시장보고서
상품코드
1722689

천연석 시장 보고서 : 유형별, 건설 유형별, 유통 채널별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Natural Stone Market Report by Type, Construction Type, Distribution Channel, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 천연석 시장 규모는 2024년 404억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 549억 달러에 달하고, 2025-2033년 3.5%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

천연석이란 장식품이나 건축자재로 사용되는 흙에서 채굴된 것 또는 유기물을 말합니다. 대리석, 석회암, 화강암, 화강암, 점판암, 규암, 사암, 라테라이트, 현무암은 일반적으로 사용되는 천연석 중 일부입니다. 이들은 수백만년동안 열과 압력의 조합에 의해 형성된 손으로 선별된 돌 조각들입니다. 천연석은 바닥재, 벽재, 조리대, 백스플래시, 조각, 장식품, 지붕재, 욕조, 수영장 등에 널리 사용됩니다. 천연석은 밀도, 강도, 색상, 외관, 경도, 색상 혼합, 질감, 구조 등 다양한 특성을 가지고 있습니다. 천연석은 내구성이 뛰어나고, 환경 친화적이며, 유지 보수가 쉽고, 비용 효율적이며, 다양한 질감, 모양, 색상, 크기 등 다양한 특성을 가지고 있습니다. 따라서 주택, 상업시설, 병원, 교육시설 등의 건축에 널리 사용되고 있습니다.

천연석 시장 동향 :

세계 건설 산업의 괄목할만한 성장은 시장에 밝은 전망을 만들어 내고 있습니다. 화강암, 대리석과 같은 천연석은 미관을 향상시키기 위해 현관, 뒷마당, 포장도로, 파티오 등의 바닥재로 널리 사용되고 있습니다. 이에 따라 인프라 분야의 설계, 조달, 시공(EPC) 프로젝트가 증가하고 있으며, 이는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 천연석은 일반적으로 강 벽, 댐, 교각, 교각, 타일, 슬래브, 포장에 사용됩니다. 또한, 현대적 디자인이 새겨진 천연석 개발 등 다양한 제품 혁신이 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 이러한 석재는 산세 및 샌드블라스팅이 가능하며, 소비자의 취향 변화에 따라 널리 채택되고 있습니다. 또한, 주택 및 상업시설의 미관을 개선하고 개선하는 데 천연석이 도움이 되기 때문에 주택 개축 및 리모델링 증가 추세도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로, 소비자의 지출 능력 증가와 인프라 개발을 촉진하기 위한 다양한 정부 이니셔티브의 시행은 시장 개척을 촉진하여 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 천연석 시장 규모는?
  • 2025-2033년 천연석 세계 시장 성장률 전망은?
  • 코로나19가 세계 천연석 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 천연석 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 세계 천연석 시장의 유형별 구분은?
  • 세계 천연석 시장의 용도별 분류는?
  • 세계 천연석 시장의 주요 지역은?
  • 세계 천연석 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 천연석 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 화강암
  • 대리석
  • 석회암
  • 기타

제7장 시장 분석 : 건설 유형별

  • 신축
  • 개보수

제8장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 온라인
  • 오프라인

제9장 시장 분석 : 용도별

  • 바닥재
  • 메모리얼 아트
  • 월 클래딩
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • ARO Granite Industries Ltd.
    • Dermitzakis Bros S.A
    • Dimpomar
    • Levantina y Asociados de Minerales S.A.
    • Margraf SPA
    • Mumal Marbles Pvt. Ltd.
    • Polycor Inc.
    • Ranamar Marble
    • Temmer Marble
    • Topalidis S.A.
    • Xishi Group Ltd.
LSH 25.05.30

The global natural stone market size reached USD 40.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 54.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.5% during 2025-2033.

Natural stones refer to earth-mined or organic items used as decorative objects and construction materials. Marble, limestone, granite, slate, quartzite, sandstone, laterite and basalt are some of the commonly used natural stones. They are hand-selected pieces of stones that took millions of years to be formed by the combination of heat and pressure. Natural stones are widely used in flooring, wall cladding, countertops, backsplashes, sculptures, decorative items, roofing, bathtubs and swimming pools. They exhibit various properties, such as density, strength, color intensity, appearance, hardness, color blend, texture and structure. Natural stones are durable, environmental-friendly, easy to maintain, and cost-effective and are available in various textures, shapes, colors and sizes. As a result, they are widely used in the construction of residential, commercial, hospital and educational buildings.

Natural Stone Market Trends:

Significant growth in the construction industry across the globe is creating a positive outlook for the market. Natural stones, such as granite and marble, are widely used for flooring in porches, backyards, pavements, and patios to improve the aesthetic appeal. In line with this, the rising engineering, procurement and construction (EPC) projects in the infrastructure sector are favoring the market growth. Natural stones are commonly used in river walls, dams, bridge piers, tiles, slabs and pavements. Moreover, various product innovations, such as the development of natural stones with modern designs imprinted on them, are providing an impetus to the market growth. These stones can be acid-washed and sandblasted and are widely adopted due to the changing consumer preferences. Additionally, the increasing trend for home renovation and remodeling is positively impacting the market growth since natural stones help in modifying and enhancing aesthetics in residential and commercial complexes. Apart from this, rising expenditure capacities of consumers and the implementation of various government initiatives to promote infrastructural development are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Granite
  • Marble
  • Limestone
  • Others

Breakup by Construction Type:

  • New Construction
  • Renovation

Breakup by Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

Breakup by Application:

  • Flooring
  • Memorial Arts
  • Wall Cladding
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being ARO Granite Industries Ltd., Dermitzakis Bros S.A, Dimpomar, Levantina y Asociados de Minerales S.A., Margraf SPA, Mumal Marbles Pvt. Ltd., Polycor Inc., Ranamar Marble, Temmer Marble, Topalidis S.A. and Xishi Group Ltd.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global natural stone market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global natural stone market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global natural stone market?
  • 4.What are the key factors driving the global natural stone market?
  • 5.What is the breakup of the global natural stone market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global natural stone market based on the application?
  • 7.What are the key regions in the global natural stone market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global natural stone market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Natural Stone Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Granite
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Marble
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Limestone
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Construction Type

  • 7.1 New Construction
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Renovation
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Online
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Offline
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Flooring
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Memorial Arts
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Wall Cladding
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 ARO Granite Industries Ltd.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
    • 15.3.2 Dermitzakis Bros S.A
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Dimpomar
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Levantina y Asociados de Minerales S.A.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Margraf SPA
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Mumal Marbles Pvt. Ltd.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Polycor Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Ranamar Marble
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Temmer Marble
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Topalidis S.A.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Xishi Group Ltd.
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제