시장보고서
상품코드
1722691

식품용 미세천공 포장 시장 보고서 : 재료, 용도, 지역별(2025-2033년)

Micro-Perforated Food Packaging Market Report by Material (Polyethylene, Polypropylene, Polyethylene Terephthalate, and Others), Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 134 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

식품용 미세천공 포장 세계 시장 규모는 2024년 16억 1,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 22억 1,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 3.39%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

식품용 미세천공 포장은 제품의 신선도를 유지하기 위한 가스 교환을 위한 미세한 구멍이 있는 고분자 필름입니다. 폴리에틸렌(PE), 폴리프로필렌(PP), 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)로 제조됩니다. 랩, 시트, 봉지, 파우치 등 다양한 형태가 있습니다. 식품용 미세천공 포장은 높은 호흡 특성과 저온성을 나타내어 미생물의 번식을 억제하고, 보습성을 높이고, 제품의 보존 기간을 연장합니다. 또한 유출, 오염, 변조, 변조 및 중요한 영양소 손실을 방지하는 효과도 있습니다. 그 결과, RTE(Ready-to-Eat), 과일, 채소, 베이커리 제품 등 생분해성 기반 식품 포장에 사용되고 있습니다.

식품용 미세천공 포장 시장 동향 :

유통기한이 길고 휴대가 편리한 편의 식품에 대한 수요 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 식품용 미세천공 포장은 식품의 특성을 유지하면서 장거리 운송이 용이한 신선식품에 대한 수요 증가로 인해 널리 사용되고 있습니다. 이에 따라 유통기한 연장을 돕고 알레르겐과 독소를 포함하지 않는 무해한 포장재에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또한, 환경에 미치는 영향과 탄소 발자국을 줄이는 데 도움이 되는 친환경 포장 솔루션의 도입 등 다양한 제품 혁신이 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 노동 인구 증가, 바쁜 라이프스타일, 바쁜 일정으로 인해 소비자의 선호도가 바로 먹을 수 있는(RTE) 스낵으로 이동하고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로, 건강에 대한 인식이 높아지고 소비자의 지출 능력이 증가함에 따라 과일 및 채소에 대한 수요가 증가함에 따라 특히 신흥 경제국에서 과일 및 채소에 대한 긍정적인 전망이 나오고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 식품용 미세천공 포장 시장 규모는?
  • 식품용 미세천공 포장 시장 전망은?
  • 식품용 미세천공 포장 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 식품용 미세천공 포장 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 식품용 미세천공 포장 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 식품용 미세천공 포장 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 재료별

  • 폴리에틸렌(PE)
  • 폴리프로필렌(PP)
  • 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)
  • 기타

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 과일 및 채소
  • 베이커리 및 제과
  • RTE(Ready-to-eat)
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Aera SA
    • Amcor plc
    • Amerplast Ltd.(Hanmere Polythene Ltd.)
    • Berry Global Inc.
    • Bollore Group
    • Coveris
    • KM Packaging Services Ltd.
    • Mondi plc
    • Sealed Air Corporation
    • SRF Limited
    • TCL Packaging
    • UFlex Limited
    • Ultraperf Technologies Inc.
LSH 25.05.30

The global micro-perforated food packaging market size reached USD 1.61 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2.21 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.39% during 2025-2033.

Micro-perforated food packaging is a polymeric film containing micro holes to exchange gasses for keeping the products fresh. They are manufactured of polyethylene (PE), polypropylene (PP) and polyethylene terephthalate (PET). They are widely available in wraps, sheets, bags and pouches variants. Micro-perforated food packaging exhibits high respiratory properties and low temperatures, which reduces the growth of microorganisms, enhances moisture retention, and extends the shelf life of the product. In addition to this, they aid in preventing spillage, contamination, tampering, and loss of vital nutrients. As a result, they are used for packaging biodegradable-based food products, such as ready-to-eat (RTE), fruits, vegetables and bakery products.

Micro-perforated Food Packaging Market Trends:

The increasing demand for convenience food products with longer shelf-life and convenient portability is one of the key factors driving the growth of the market. Micro-perforated food packaging is widely used due to the rising demand for fresh food that can easily be transported over long distances, while maintaining the food properties. In line with this, the increasing demand for non-toxic packaging material that assists in extending shelf-life and are free of allergens and toxins is favoring the market growth. Moreover, various product innovations, such as the introduction of green packaging solutions, that assist in reducing environmental impact and carbon footprint, are providing an impetus to the market growth. Additionally, shifting consumer preference toward ready-to-eat (RTE) snacks due to the increasing working population and their hectic lifestyles and busy schedules is positively impacting the market growth. Apart from this, the increasing demand for fruits and vegetables owing to growing health awareness and rising expenditure capacities of consumers, particularly in emerging economies, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Material:

  • Polyethylene (PE)
  • Polypropylene (PP)
  • Polyethylene Terephthalate (PET)
  • Others

Breakup by Application:

  • Fruits and Vegetables
  • Bakery and Confectionery
  • Ready-to-eat
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aera SA, Amcor plc, Amerplast Ltd. (Hanmere Polythene Ltd.), Berry Global Inc., Bollore Group, Coveris, KM Packaging Services Ltd., Mondi plc, Sealed Air Corporation, SRF Limited, TCL Packaging, UFlex Limited and Ultraperf Technologies Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the micro-perforated food packaging market?
  • 2.What is the future outlook of micro-perforated food packaging market?
  • 3.What are the key factors driving the micro-perforated food packaging market?
  • 4.Which region accounts for the largest micro-perforated food packaging market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global micro-perforated food packaging market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Micro-Perforated Food Packaging Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Material

  • 6.1 Polyethylene (PE)
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Polypropylene (PP)
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Fruits and Vegetables
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Bakery and Confectionery
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Ready-to-eat
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Aera SA
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 Amcor plc
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Amerplast Ltd. (Hanmere Polythene Ltd.)
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 Berry Global Inc.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Bollore Group
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
    • 13.3.6 Coveris
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
    • 13.3.7 KM Packaging Services Ltd.
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
    • 13.3.8 Mondi plc
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Sealed Air Corporation
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 SRF Limited
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 Financials
      • 13.3.10.4 SWOT Analysis
    • 13.3.11 TCL Packaging
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
    • 13.3.12 UFlex Limited
      • 13.3.12.1 Company Overview
      • 13.3.12.2 Product Portfolio
    • 13.3.13 Ultraperf Technologies Inc.
      • 13.3.13.1 Company Overview
      • 13.3.13.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제