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항공 화기 관제 레이더 시장 보고서 : 주파수대, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Airborne Fire Control Radar Market Report by Frequency Band (S-band, X-band, Ku/K/Ka Band), Application (Air to Ground, Air to Sea, Air to Air), End User (Military, Commercial), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 항공 화기 관제 레이더 시장 규모는 2024년 32억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 45억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 3.7%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

항공 화기 관제 레이더(AFCR)는 적대적인 공대공 및 공대지 민첩성 표적의 요격, 추적 및 공격에 사용되는 장거리 감지 시스템을 말합니다. 가볍고 콤팩트하며 고속 공격기나 헬리콥터의 미사일, 총, 로켓과 통합되어 있으며, AFCR은 안테나와 저펄스 반복 주파수(LPRF) 시스템으로 구성되어 이동하는 표적의 사거리 변화를 감지하기 위해 도플러 주파수를 유도합니다. 레이더는 표적의 위치를 파악하고 데이터를 처리하여 궤적과 연속 위치를 결정하며, AFCR은 또한 고정 또는 이동하는 표적의 주변을 항해하고 대형 항공기의 충돌을 방지하기 위해 경고를 생성하는 데 도움을 줍니다. 그 결과, 이 레이더는 감지, 수색, 감시, 무기 유도, 항법 작전에 널리 사용되고 있습니다.

항공 화기 관제 레이더 시장 동향 :

표적 감지 장비의 급속한 현대화는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 항공기에 능동형 전자 주사식 위상배열(AESA)가 널리 채택되고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 국경 간 방해 및 테러 공격의 발생률이 증가함에 따라 군와 방위 기관은 정확한 목표물 감지 및 중요한 임무 수행을 위해 AFCR을 광범위하게 활용하고 있습니다. 레이더는 비행 중 합성개구레이더(SAR) 영상을 제공하여 현장의 움직임과 고도를 실시간으로 감지합니다. 이에 따라 신흥국 정부가 국방군의 공중전력을 강화하기 위해 전투기 조달을 늘리고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 전투 능력을 향상시키기 위해 헬리콥터에 탑재되는 첨단 전기 광학 시스템에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 성장 요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 시스템은 첨단 지리적 위치 센서, 장거리 전투 피해 평가, 감시 및 정찰 시스템과 통합되어 있습니다. 이 외에도 국방 인프라의 대폭적인 개선과 함께 보안 및 감시 레이더 시스템 기술의 자동화가 진행되고 있는 것도 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 항공화기 관제 레이더 시장 규모는?
  • 2025-2033년 항공 화기 관제 레이더 세계 시장 성장률 전망은?
  • 항공 화기 관제 레이더 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 항공 화기 관제 레이더 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 항공 화기 관제 레이더 세계 시장 주파수 대역별 구분은?
  • 항공 화기 관제 레이더 세계 시장 용도별 분류는?
  • 항공 화기 관제 레이더 세계 시장 주요 지역은?
  • 항공 화기 관제 레이더 세계 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 항공 화기 관제 레이더 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 주파수대역별

  • S-band
  • X-band
  • Ku/K/Ka-band

제7장 시장 분석 : 용도별

  • Air to Ground
  • Air to Sea
  • Air to Air

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 상업

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Airbus SE
    • Aselsan A.S.(Turkish Armed Forces Foundation)
    • BAE Systems plc
    • General Dynamics Corporation
    • Israel Aerospace Industries
    • Leonardo S.p.A.
    • Lockheed Martin Corporation
    • Northrop Grumman Corporation
    • Raytheon Technologies Corporation
    • Saab AB
    • Thales Group
LSH 25.06.02

The global airborne fire control radar market size reached USD 3.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 4.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.7% during 2025-2033.

Airborne fire control radars (AFCRs) refer to long-range detection systems that are used for intercepting, tracking and attacking hostile air-to-air and air-to-ground agile targets. They are lightweight and compact and are integrated with the missiles, guns and rockets in fast strike aircraft and helicopters. AFCRs consist of antennas and low-pulse repetition frequency (LPRF) systems to induce the doppler frequency for the detection of changes in the range of moving targets. The radars identify the location of the target and process the data to determine the trajectory and continuous position. AFCRs also aid in navigating around fixed or moving targets and generate warnings to prevent collisions of large aircraft. As a result, these radars are widely used for detection, search, surveillance, weapon guidance and navigation operations.

Airborne Fire Control Radar Market Trends:

The rapid modernization of target detection equipment is one of the key factors driving the growth of the market. Moreover, the widespread adoption of active electronically scanning arrays (AESA) in aircraft is providing a thrust to the market growth. With the rising incidence of cross-border disturbances and terrorist attacks, military and defense organizations are extensively utilizing AFCRs for accurate target detection and conducting critical missions. The radars offer in-flight synthetic aperture radar (SAR) images of targets for real-time detection of movement or elevation in the field. In line with this, the increasing procurement of fighter jets by the government of developing economies to enhance the aerial strength of defense forces is also contributing to the growth of the market. Additionally, the increasing demand for advanced electro-optical systems in helicopters for improved combat capacities is acting as another growth factor. These systems are also integrated with advanced geolocation sensors, long-range battle damage assessment and surveillance and reconnaissance systems. Other factors, including the increasing automation in security and surveillance radar systems technology, along with significant improvements in the defense infrastructure, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Frequency Band:

  • S-band
  • X-band
  • Ku/K/Ka Band

Breakup by Application:

  • Air to Ground
  • Air to Sea
  • Air to Air

Breakup by End User:

Military

Commercial

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, Aselsan A.S. (Turkish Armed Forces Foundation), BAE Systems plc, General Dynamics Corporation, Israel Aerospace Industries, Leonardo S.p.A., Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Saab AB and Thales Group.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global airborne fire control radar market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global airborne fire control radar market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global airborne fire control radar market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global airborne fire control radar market?
  • 5.What is the breakup of the global airborne fire control radar market based on the frequency band?
  • 6.What is the breakup of the global airborne fire control radar market based on the application?
  • 7.What are the key regions in the global airborne fire control radar market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global airborne fire control radar market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Airborne Fire Control Radar Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Frequency Band

  • 6.1 S-band
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 X-band
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Ku/K/Ka Band
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Air to Ground
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Air to Sea
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Air to Air
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Military
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Commercial
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Airbus SE
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Aselsan A.S. (Turkish Armed Forces Foundation)
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 BAE Systems plc
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 General Dynamics Corporation
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Israel Aerospace Industries
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Leonardo S.p.A.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Lockheed Martin Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Northrop Grumman Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Raytheon Technologies Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Saab AB
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Thales Group
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
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