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식품 안정제 시장 보고서 : 원료, 기능, 용도, 지역별(2025-2033년)

Food Stabilizer Market Report by Source, Function, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 식품 안정제 시장 규모는 2024년 75억 달러에 달했습니다. 향후 시장은 2033년까지 104억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2033년까지 3.63%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예상됩니다. 가공식품 및 간편식에 대한 수요 증가, 식물성 및 비건 식단으로의 전환, 클린 라벨 및 천연 재료 트렌드, 유제품 산업의 성장이 주로 시장 성장을 주도하고 있습니다.

식품 안정제는 식품의 질감, 구조, 품질을 유지하기 위해 혼합되지 않은 식품 원료에 도포 또는 분사되는 화학제품 또는 첨가물입니다. 단백질, 감미료, 감미료, 완충염, 알긴산, 하이드로콜로이드, 비타민, 미네랄, 유화제 등이 포함됩니다. 식물, 동물, 해조류 등 천연 및 합성 원료에서 광범위하게 얻을 수 있습니다. 식품 안정제는 샐러드 드레싱, 아이스크림, 젤리, 요구르트, 잼 등에 많이 사용됩니다. 카라기난, 펙틴, 염화칼슘, 젤라틴, 한천 등은 식품에 널리 사용되는 안정제 중 일부입니다. 이들은 제품의 모양, 일관성, 색상 유지에 도움이 됩니다. 또한 시간을 절약하고 제품의 영양가와 신선도를 유지하는 데 도움이 됩니다. 그 결과, 식품 안정제는 유제품, 육류, 닭고기, 음료, 베이커리, 제과류 제조에 널리 사용됩니다.

식품 안정제 시장 동향:

편의성 높은 식품에 대한 세계 수요 증가는 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 식품 안정제는 제품의 보존성을 높이고 물리적, 화학적 특성을 유지하기 위해 널리 사용되고 있습니다. 이와 함께 바쁜 라이프스타일과 바쁜 일정으로 인해 소비자의 선호도가 바로 먹을 수 있는(RTE) 스낵, 냉동 식품, 상품화된 과일 주스, 포장 식품으로 이동하고 있는 것도 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 건강에 미치는 영향을 최소화하고 환경 친화적인 천연 바이오 기반 식품 안정제의 출시 등 다양한 제품 혁신이 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 중저칼로리 및 제로 칼로리 음료의 맛을 개선하기 위해 식품 및 음료(F&B) 업계에서 제품을 널리 채택하고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로, 소비자의 소비 능력 증가는 시장에 밝은 전망을 가져다주고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 식품 안정제 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 식품 안정제 시장의 예상 성장률은?
  • 식품 안정제 세계 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 식품 안정제 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 식품 안정제 세계 시장에서의 기능별 분류는?
  • 식품 안정제 세계 시장에서의 용도별 분류는?
  • 식품 안정제 세계 시장의 주요 지역은?
  • 식품 안정제 세계 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 식품 안정제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 원료별

  • 식물
  • 해조
  • 미생물
  • 동물
  • 합성

제7장 시장 내역 : 기능별

  • 텍스처라이징
  • 안정화
  • 보습
  • 기타

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 유제품
  • 제과 제품
  • 인스턴트 식품
  • 베이커리 제품
  • 육류 및 가금육 제품
  • 음료
  • 소스와 드레싱
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Advanced Food Systems Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • Ashland Inc.
    • Cargill Incorporated.
    • Chemelco International B.V.
    • Crest Foods Co. Inc.
    • Glanbia plc
    • Kerry Group plc
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Nexira
    • Palsgaard A/S
    • Tate & Lyle PLC
ksm 25.06.02

The global food stabilizer market size reached USD 7.5 Billion in 2024. Looking forward, the market is expected to reach USD 10.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.63% during 2025-2033. The increasing demand for processed and convenience food, shift towards plant based and vegan diets, clean label and natural ingredients trend, and growing dairy industry are primarily driving the market's growth.

Food stabilizers are chemicals or additive materials that are applied or sprayed to unblended food ingredients to preserve the texture, structure, and quality of the food. They include proteins, sweeteners, buffering salts, alginates, hydrocolloids, vitamins, minerals, and emulsifiers. They are widely obtained from natural and synthetic sources, such as plants, animals, and seaweed. Food stabilizers are commonly used in salad dressing, ice creams, jellies, yogurt, and jams. Carrageenan, pectin, calcium chloride, gelatin, and agar-agar are some of the widely used stabilizers in food products. They assist in retaining the shape, consistency, and color of the products. They also aid in saving time and maintaining the nutritional value of the products and freshness. As a result, food stabilizers are widely used in the manufacturing of dairy, meat and poultry, beverages, bakery and confectionery products.

Food Stabilizer Market Trends:

The increasing global demand for convenience food products is one of the key factors driving the growth of the market. Food stabilizers are widely used to enhance the shelf life of products and retain physical and chemical characteristics. In line with this, the shifting consumer preference toward ready-to-eat (RTE) snacks, frozen meals, commercialized fruit juice, and packaged food due to hectic lifestyles and busy schedules is favoring the market growth. Moreover, various product innovations, such as the launch of natural and bio-based food stabilizers that have minimal impact on health and are environmentally friendly, are providing an impetus to the market growth. Additionally, the widespread product adoption in the food and beverage (F&B) industry for enhancing taste in mid-calorie and zero-calorie beverages is positively impacting the market growth. Apart from this, the increasing expenditure capacities of consumers is creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Source:

  • Plant
  • Seaweed
  • Microbial
  • Animal
  • Synthetic

Breakup by Function:

  • Texturizing
  • Stabilizing
  • Moisture Retention
  • Others

Breakup by Application:

  • Dairy and Dairy Products
  • Confectionery Products
  • Convenience Foods
  • Bakery Products
  • Meat and Poultry Products
  • Beverages
  • Sauces and Dressings
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Advanced Food Systems Inc., Archer Daniels Midland Company, Ashland Inc., Cargill Incorporated., Chemelco International B.V., Crest Foods Co. Inc., Glanbia plc, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V., Nexira, Palsgaard A/S and Tate & Lyle PLC.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the food stabilizer market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global food stabilizer market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global food stabilizer market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global food stabilizer market?
  • 5.What is the breakup of the global food stabilizer market based on the function?
  • 6.What is the breakup of the global food stabilizer market based on the application?
  • 7.What are the key regions in the global food stabilizer market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global food stabilizer market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Food Stabilizer Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Source

  • 6.1 Plant
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Seaweed
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Microbial
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Animal
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Synthetic
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Function

  • 7.1 Texturizing
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Stabilizing
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Moisture Retention
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Dairy and Dairy Products
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Confectionery Products
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Convenience Foods
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Bakery Products
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Meat and Poultry Products
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Beverages
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Sauces and Dressings
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast
  • 8.8 Others
    • 8.8.1 Market Trends
    • 8.8.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Advanced Food Systems Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Archer Daniels Midland Company
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Ashland Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Cargill Incorporated.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Chemelco International B.V.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Crest Foods Co. Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Glanbia plc
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Kerry Group plc
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Koninklijke DSM N.V.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Nexira
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Palsgaard A/S
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Tate & Lyle PLC
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
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