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글리세린 시장 보고서 : 프로세스, 등급, 원료, 용도, 지역별(2025-2033년)

Glycerin Market Report by Process, Grade, Source, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 글리세린 시장 규모는 2024년 22억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 34억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 4.69%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상하고 있습니다. 보습 효과가 있는 퍼스널케어 제품에 대한 수요 증가가 시장을 자극하고 있습니다.

글리세린은 식물성 지방이나 동물성 지방에서 추출한 트리하이드록시 알코올입니다. 무색 투명, 무취, 흡습성 액체로 항균성을 가지고 있습니다. 피부 외층에 수분을 공급하고, 피부 장벽 기능과 피부의 기계적 특성을 개선하고, 피부 자극으로부터 피부를 보호하고, 상처 치유 과정을 촉진합니다. 그 결과, 전 세계 다양한 스킨케어 제품 처방에 널리 사용되고 있습니다.

글리세린 시장 동향:

현재, 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 전염성 전염병과 전염병의 확산으로부터 자신을 보호해야 할 필요성으로 인해 손 소독제, 비누, 손 세정제, 세제 제조에 글리세린의 사용이 크게 증가하고 있습니다. 이는 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 글리세린은 제품에서 수분이 손실되는 것을 방지하고 건조하지 않도록 합니다. 그 결과, 변성제, 향료 성분, 구강 관리제, 헤어 컨디셔닝제, 피부 보호제, 점도 감소제로서 전 세계적으로 널리 사용되고 있습니다. 또한 치약, 면도 크림, 피부와 모발에 부드러움과 윤기를 부여하는 제품 등 많은 퍼스널케어 제품의 제조에 사용되고 있습니다. 또한 글리세린은 보습제, 용매, 방부제, 방부제, 감미료로 작용하는 능력으로 인해 식품 및 음료(F&B) 산업에도 광범위하게 적용되고 있습니다. 이는 페인트, 잉크, 코팅에 사용되는 알키드 수지 및 폴리우레탄 제조를 위한 폴리머 구성 블록으로서 글리세린의 용도 확대와 함께 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 제약 산업의 번영과 바이오디젤 수요 증가 등 주요 요인들이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 글리세린 시장 규모는?
  • 글리세린 시장의 향후 전망은?
  • 글리세린 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • 글리세린 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 글리세린 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 글리세린 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 프로세스별

  • 에스테르 교환
  • 비누화
  • 지방분해

제7장 시장 내역 : 등급별

  • USP 등급
  • 테크니컬 등급

제8장 시장 내역 : 원료별

  • 바이오디젤
  • 지방산
  • 기타

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 의약품
  • 식품 및 음료
  • 퍼스널케어와 화장품
  • 산업용 화학제품
  • 기타

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • Avril Group
    • BASF SE
    • Cargill Incorporated
    • Croda International PLC
    • Emery Oleochemicals(PTT Global Chemical Public Company Limited)
    • Godrej Industries Limited
    • IOI Corporation Berhad
    • Kao Corporation
    • Kuala Lumpur Kepong Berhad
    • Louis Dreyfus Company B.V.
    • The Procter & Gamble Company
    • Wilmar International Limited
ksm 25.06.02

The global glycerin market size reached USD 2.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 3.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.69% during 2025-2033. The increasing demand for personal care products with moisturizing properties is stimulating the market.

Glycerin refers to a trihydroxy alcohol extracted from vegetable oils or animal fats. It is a clear, colorless, odorless, and hygroscopic fluid that has several antimicrobial properties. It assists in hydrating the outer layer of the skin, improving skin barrier function and skin mechanical properties, providing protection against skin irritants, and accelerating wound-healing processes. As a result, it is extensively utilized in the formulation of various skincare products across the globe.

Glycerin Market Trends:

There is currently a considerable rise in the utilization of glycerin in the manufacturing of hand sanitizers, soaps, hand washes, and detergents on account of the contagious outbreak of coronavirus disease (COVID-19) and the alarming need to protect against the spread of the pandemic. This represents one of the key factors propelling the growth of the market. Glycerin helps prevent the loss of moisture from products so that they do not dry out. Consequently, it is widely utilized as denaturants, fragrance ingredients, oral care agents, hair conditioning agents, skin protectants, and viscosity-decreasing agents worldwide. It is also increasingly employed in the production of numerous personal care products, such as toothpaste, shaving creams, and skin and hair products to provide smoothness and lubrication. Moreover, glycerin finds extensive applications in the food and beverage (F&B) industry due to its ability to function as a humectant, solvent, preservative, and sweetener. This, coupled with the expanding application of glycerin as a polymer building block to manufacture alkyd resins and polyurethanes for usage in paints, inks, and coatings, is contributing to market growth. Other major factors, including the thriving pharmaceutical industry and the escalating demand for biodiesel, are creating a favorable market outlook.

Key Market Segmentation:

Breakup by Process:

  • Transesterification
  • Saponification
  • Fat Splitting

Breakup by Grade:

  • USP Grade
  • Technical Grade

Breakup by Source:

  • Biodiesels
  • Fatty Acids
  • Others

Breakup by Application:

  • Pharmaceuticals
  • Food and Beverages
  • Personal Care and Cosmetics
  • Industrial Chemicals
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer-Daniels-Midland Company, Avril Group, BASF SE, Cargill Incorporated, Croda International PLC, Emery Oleochemicals (PTT Global Chemical Public Company Limited), Godrej Industries Limited, IOI Corporation Berhad, Kao Corporation, Kuala Lumpur Kepong Berhad, Louis Dreyfus Company B.V., The Procter & Gamble Company and Wilmar International Limited.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the glycerin market?
  • 2.What is the future outlook of glycerin market?
  • 3.What are the key factors driving the glycerin market?
  • 4.Which region accounts for the largest glycerin market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global glycerin market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Glycerin Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Process

  • 6.1 Transesterification
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Saponification
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Fat Splitting
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Grade

  • 7.1 USP Grade
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Technical Grade
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Source

  • 8.1 Biodiesels
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Fatty Acids
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Pharmaceuticals
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Food and Beverages
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Personal Care and Cosmetics
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Industrial Chemicals
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Archer-Daniels-Midland Company
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Avril Group
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 BASF SE
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Cargill Incorporated
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Croda International PLC
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
    • 15.3.6 Emery Oleochemicals (PTT Global Chemical Public Company Limited)
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Godrej Industries Limited
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
    • 15.3.8 IOI Corporation Berhad
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Kao Corporation
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Kuala Lumpur Kepong Berhad
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Louis Dreyfus Company B.V.
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 SWOT Analysis
    • 15.3.12 The Procter & Gamble Company
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
    • 15.3.13 Wilmar International Limited
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials
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