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유기 일렉트로닉스 시장 보고서 : 컴포넌트, 재료, 용도, 지역별(2025-2033년)

Organic Electronics Market Report by Component (Active, Passive), Material (Semiconductor, Conductive, Dielectric and Substrate), Application (Display, Lighting, Battery, Conductive Ink, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 유기 일렉트로닉스 시장 규모는 2024년 983억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 4,088억 달러에 달하고, 2025-2033년 16.3%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 이 시장은 에너지 효율적인 솔루션에 대한 수요 증가, 가전제품의 보급률 증가, 유기 물질 및 생분해성 물질을 지지하는 환경 문제로 인한 정부 지원 정책에 의해 주도되고 있습니다.

유기 일렉트로닉스는 다양한 전자부품 및 회로 설계를 위한 유기분자의 설계, 합성, 배합, 특성평가, 기능을 다루는 현대 재료과학의 하위 분야입니다. 일반적으로 탄소 기반 분자 구조, 나노튜브, 고분자, 폴리머, 하이브리드 재료로 제작됩니다. 이 외에도 유기 전자공학에서는 다양한 반도체 재료, 전도성 재료, 기판 재료, 유전체 재료를 사용하여 소자를 제작하고 있습니다. 무기 반도체에 비해 높은 열 안정성, 최적의 성능, 신뢰성, 유연성을 제공합니다. 이러한 특성으로 인해 유기 일렉트로닉스는 디스플레이, 조명, 태양광 패널, 전도성 잉크, 태양전지 등 다양한 응용 분야에 폭넓게 사용되고 있습니다.

유기 일렉트로닉스 제품 시장 동향 :

제조, 자동차, 보안, 소비자 전자제품 산업에서 유기 일렉트로닉스가 널리 채택되고 있는 배경에는 친환경, 고성능, 고효율의 반도체에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 있습니다. 이와 더불어, 비용 절감과 고도의 기능 구현에 대한 관심이 높아지고 있는 것이 시장 성장의 주요 원동력이 되고 있습니다. 또한, 환경 보호에 대한 인식이 높아지고 생분해성, 비용 효율성, 경량 비금속 부품과 같은 장점에 대한 제조업체의 인식이 높아지면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이 외에도 전도성 폴리머 도구로서 유기 바이오 일렉트로닉스가 생체 의료기기에 대규모로 통합되고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와 함께 OLED와 능동형 매트릭스 발광다이오드(AMOLED)를 디스플레이 기술로 도입하여 화질 향상, 넓은 색 영역, 고휘도, 최소한의 에너지 소비로 즉각적인 재생률을 실현하는 등 괄목할 만한 기술 발전이 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 곡면 TV 디스플레이와 폴더블 스마트폰에 탑재할 수 있는 디스플레이용 배터리 및 필름 제조에 유기 일렉트로닉스가 광범위하게 사용되고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로 나노기술, 섬유, 제조 분야에서 유기 일렉트로닉스의 통합이 증가하면서 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 유기 일렉트로닉스 제품 세계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 유기 일렉트로닉스 제품 세계 시장 성장률 전망은?
  • 유기 일렉트로닉스 제품 세계 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 유기 일렉트로닉스 제품 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 유기 일렉트로닉스 제품 시장의 부품별 분류는?
  • 유기 일렉트로닉스 제품 세계 시장에서의 재료별 분류는?
  • 유기 일렉트로닉스 제품 세계 시장 용도별 분류는?
  • 유기 일렉트로닉스 제품 세계 시장에서 주요 지역은?
  • 세계 유기 일렉트로닉스 제품 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 유기 일렉트로닉스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 액티브
  • 패시브

제7장 시장 분석 : 재료별

  • 반도체
  • 전도성
  • 유전체 및 기판

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 디스플레이
  • 조명
  • 배터리
  • 전도성 잉크
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AGC Inc.
    • BASF SE
    • Covestro AG
    • DuPont de Nemours Inc.
    • FUJIFILM Corporation
    • Heliatek GmbH
    • Merck KGaA
    • Novaled GmbH(Samsung SDI Co. Ltd.)
    • PolyIC GmbH & Co. KG(LEONHARD KURZ Stiftung & Co. KG)
    • Sony Corporation
    • Universal Display Corporation
LSH 25.05.30

The global organic electronics market size reached USD 98.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 408.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.3% during 2025-2033. The market is propelled by the increasing demand for energy-efficient solutions, rising consumer electronics adoption, and supportive government policies due to environmental concerns favoring organic and biodegradable materials.

Organic electronics is a subset of modern materials science that deals with the design, synthesis, formulation, characterization, and functions of organic molecules for engineering various electronic components and circuits. It is commonly fabricated from carbon-based molecular structures, nanotubes, polymers, and hybrid materials. In addition to this, organic electronics employ various semiconductor, conductive, substrate, and dielectric materials for device construction purposes. Compared to inorganic semiconductors, it offers higher thermal stability, optimal performance, reliability, and flexibility. On account of these properties, organic electronics is extensively deployed in various applications, including displays, lighting, solar panels, conductive inks, and photovoltaic cells.

Organic Electronics Market Trends:

The widespread adoption of organic electronics across manufacturing, automotive, security, and consumer electronic industries can be attributed to the increasing demand for eco-friendly, high-performance, and efficient semiconductors. This, along with the rising focus on advanced functionalities at reduced expenditures is primarily driving the market growth. Moreover, rising environmental consciousness and the increasing awareness amongst manufacturers regarding their advantages, such as biodegradable, cost-effectiveness, and lightweight non-metallic components, are also propelling the market growth. Besides this, the large-scale incorporation of organic bioelectronics as a conductive polymer tool in biomedical devices is further contributing to the market growth. In line with this, significant technological advancements, such as the introduction of organic light-emitting diodes (OLEDs) and active-matrix light-emitting diodes (AMOLED) as the display technology for offering enhanced image quality, wider color range, higher brightness, and instant refresh rates at minimal energy consumptions are acting as other growth-inducing factors. Additionally, the extensive utilization of organic electronics for manufacturing batteries and films for displays that can be installed in curved television (TV) displays and foldable smartphones is positively stimulating the market growth. Apart from this, the rising integration of organic electronics in nanotechnology, textile and manufacturing sectors is further contributing to the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Active
  • Passive

Breakup by Material:

  • Semiconductor
  • Conductive
  • Dielectric and Substrate

Breakup by Application:

  • Display
  • Lighting
  • Battery
  • Conductive Ink
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AGC Inc., BASF SE, Covestro AG, DuPont de Nemours Inc., FUJIFILM Corporation, Heliatek GmbH, Merck KGaA, Novaled GmbH (Samsung SDI Co. Ltd.), PolyIC GmbH & Co. KG (LEONHARD KURZ Stiftung & Co. KG), Sony Corporation and Universal Display Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global organic electronics market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global organic electronics market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global organic electronics market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global organic electronics market?
  • 5.What is the breakup of the global organic electronics market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global organic electronics market based on the material?
  • 7.What is the breakup of the global organic electronics market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global organic electronics market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global organic electronics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Organic Electronics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Active
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Passive
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Material

  • 7.1 Semiconductor
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Conductive
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Dielectric and Substrate
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Display
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Lighting
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Battery
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Conductive Ink
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 AGC Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 BASF SE
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Covestro AG
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 DuPont de Nemours Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 FUJIFILM Corporation
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Heliatek GmbH
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Merck KGaA
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Novaled GmbH (Samsung SDI Co. Ltd.)
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 PolyIC GmbH & Co. KG (LEONHARD KURZ Stiftung & Co. KG)
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Sony Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Universal Display Corporation
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
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