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프로바이오틱스 원료 시장 보고서 : 원료, 형태, 용도, 지역별(2025-2033년)

Probiotic Ingredients Market Report by Ingredient (Bacteria, Yeast, Spore Formers), Form (Liquid, Dry), Application (Food and Beverages, Dietary Supplements, Animal Feed Probiotic), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 134 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 프로바이오틱스 원료 시장 규모는 2024년 58억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 92억 달러에 달하고, 2025-2033년 4.99%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 장내 환경의 개선과 전반적인 건강 지향 증가가 시장을 자극하고 있습니다.

프로바이오틱스는 소화기 계통의 기능을 개선하기 위해 섭취하는 살아있는 미생물을 말합니다. 유익균, 건강균으로도 알려져 있으며, 구강 위생, 세균성 질염, 요로 감염과 관련된 질환 예방에 도움을 줍니다. 또한 호흡기 감염, 괴사성 장염, 장 질환 등의 질병 예방에도 도움이 됩니다. 프로바이오틱스 원료는 캡슐, 정제, 분말, 액체 등의 형태로 제공되며, 요구르트, 케피어, 사워도우빵, 사워크라우트, 템페, 김치 등 살아있는 활성 배양균을 함유한 발효식품에도 함유되어 있습니다. 프로바이오틱스는 보충제 형태로 섭취하면 장내 건강 증진 미생물을 정착시켜 소화관 내 원치 않는 박테리아가 과도하게 증식하는 것을 막아줍니다. 프로바이오틱스는 우울증을 완화하고 심장 건강을 증진하는 데 도움이 될 수 있어 의사들도 권장하고 있습니다.

프로바이오틱스 원료 시장 동향 :

프로바이오틱스 원료 세계 시장은 주로 예방적 건강 관리에 대한 개인의 인식이 높아지면서 프로바이오틱스 제품에 대한 지출이 증가하고 있습니다. 이러한 추세는 코로나바이러스감염증-19(COVID-19)의 팬데믹으로 인해 면역력 강화에 대한 관심이 더욱 높아지면서 더욱 가속화되고 있습니다. 특히 노년층에서 장 관련 질환의 유병률이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 일본, 독일, 미국 등의 국가에서는 프로바이오틱스 기반 영양 보충제가 널리 소비되고 있으며, 프로바이오틱스 식품은 식문화의 일부로 자리 잡고 있습니다. 가처분 소득 증가와 예방적 건강관리에 대한 인식의 변화, 인터넷을 통한 정보 접근의 용이성 등의 요인이 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 시장 기업들은 우수한 품질의 원료를 사용하여 편리한 포장 형태의 신제품을 출시하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 프로바이오틱스 원료 시장 규모는?
  • 2025-2033년 프로바이오틱스 원료 세계 시장 성장률 전망은?
  • 프로바이오틱스 원료 세계 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 프로바이오틱스 원료 세계 시장 성장에 미치는 영향은?
  • 세계 시장에서 프로바이오틱스 원료의 성분별 분류는?
  • 세계 시장에서 프로바이오틱스 원료의 형태별 분류는?
  • 프로바이오틱스 원료 세계 시장 용도별 분류는?
  • 프로바이오틱스 원료 세계 시장 주요 지역은?
  • 프로바이오틱스 원료 세계 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 프로바이오틱스 원료 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 원료별

  • 세균
  • 효모
  • 포자 형성

제7장 시장 분석 : 형태별

  • 액체
  • 건조

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 식품 및 음료
  • 식이보충제
  • 동물사료용 프로바이오틱스

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Advanced Enzyme Technologies Limited
    • Biena
    • Biogaia
    • Chr. Hansen Holding AS
    • Danone Inc.
    • Deerland Probiotics & Enzymes Inc.
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Kerry Group plc
    • Koninklijke DSM NV
    • Lallemand Inc.
LSH 25.05.30

The global probiotic ingredients market size reached USD 5.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.99% during 2025-2033. The growing consumer inclination towards improving gut health and overall well-being is stimulating the market.

Probiotics refer to live microorganisms consumed for improving the functioning of the digestive system. Also known as good or healthy bacteria, they help prevent diseases related to oral health, bacterial vaginosis, and urinary tract infection. They also aid in preventing ailments such as respiratory infections, necrotizing enterocolitis, and bowel diseases. Probiotic ingredients are available in the form of capsules, tablets, powder, and liquid, as well as found in fermented food products containing live-active cultures, such as yogurt, kefir, sourdough bread, sauerkraut, tempeh, and kimchi. When consumed in the form of supplements, probiotics colonize the gut with health-boosting microorganisms and stops undesirable bacteria from overgrowing in the digestive tract. They are also suggested by doctors as they help in reducing depression and promote heart health.

Probiotic Ingredients Market Trends:

The global probiotic ingredients market is primarily driven by the increasing awareness among individuals regarding preventive healthcare, which has resulted in the rising expenditure on probiotic products. This trend has further been boosted by the spread of the coronavirus disease (COVID-19) pandemic, which has increased the focus toward strengthening immunity. The growing prevalence of gut-related diseases, especially among the geriatric population, is also propelling the market growth. In countries such as Japan, Germany, and the United States, probiotic-based dietary supplements are widely consumed, and probiotic food products have become a part of the food culture. Factors such as increasing disposable incomes and the changing attitude toward preventive healthcare, coupled with the easy availability of information on the internet, are positively influencing the growth of the market. Furthermore, market players are launching new products in convenient packaging formats made with superior quality ingredients.

Key Market Segmentation:

Breakup by Ingredient:

  • Bacteria
  • Yeast
  • Spore Formers

Breakup by Form:

  • Liquid
  • Dry

Breakup by Application:

  • Food and Beverages
  • Dietary Supplements
  • Animal Feed Probiotic

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Advanced Enzyme Technologies Limited, Biena, Biogaia, Chr. Hansen Holding AS, Danone Inc., Deerland Probiotics & Enzymes Inc., DuPont de Nemours Inc., Kerry Group plc, Koninklijke DSM NV and Lallemand Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global probiotic ingredients market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global probiotic ingredients market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global probiotic ingredients market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global probiotic ingredients market growth?
  • 5.What is the breakup of the global probiotic ingredients market based on the ingredient?
  • 6.What is the breakup of the global probiotic ingredients market based on the form?
  • 7.What is the breakup of the global probiotic ingredients market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global probiotic ingredients market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global probiotic ingredients market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Probiotic Ingredients Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Ingredient

  • 6.1 Bacteria
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Yeast
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Spore Formers
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Liquid
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Dry
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Food and Beverages
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Dietary Supplements
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Animal Feed Probiotic
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Advanced Enzyme Technologies Limited
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
    • 14.3.2 Biena
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Biogaia
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Chr. Hansen Holding AS
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Danone Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Deerland Probiotics & Enzymes Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 DuPont de Nemours Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Kerry Group plc
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Koninklijke DSM NV
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Lallemand Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
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