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마이크로서비스 아키텍처 시장 보고서 : 구성요소별, 전개 방식별, 조직 규모별, 업계별, 지역별(2025-2033년)

Microservices Architecture Market Report by Component, Deployment Type, Organization Size, Industry Vertical, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 마이크로서비스 아키텍처 시장 규모는 2024년 42억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 131억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 12.7%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 확장성에 대한 요구 증가, 디지털 혁신에 대한 노력, E-Commerce 산업의 확장, 지속적인 기술 발전이 시장 성장을 주도하고 있습니다.

마이크로서비스 아키텍처는 고도로 관리 및 테스트가 가능하고, 독립적으로 독립적으로 배포할 수 있으며, 다양한 비즈니스 역량에 따라 조직화된 자율적인 서비스를 구성합니다. 이러한 서비스는 대규모의 복잡한 애플리케이션을 빈번하고 안정적으로 배포할 수 있게 해주며, 조직의 기술 스택을 개선할 수 있게 해줍니다. 또한, 애플리케이션 프로그래밍 인터페이스(API), 이벤트 스트리밍, 메시지 브로커를 통해 다른 서비스와의 통신을 구축할 수 있습니다. 또한, 마이크로서비스 아키텍처는 장애에 강하고, 분산형이며, 진화적이기 때문에 전 세계적으로 마이크로서비스 아키텍처에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

마이크로서비스 아키텍처 시장 동향:

비즈니스 요구사항을 충족하기 위한 디지털 전환에 대한 요구가 높아지는 것은 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 마이크로서비스 아키텍처는 기존의 모놀리식 애플리케이션에 비해 확장성과 속도 효율성을 실현하고 개발을 개선합니다. 또한 소비자의 선택을 지원하고, 투명성을 제공하며, 비즈니스의 범위를 확장합니다. 그 결과, 비즈니스의 민첩성을 높이기 위해 기업 및 여러 산업에서 사용이 증가하고 있습니다. 이와는 별도로 스마트폰, 웨어러블, 스마트홈 애플리케이션, 드론, 태블릿, 피트니스 트래커 등 커넥티드 디바이스의 판매 증가는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이는 개별 서비스 배포 및 소프트웨어 애플리케이션의 기능 업데이트를 신속하게 수행할 수 있기 때문입니다. 또한, 성능 향상, 위험 감소, 비용 효율성으로 인해 전 세계적으로 클라우드 기반 솔루션의 사용이 크게 증가하고 있습니다. 이는 사물인터넷(IoT)과 마이크로서비스 아키텍처의 통합과 같은 기술 발전과 함께 좋은 시장 전망을 만들어내고 있습니다. 또한, 전 세계적으로 가상화 인프라의 사용이 확대되고 있는 것도 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 또한, 코로나바이러스감염증-19(COVID-19)의 발생으로 많은 조직에서 원격 근무를 채택하면서 클라우드 마이크로서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 마이크로서비스 아키텍처 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 마이크로서비스 아키텍처 시장의 예상 성장률은?
  • 마이크로서비스 아키텍처 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 마이크로서비스 아키텍처 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 마이크로서비스 아키텍처 세계 시장에서의 구성요소별 분류는?
  • 전개 방식에 따른 마이크로서비스 아키텍처 세계 시장 현황은?
  • 업종별 마이크로서비스 아키텍처 세계 시장 현황은?
  • 마이크로서비스 아키텍처 세계 시장 주요 지역은?
  • 마이크로서비스 아키텍처 세계 시장에서 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 마이크로서비스 아키텍처 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 구성요소별

  • 솔루션
  • 서비스

제7장 시장 내역 : 전개 방식별

  • 온프레미스
  • 클라우드 기반

제8장 시장 내역 : 조직 규모별

  • 대기업
  • 중소기업

제9장 시장 내역 : 업계별

  • BFSI
  • 제조
  • 소매업과 E-Commerce
  • IT 및 통신
  • 헬스케어
  • 정부
  • 기타

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Broadcom Inc.
    • Cognizant
    • F5 Inc.
    • Infosys Limited
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Salesforce Inc.
    • Software AG
    • Tata Consultancy Services Limited
ksm 25.06.02

The global microservices architecture market size reached USD 4.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 13.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 12.7% during 2025-2033. The increased demand for scalability, digital transformation initiatives, expanding e-commerce industry, and ongoing technological advancements are primarily driving the market's growth.

Microservices architecture comprises autonomous services that are highly manageable and testable, loosely coupled, independently deployable, and organized as per different business capabilities. They enable frequent and reliable delivery of large and complex applications and allow organizations to improve their technology stack. They also assist in establishing communication with other services by utilizing application programming interface (API), event streaming and message brokers. Moreover, as they are failure-resistant, decentralized and evolutionary, the demand for microservices architecture is escalating around the world.

Microservices Architecture Market Trends:

The increasing need for digital transformation to meet business requirements represents one of the key factors bolstering the growth of the market. Microservices architecture enables scalability and speed efficiency and improves development compared to traditional monolithic applications. They also support consumer choices, provide transparency, and expand the business reach. As a result, their utilization is rising among enterprises and numerous industry verticals for enhancing their business agility. Apart from this, boosting sales of connected devices, such as smartphones, wearables, smart home applications, drones, tablets, and fitness trackers, is positively influencing the market growth. This can be accredited to their ability of deploying individual services and providing faster feature update for software applications. Furthermore, due to better performance, reduced risk, and cost efficiency, there is a considerable rise in the usage of cloud-based solutions worldwide. This, in confluence with the technological advancements, such as the integration of microservices architecture with the Internet of Things (IoT), is creating a favorable market outlook. The market is also impelled by the growing utilization of virtualized infrastructure across the globe. Additionally, the outbreak of coronavirus disease (COVID-19) has resulted in the rising demand for cloud microservices on account of the adoption of remote working in numerous organizations.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Solutions
  • Service

Breakup by Deployment Type:

  • On-premises
  • Cloud-based

Breakup by Organization Size:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by Industry Vertical:

  • BFSI
  • Manufacturing
  • Retail and E-Commerce
  • IT and Telecom
  • Healthcare
  • Government
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Broadcom Inc., Cognizant, F5 Inc., Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Salesforce Inc., Software AG and Tata Consultancy Services Limited.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the microservices architecture market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global microservices architecture market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global microservices architecture market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global microservices architecture market?
  • 5.What is the breakup of the global microservices architecture market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global microservices architecture market based on the deployment type?
  • 7.What is the breakup of the global microservices architecture market based on the industry vertical?
  • 8.What are the key regions in the global microservices architecture market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global microservices architecture market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Microservices Architecture Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solutions
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Service
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Type

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Large Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Small and Medium-sized Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Industry Vertical

  • 9.1 BFSI
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Manufacturing
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Retail and E-Commerce
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 IT and Telecom
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Healthcare
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Government
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Others
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Broadcom Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Cognizant
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 F5 Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Infosys Limited
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 International Business Machines Corporation
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
    • 15.3.6 Microsoft Corporation
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Oracle Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Salesforce Inc.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Software AG
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 Tata Consultancy Services Limited
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
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