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시장보고서
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프로바이오틱스 원료 시장 보고서 : 원료, 형태, 용도, 지역별(2025-2033년)Probiotic Ingredients Market Report by Ingredient (Bacteria, Yeast, Spore Formers), Form (Liquid, Dry), Application (Food and Beverages, Dietary Supplements, Animal Feed Probiotic), and Region 2025-2033 |
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세계 프로바이오틱스 원료 시장 규모는 2024년 58억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 92억 달러에 달하고, 2025-2033년 4.99%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 장내 환경의 개선과 전반적인 건강 지향 증가가 시장을 자극하고 있습니다.
프로바이오틱스는 소화기 계통의 기능을 개선하기 위해 섭취하는 살아있는 미생물을 말합니다. 유익균, 건강균으로도 알려져 있으며, 구강 위생, 세균성 질염, 요로 감염과 관련된 질환 예방에 도움을 줍니다. 또한 호흡기 감염, 괴사성 장염, 장 질환 등의 질병 예방에도 도움이 됩니다. 프로바이오틱스 원료는 캡슐, 정제, 분말, 액체 등의 형태로 제공되며, 요구르트, 케피어, 사워도우빵, 사워크라우트, 템페, 김치 등 살아있는 활성 배양균을 함유한 발효식품에도 함유되어 있습니다. 프로바이오틱스는 보충제 형태로 섭취하면 장내 건강 증진 미생물을 정착시켜 소화관 내 원치 않는 박테리아가 과도하게 증식하는 것을 막아줍니다. 프로바이오틱스는 우울증을 완화하고 심장 건강을 증진하는 데 도움이 될 수 있어 의사들도 권장하고 있습니다.
프로바이오틱스 원료 세계 시장은 주로 예방적 건강 관리에 대한 개인의 인식이 높아지면서 프로바이오틱스 제품에 대한 지출이 증가하고 있습니다. 이러한 추세는 코로나바이러스감염증-19(COVID-19)의 팬데믹으로 인해 면역력 강화에 대한 관심이 더욱 높아지면서 더욱 가속화되고 있습니다. 특히 노년층에서 장 관련 질환의 유병률이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 일본, 독일, 미국 등의 국가에서는 프로바이오틱스 기반 영양 보충제가 널리 소비되고 있으며, 프로바이오틱스 식품은 식문화의 일부로 자리 잡고 있습니다. 가처분 소득 증가와 예방적 건강관리에 대한 인식의 변화, 인터넷을 통한 정보 접근의 용이성 등의 요인이 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 시장 기업들은 우수한 품질의 원료를 사용하여 편리한 포장 형태의 신제품을 출시하고 있습니다.
The global probiotic ingredients market size reached USD 5.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.99% during 2025-2033. The growing consumer inclination towards improving gut health and overall well-being is stimulating the market.
Probiotics refer to live microorganisms consumed for improving the functioning of the digestive system. Also known as good or healthy bacteria, they help prevent diseases related to oral health, bacterial vaginosis, and urinary tract infection. They also aid in preventing ailments such as respiratory infections, necrotizing enterocolitis, and bowel diseases. Probiotic ingredients are available in the form of capsules, tablets, powder, and liquid, as well as found in fermented food products containing live-active cultures, such as yogurt, kefir, sourdough bread, sauerkraut, tempeh, and kimchi. When consumed in the form of supplements, probiotics colonize the gut with health-boosting microorganisms and stops undesirable bacteria from overgrowing in the digestive tract. They are also suggested by doctors as they help in reducing depression and promote heart health.
The global probiotic ingredients market is primarily driven by the increasing awareness among individuals regarding preventive healthcare, which has resulted in the rising expenditure on probiotic products. This trend has further been boosted by the spread of the coronavirus disease (COVID-19) pandemic, which has increased the focus toward strengthening immunity. The growing prevalence of gut-related diseases, especially among the geriatric population, is also propelling the market growth. In countries such as Japan, Germany, and the United States, probiotic-based dietary supplements are widely consumed, and probiotic food products have become a part of the food culture. Factors such as increasing disposable incomes and the changing attitude toward preventive healthcare, coupled with the easy availability of information on the internet, are positively influencing the growth of the market. Furthermore, market players are launching new products in convenient packaging formats made with superior quality ingredients.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Advanced Enzyme Technologies Limited, Biena, Biogaia, Chr. Hansen Holding AS, Danone Inc., Deerland Probiotics & Enzymes Inc., DuPont de Nemours Inc., Kerry Group plc, Koninklijke DSM NV and Lallemand Inc.