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OTC 의약품 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 제품 유형, 투여 경로, 제형, 유통 채널, 지역별(2025-2033년)

Over The Counter (OTC) Drugs Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Route of Administration, Dosage Form, Distribution Channel, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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OTC 의약품 세계 시장 규모는 2024년 1,780억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년에는 2,882억 9,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 5.23%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있으며, 2024년 OTC 의약품 시장 점유율은 현재 북미가 42.2%로 압도적일 것으로 예상하고 있습니다. 이 지역 시장을 주도하는 요인은 셀프 메디케이션에 대한 소비자의 높은 선호도, 높은 의료비 지출, 소매점 보급, 비처방 의약품에 대한 규제 당국의 우호적인 지원 등이 있습니다.

비처방약으로 알려진 일반의약품은 처방전 없이도 사용할 수 있으며, 의료 전문가의 치료를 받을 필요도 없습니다. 안전하고 효과적이며 통증, 기침, 감기, 설사, 변비, 여드름을 치료하고 반복되는 편두통과 알레르기를 관리하는 데 도움이 될 수 있습니다. 현재 전 세계 약국, 편의점, 슈퍼마켓, 주유소에서 판매되고 있습니다.

OTC 의약품 시장 동향 :

개인들이 경미한 질병을 치료하기 위해 OTC 의약품의 사용이 증가하고 있는 것은 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 이 외에도 제산제, 히스타민-2(H2) 차단제, 양성자 펌프 억제제(PPI)와 같은 OTC 의약품은 속쓰림과 위산과다를 완화하거나 예방하는 데 사용되고 있습니다. 또한, 코로나바이러스감염증-19(COVID-19)의 유행으로 인해 자가 관리의 중요성에 대한 개인의 인식이 높아지고 있습니다. 그 결과, 건강 보조 식품의 판매가 증가하고 시장 성장이 강화되고 있습니다. 또한, 주요 기업들은 소비자층을 확대하고 지리적 입지를 강화하기 위해 제품 포트폴리오를 확장하고 있습니다. 이는 처방약을 OTC 의약품으로 전환하기 위한 규제 기관의 승인 증가와 함께 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로, 현재 의료비 증가를 이유로 의사와 상담하지 않고 OTC 의약품을 선택하는 사람들이 증가하고 있습니다. 또한, 자가 치료의 실천은 만성 질환을 통제하고, 결근을 줄이고, 경미한 질병에 대한 의료 자원을 절약하는 데 도움이 됩니다. 이 밖에도 전 세계 노인 인구 증가, 유통 채널의 급속한 확대, 제약 산업의 괄목할 만한 성장 등이 전체 매출과 수익성을 높이고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • OTC 의약품 시장 규모는?
  • OTC 의약품 시장 전망은?
  • OTC 의약품 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • OTC 의약품 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 OTC 의약품 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 OTC 의약품 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

  • 기침, 감기 및 인플루엔자 대책 제품
  • 진통제
  • 피부과 제품
  • 위장약
  • 비타민, 미네랄 및 보충제(VMS)
  • 감량/다이어트 제품
  • 안과용 제품
  • 수면 보조제
  • 기타

제7장 시장 분석 : 투여 경로별

  • 경구
  • 비경구
  • 외용
  • 기타

제8장 시장 분석 : 제형별

  • 정제 및 캡슐
  • 액체
  • 연고
  • 기타

제9장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 온라인 약국
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Alkem Laboratories Limited
    • Bayer AG
    • Daiichi Sankyo Company Limited
    • Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
    • GlaxoSmithKline plc
    • Johnson & Johnson
    • Novartis AG
    • Perrigo Company plc
    • Pfizer Inc.
    • Piramal Enterprises Ltd.
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Sanofi S.A.
    • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
LSH 25.06.02

The global over the counter (OTC) drugs market size was valued at USD 178.00 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 288.29 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.23% from 2025-2033. North America currently dominates the over the counter (OTC) drugs market share at 42.2% in 2024. The market in the region is driven by strong consumer preference for self-medication, high healthcare expenditures, widespread retail availability, and favorable regulatory support for non-prescription medications.

