.02

The global analytical instrumentation market size reached USD 52.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 88.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.77% during 2025-2033. Advancements in pharmaceutical research, environmental monitoring, growing focus on food and beverage (F&B) safety, increasing biotechnology applications, rising government regulations, academic research investments, and technological innovations are some of the factors driving the market growth.

Analytical instrumentation refers to the study of identification, separation and quantification of chemical components of natural and artificial materials. It is conducted using total organic carbon analyzers, high-performance liquid chromatography (HPLC), calorimeters and melting point analysis equipment, spectrophotometers and X-Ray diffractometers and friability testers. It aids in the analysis of materials and the determination of their composition. Besides this, as it increases the accuracy of results by eliminating errors introduced due to personal biases, analytical instrumentation is used in chemical, pharmaceutical, food-processing, and oil and gas sectors across the globe.

Analytical Instrumentation Market Trends:

At present, there is a rise in the utilization of analytical instruments in manufacturing electric vehicles, mobile phones, and energy systems to enhance storage potential and output and create a more efficient, cleaner, and safer energy source. This, along with the growing application of electron microscopy technologies to see structures at levels down to the atomic scale, represents one of the key factors driving the market. Moreover, the escalating demand for pharmaceutical biosimilars, phytopharmaceuticals, and regenerative medicines around the world, is propelling the growth of the market. In addition, governments of several countries are undertaking initiatives for pollution control and environmental testing, which, in turn, is offering lucrative growth opportunities to the end-users. Besides this, the rising employment of analytical instruments in shale gas production across the globe is positively influencing the market. Additionally, the increasing utilization of gas chromatography in food safety testing, quantitative screening of environmental samples, and complex molecular analysis is catalyzing the demand for analytical instrumentation worldwide. Furthermore, key market players are focusing on mergers and acquisitions (M&A), which is projected to increase their overall sales and profitability.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Chromatography
  • Molecular Analysis Spectroscopy
  • Elemental Analysis Spectroscopy
  • Mass Spectroscopy
  • Analytical Microscopes
  • Others

Breakup by End User:

  • Life Sciences
  • Chemical and Petrochemical
  • Material Sciences
  • Food Testing
  • Oil and Gas
  • Water and Wastewater
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Agilent Technologies Inc., Bio-Rad Laboratories Inc., Bruker Corporation, Mettler Toledo, PerkinElmer Inc., Shimadzu Corporation, Spectris plc, Thermo Fisher Scientific Inc. and Waters Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the analytical instrumentation market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global analytical instrumentation market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global analytical instrumentation market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global analytical instrumentation market?
  • 5.What is the breakup of the global analytical instrumentation market based on the product type?
  • 6.What is the breakup of the global analytical instrumentation market based on the end user?
  • 7.What are the key regions in the global analytical instrumentation market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global analytical instrumentation market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Analytical Instrumentation Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Chromatography
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Molecular Analysis Spectroscopy
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Elemental Analysis Spectroscopy
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Mass Spectroscopy
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Analytical Microscopes
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Others
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End User

  • 7.1 Life Sciences
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Chemical and Petrochemical
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Material Sciences
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Food Testing
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Oil and Gas
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Water and Wastewater
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Others
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Agilent Technologies Inc.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Bio-Rad Laboratories Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 Bruker Corporation
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Mettler Toledo
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 PerkinElmer Inc.
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Shimadzu Corporation
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Spectris plc
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Waters Corporation
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
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