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세계의 고지혈증 치료제 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 약제 클래스별, 투여 경로별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Antihyperlipidemic Drugs Market Size, Share, Trends and Forecast by Drug Class, Route of Administration, Distribution Channel, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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2024년 세계 고지혈증 치료제 시장 규모는 131억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 186억 달러에 달하고, 2025-2033년 3.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년에는 32.7% 이상의 높은 시장 점유율을 차지했습니다. 북미 시장은 고지혈증 및 심혈관 질환의 높은 유병률, 고령화, 비만, 좌식 생활습관, 건강에 해로운 식습관 등으로 인해 활성화되고 있습니다. 활발한 R&D 투자, 선진화된 헬스케어 인프라, 정부 이니셔티브, 스타틴, PCSK9 억제제, 신규 지질 저하제 도입 증가, 보험 적용 등이 항고지혈증 치료제 시장 점유율을 더욱 높이고 있습니다.

고지혈증 치료제는 혈중 콜레스테롤 및 다양한 지질의 혈청 수치를 낮추는 데 도움이 됩니다. 고지혈증 치료제는 고콜레스테롤을 조절하고 특정 질환의 위험을 줄이기 위해 다양한 약물과 함께 사용할 수 있습니다. 현재 전 세계적으로 다양한 유형의 약물이 판매되고 있으며, 환자의 콜레스테롤 수치, 기저 질환 및 기타 요인에 따라 투여할 수 있습니다. 일반적으로 사용 가능한 고지혈증 치료제에는 스타틴, 고지혈증 치료제 복합제, 담즙산 분비 억제제, 콜레스테롤 흡수 억제제, 피브린산 유도체, PCSK9 억제제 등이 있습니다.

고지혈증 치료제 시장 동향 :

앉아있는 생활습관, 니코틴 중독, 지방이 많은 음식 섭취로 인한 고지혈증 유병률 증가는 고지혈증 치료제 수요를 자극하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 고지혈증은 관상동맥질환(CAD)의 발병 위험을 높입니다. 그 결과, 저밀도 지단백(LDL) 콜레스테롤과 중성지방의 높은 수치를 낮추고 고밀도 지단백(HDL) 콜레스테롤의 낮은 수치를 높이는 약물의 필요성이 증가하고 있습니다. 이 외에도 콜레스테롤 수치가 높은 어린이와 다양한 이상지질혈증 치료에도 사용되고 있습니다. 또한, 소아 인구에서 지질 및 지단백질 대사의 유전적 및 후천적 장애가 급증하면서 입원율과 조기사망률을 감소시키는 고지혈증 치료제의 필요성에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 첨단 신약이 승인됨에 따라 시장 전망도 양호한 임베디드니다. 이와 더불어, 전 세계의 제약 화학자들이 이러한 약물을 위해 다양한 새로운 분자를 설계, 합성 및 평가하고 있으며, 이는 시장 성장에 기여할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 고지혈증 치료제 시장 규모는?
  • 고지혈증 치료제 시장 전망은?
  • 고지혈증 치료제 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 고지혈증 치료제 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 고지혈증 치료제 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 고지혈증 치료제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 약제 클래스별

  • 스타틴
  • 담즙산 흡착제
  • 콜레스테롤 흡수 억제제
  • 피브린산 유도체
  • PCSK9 억제제
  • 병용
  • 기타

제7장 시장 분석 : 투여 경로별

  • 경구
  • 정맥내

제8장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매점
  • 온라인 소매업체

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amgen Inc.
    • AstraZeneca plc
    • Daiichi Sankyo Company Limited
    • Merck & Co. Inc.
    • Novartis AG
    • Pfizer Inc.
    • Sanofi S.A
LSH 25.06.04

The global antihyperlipidemic drugs market size was valued at USD 13.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 18.6 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 3.9% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 32.7% in 2024. The market in North America is fueled by the high prevalence of hyperlipidemia and cardiovascular diseases, aging populations, obesity, sedentary lifestyles, and unhealthy diets. Strong R&D investments, advanced healthcare infrastructure, government initiatives, rising adoption of statins, PCSK9 inhibitors, and novel lipid-lowering drugs, along with insurance coverage, further fuel antihyperlipidemic drugs market share.

Antihyperlipidemic drugs help lower serum levels of cholesterol and various lipids in the blood. They can be taken with different medications to control high cholesterol and reduce the risk of certain medical conditions. At present, their different classes are available worldwide, which can be given based on the patient's cholesterol profile, underlying disease, and other factors. Some of the commonly available antihyperlipidemic drugs include statins, antihyperlipidemic combinations, bile acid sequestrants, cholesterol absorption inhibitors, fibric acid derivatives, and PCSK9 inhibitors.

Antihyperlipidemic Drugs Market Trends:

The growing prevalence of hyperlipidemia on account of sedentary lifestyles, nicotine addiction, and high consumption of fatty foods represents one of the key factors catalyzing the demand for antihyperlipidemic drugs. Moreover, hyperlipidemia increases the risk of developing coronary artery disease (CAD), which is the most common cause of death among adults worldwide. As a result, there is a rise in the need for these drugs to reduce the high levels of low-density lipoprotein (LDL) cholesterol and triglycerides while increasing the low levels of high-density lipoprotein (HDL) cholesterol. Apart from this, they are used to treat children with high cholesterol levels and various lipid disorders. In addition, a surge in the number of genetic and acquired disorders of lipid and lipoprotein metabolism among the pediatric population is positively influencing the need for antihyperlipidemic drugs to reduce the rates of hospitalization and premature deaths. Furthermore, the approval of new and advanced drugs is creating a favorable outlook for the market. Besides this, medicinal chemists around the world are designing, synthesizing, and evaluating a variety of new molecules for these drugs, which is anticipated to contribute to the growth of the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Drug Class:

  • Statins
  • Bile Acid Sequestrants
  • Cholesterol Absorption Inhibitors
  • Fibric Acid Derivatives
  • PCSK9 Inhibitors
  • Combination
  • Others

Breakup by Route of Administration:

  • Oral
  • Intravenous

Breakup by Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Stores
  • Online Retailers

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amgen Inc., AstraZeneca plc, Daiichi Sankyo Company Limited, Merck & Co. Inc., Novartis AG, Pfizer Inc. and Sanofi S.A.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the antihyperlipidemic drugs market?
  • 2.What is the future outlook of the antihyperlipidemic drugs market?
  • 3.What are the key factors driving the antihyperlipidemic drugs market?
  • 4.Which region accounts for the largest antihyperlipidemic drugs market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global antihyperlipidemic drugs market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Antihyperlipidemic Drugs Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Drug Class

  • 6.1 Statins
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Bile Acid Sequestrants
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Cholesterol Absorption Inhibitors
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Fibric Acid Derivatives
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 PCSK9 Inhibitors
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Combination
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Route of Administration

  • 7.1 Oral
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Intravenous
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hospital Pharmacies
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail Stores
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Online Retailers
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Amgen Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
    • 14.3.2 AstraZeneca plc
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Daiichi Sankyo Company Limited
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Merck & Co. Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 Novartis AG
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Pfizer Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 Sanofi S.A
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
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