Over the counter (OTC) drugs, also known as non-prescription drugs, can be used without a prescription or the need for seeking treatment by a healthcare professional. They are safe and effective and help cure pain, cough and cold, diarrhea, constipation, acne and manage recurring migraines and allergies. They are currently available in pharmacies, convenience stores, supermarkets and gas stations across the globe.

Over The Counter (OTC) Drugs Market Trends:

The increasing utilization of OTC drugs to treat minor ailments among individuals represents one of the key factors bolstering the market growth. Besides this, OTC medications, such as antacids, histamine-2 (H2) blockers, and proton pump inhibitors (PPIs), are used to relieve and prevent heartburn or acid indigestion. In addition, due to the coronavirus disease (COVID-19) outbreak, there is a rise in awareness among individuals about the importance of self-care. This, in turn, is increasing the sales of nutritional supplements and strengthening the market growth. Moreover, key players are expanding their product portfolio to widen their consumer base and increase their geographical presence. This, coupled with the increasing approvals from regulatory bodies for switching prescription drugs to OTC drugs, is positively influencing the market. Apart from this, there is currently an increase in the number of people opting for OTC drugs rather than consulting physicians on account of increasing healthcare costs. Furthermore, self-medication practices can assist in controlling chronic diseases, reducing absenteeism from work, and saving scarce medical resources from being exhausted during minor conditions. Some of the other factors, such as the rising geriatric population worldwide, rapid expansion of distribution channels, and significant growth in the pharmaceutical industry, are driving the overall sales and profitability.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Cough, Cold and Flu Products
  • Analgesics
  • Dermatology Products
  • Gastrointestinal Products
  • Vitamins, Minerals and Supplements (VMS)
  • Weight-loss/Dietary Products
  • Ophthalmic Products
  • Sleeping Aids
  • Others

Breakup by Route of Administration:

  • Oral
  • Parenteral
  • Topical
  • Others

Breakup by Dosage Form:

  • Tablets and Capsules
  • Liquids
  • Ointments
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Online Pharmacies
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alkem Laboratories Limited, Bayer AG, Daiichi Sankyo Company Limited, Dr. Reddy's Laboratories Ltd., GlaxoSmithKline plc, Johnson & Johnson, Novartis AG, Perrigo Company plc, Pfizer Inc., Piramal Enterprises Ltd., Reckitt Benckiser Group PLC, Sanofi S.A., Sun Pharmaceutical Industries Ltd. and Teva Pharmaceutical Industries Ltd.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the over the counter (OTC) drugs market?
  • 2.What is the future outlook of the over the counter (OTC) drugs market?
  • 3.What are the key factors driving the over the counter (OTC) drugs market?
  • 4.Which region accounts for the largest over the counter (OTC) drugs market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global over the counter (OTC) drugs market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Over The Counter (OTC) Drugs Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Cough, Cold and Flu Products
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Analgesics
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Dermatology Products
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Gastrointestinal Products
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Vitamins, Minerals and Supplements (VMS)
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Weight-loss/Dietary Products
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Ophthalmic Products
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Sleeping Aids
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast
  • 6.9 Others
    • 6.9.1 Market Trends
    • 6.9.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Route of Administration

  • 7.1 Oral
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Parenteral
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Topical
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Dosage Form

  • 8.1 Tablets and Capsules
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Liquids
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Ointments
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Distribution Channel

  • 9.1 Hospital Pharmacies
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Retail Pharmacies
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Online Pharmacies
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Alkem Laboratories Limited
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Bayer AG
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Daiichi Sankyo Company Limited
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 GlaxoSmithKline plc
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Johnson & Johnson
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Novartis AG
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Perrigo Company plc
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Pfizer Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Piramal Enterprises Ltd.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
    • 15.3.11 Reckitt Benckiser Group PLC
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Sanofi S.A.
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
    • 15.3.13 Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials
      • 15.3.13.4 SWOT Analysis
    • 15.3.14 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
      • 15.3.14.1 Company Overview
      • 15.3.14.2 Product Portfolio
      • 15.3.14.3 Financials
      • 15.3.14.4 SWOT Analysis
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