시장보고서
상품코드
1722649

스마트 흡입기 시장 보고서 : 제품, 적응증, 유통 채널, 지역별(2025-2033년)

Smart Inhalers Market Report by Product, Indication (Asthma, Chronic Obstructive Pulmonary Disease ), Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

스마트 흡입기 세계 시장 규모는 2024년 3억 360만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 15억 9,820만 달러에 달하고, 2025-2033년 19.25%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

스마트 흡입기는 복약 순응도 모니터링, 투약 알림 전송, 블루투스를 통해 쉽게 공유할 수 있는 정보 액세스, 각 투약의 정확한 날짜와 시간, 장소를 기록할 수 있는 호흡기용 흡입기입니다. 또한, 치료 순응도를 높이고, 증상 조절에 대한 환자의 참여와 동기를 부여하며, 흉부에 영향을 미칠 수 있는 환경 및 날씨에 대한 보고서를 제공할 수 있습니다. 천식 및 만성폐쇄성폐질환(COPD)의 유병률 증가로 인해 전 세계적으로 스마트 흡입기에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

스마트 흡입기 시장 동향 :

세계적으로 대기 오염 수준이 증가함에 따라 만성 호흡기 질환(CRD), 폐암, 만성 기관지염, 급성 하부 호흡기 감염(ALRI) 환자 수가 크게 증가하고 있습니다. 이는 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 기존 흡입기의 효능은 잘못된 흡입 기술이나 불이행으로 인해 부정적인 영향을 받을 수 있으며, 이로 인해 환자의 질병이 진행될 수 있습니다. 그러나 스마트 흡입기는 투약 일정 및 후속 복용량을 모니터링하기 위해 모바일 애플리케이션과 연결하도록 설계된 디지털 기능을 사용하여 이러한 질병 관리에 있어 환자와 의료 전문가의 문제를 해결할 수 있습니다. 또한, 증상이 특정 행동이 필요한 경우 환자와 임상의에게 경고하여 더 나은 자가 관리로의 전환을 촉진할 수 있습니다. 이는 흡입 기술 및 올바른 약물 순응도 계산에 대한 사용자 피드백을 가능하게 하는 최근 스마트 흡입기 기술의 발전과 함께 시장을 주도하고 있습니다. 이와 더불어, 스마트 흡입기 사용의 이점에 대한 환자들의 인식이 높아짐에 따라 전체 매출과 수익성이 증가할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 스마트 흡입기 시장 규모는?
  • 2025-2033년 스마트 흡입기 세계 시장 성장률 전망은?
  • 코로나19가 스마트 흡입기 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 스마트 흡입기 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 스마트 흡입기 세계 시장에서의 제품별 분류는?
  • 스마트 흡입기 세계 시장에서의 적응증별 시장 분석은?
  • 스마트 흡입기 세계 시장 유통 채널별 시장 현황은?
  • 스마트 흡입기 세계 시장의 주요 지역은?
  • 스마트 흡입기 세계 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 스마트 흡입기 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 흡입기
    • 주요 부문
      • 건조 분말 흡입기
      • 정량 분무식 흡입기
  • 네뷸라이저

제7장 시장 분석 : 적응증별

  • 천식
  • 만성 폐쇄성 폐질환(COPD)

제8장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 온라인 스토어

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • 3M Company
    • Adherium Limited
    • AptarGroup Inc.
    • AstraZeneca plc
    • Boehringer Ingelheim
    • Cognita Labs
    • GlaxoSmithKline plc
    • Novartis AG
    • OPKO Health Inc.
    • Propeller Health(ResMed)
    • Sensirion AG
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Vectura Group Limited(Philip Morris International Inc.)
LSH 25.05.30

The global smart inhalers market size reached USD 303.6 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,598.2 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.25% during 2025-2033.

Smart inhalers are respiratory inhalers that can monitor adherence, send dosage reminders, offer access to readily shareable information via Bluetooth, and record the time, date and location of each dosage administered accurately. They can also help improve compliance with therapy, increase patient involvement and motivation in controlling symptoms, and provide reports about environmental and weather conditions that may affect their chest. Due to the growing prevalence of asthma and chronic obstructive pulmonary diseases (COPD), there is a rise in the demand for smart inhalers across the globe.

Smart Inhalers Market Trends:

Due to a rise in air pollution levels worldwide, there is a significant increase in the number of patients with chronic respiratory diseases (CRDs), lung cancer, chronic bronchitis, and acute lower respiratory infections (ALRI). This represents one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, the efficacy of conventional inhalers can be negatively impacted by incorrect inhaler techniques and poor adherence, which may result in the progression of patients' condition. However, smart inhalers can address the challenges of patients and healthcare professionals in the management of these diseases using digital features designed to connect with mobile applications for monitoring medication schedules and subsequent dosing. Additionally, they can alert patients and clinicians when symptoms require specific action and facilitate a shift to better self-care. This, coupled with recent advances in smart inhaler technology, which allow feedback to users on their inhaler technique and the calculation of the correct level of adherence, is driving the market. Besides this, the increasing awareness about the benefits of using smart inhalers among patients is projected to augment the overall sales and profitability.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Inhalers
  • Dry Powdered Inhaler
  • Metered Dose Inhaler
  • Nebulizers

Breakup by Indication:

  • Asthma
  • Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)

Breakup by Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Online Stores

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, Adherium Limited, AptarGroup Inc., AstraZeneca plc, Boehringer Ingelheim, Cognita Labs, GlaxoSmithKline plc, Novartis AG, OPKO Health Inc., Propeller Health (ResMed), Sensirion AG, Teva Pharmaceutical Industries Ltd. and Vectura Group Limited (Philip Morris International Inc.).

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global smart inhalers market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global smart inhalers market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global smart inhalers market?
  • 4.What are the key factors driving the global smart inhalers market?
  • 5.What is the breakup of the global smart inhalers market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global smart inhalers market based on the indication?
  • 7.What is the breakup of the global smart inhalers market based on distribution channel?
  • 8.What are the key regions in the global smart inhalers market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global smart inhalers market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Smart Inhalers Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Inhalers
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Dry Powdered Inhaler
      • 6.1.2.2 Metered Dose Inhaler
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Nebulizers
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Indication

  • 7.1 Asthma
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hospital Pharmacies
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail Pharmacies
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Online Stores
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 3M Company
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Adherium Limited
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 AptarGroup Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 AstraZeneca plc
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Boehringer Ingelheim
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Cognita Labs
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 GlaxoSmithKline plc
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Novartis AG
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 OPKO Health Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Propeller Health (ResMed)
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Sensirion AG
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
    • 14.3.12 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Vectura Group Limited (Philip Morris International Inc.)
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제