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암 면역치료 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 치료 유형, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Cancer Immunotherapy Market Size, Share, Trends and Forecast by Therapy Type, Application, End User, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 암 면역치료 시장 규모는 2024년 1,295억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 2,712억 달러에 달하고, 2025-2033년 8.6%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 45.2%를 초과할 것입니다. 암 환자 수 증가, 정부의 적극적인 노력, 의료보험의 접근성 등이 시장을 견인하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.

세계 암 면역치료 시장 분석 :

주요 시장 성장 촉진요인 불균형한 식단과 유해 물질 섭취로 인한 암 환자 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 더불어 전 세계 대중들 사이에서 다양한 암 치료 옵션에 대한 인식이 높아지고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다.

주요 시장 동향 : 의료보험의 보편화 및 접근성 향상과 의료비 지출 증가는 업계 투자자들에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 이와 더불어, 면역 요법과 같은 부작용이 적은 첨단 치료법에 대한 선호도가 높아지면서 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

지역별 현황: 지역별로 시장은 북미, 아시아태평양, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카로 분류되며, 현재 북미가 세계 시장을 독점하고 있습니다.

경쟁 환경: 세계 암 면역치료제 시장의 주요 기업으로는 Amgen Inc. GSK plc, Johnson &Johnson, Merck KGaA, Novartis AG, Pfizer Inc. 등이 있습니다.

과제와 기회: 종양의 유형에 따라 반응은 다양합니다. 하지만, 특히 저온 종양에서는 면역치료에 반응하지 않는 경우가 있는데, 이는 내성이 존재할 수 있음을 시사합니다. 따라서 내재성 또는 후천성 내성 개발은 면역치료 분야 시장 진출기업들에게 큰 도전이자 중요한 기회가 될 수 있습니다.

세계 암 면역치료 시장 동향

암 유병률 증가

세계적으로 암 환자 수가 증가하고 있는 것이 암 면역치료 시장을 견인하고 있습니다. 국제암연구소(IARC)는 2020년 암 환자 수를 약 1,929만 명으로 추정하고 있습니다. 이 숫자는 2030년까지 2,458만 명까지 증가할 것으로 예측했습니다. GLOBOCAN에 따르면, 2020년 미국에서만 약 228만 1,658명의 암 환자가 새로 암 진단을 받았고, 61만 2,390명이 암으로 사망할 것으로 예상되고 있습니다. 이 외에도 폐암과 유방암은 개인에게 가장 흔하게 발생하는 두 가지 암입니다. 캐나다암협회(CCS)는 2020년에는 약 2만 9,800명의 캐나다인이 폐암 진단을 받을 것으로 예상되며, 이는 신규 암 환자의 13%를 차지할 것이라고 밝혔습니다. 약 2,200명의 캐나다인이 폐암으로 사망할 것으로 예상되며, 이는 2020년 전체 암 사망자의 25%를 차지합니다. 이는 효과적이고 보다 진보된 암 면역치료에 대한 수요가 증가하고 있음을 보여줍니다. 이처럼 효과적이고 지속적인 암 치료에 대한 수요 증가는 시장 전체에 유리한 성장 기회를 제공할 것으로 예측됩니다.

새로운 면역요법 승인 증가

2020년 9월 8일 현재, National Clinical Trials(NCT) Registry에 따르면, 면역요법을 이용한 암 치료법 개발을 위해 전 세계적으로 약 1,000건의 임상시험이 진행 중입니다. 전 세계적으로 1,000건 이상의 임상시험이 진행 중입니다. 또한, 각국 정부 당국 및 관련 규제 당국은 새로운 면역 치료제의 승인 절차를 가속화하기 위한 이니셔티브를 취하고 있으며, 이는 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예측됩니다. 예를 들어, 미국 암 연구 협회(American Association for Cancer Research)가 발표한 기사에 따르면, 2023년 7월 FDA는 키사르티닙(Vanflyta)을 새로 진단된 급성 골수성 백혈병(AML)의 다른 단계의 치료제로 승인했습니다. 키자르티닙은 AML 환자의 약 1/3에서 꼬이는 키나아제인 FLT3에 초점을 맞추었습니다. 마찬가지로 2021년 5월 미국 FDA는 변이가 있는 국소 진행성 또는 전이성 비소세포폐암(NSCLC) KRAS G12C 환자를 위한 치료제로 암젠의 루마클래스(소틀라시브)를 승인했습니다. 루마클래스는 NSCLC에 대한 최초이자 유일한 표적치료제입니다. 이러한 개척은 향후 몇 년 동안 암 면역치료 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

제약기업과 연구기관의 제휴 및 공동연구

신제품을 출시하기 위해 주요 기업들이 다양한 전략적 노력을 기울이고 있으며, 이는 시장 전체에 긍정적인 전망을 가져다주고 있습니다. 예를 들어, 2023년 9월 Immatics와 Moderna는 종양학 치료제를 개발하기 위해 전략적 제휴를 맺었습니다. 이 제휴에는 Immatics의 임상시험용 의약품 PRAME203 TCRT와 Moderna가 개발 중인 MARTE mRNA 암 백신과의 병용 평가가 포함됩니다. 또한, 2023년 8월 FBD Biologics Limited와 Shanghai Henlius Biotech, Inc.는 새로운 면역치료제 개발을 촉진하기 위한 전략적 제휴를 체결하였습니다. 마찬가지로 2023년 12월, 독일 연구 기관인 BioMed X는 일본 제약회사 오노약품공업주식회사와 새로운 공동 연구 프로젝트를 발표했습니다. 마찬가지로 2023년 12월, 독일 연구기관 BioMed X는 일본 제약회사 오노약품공업과 호중구의 항종양 효과를 활용한 차세대 면역치료제 설계를 위한 새로운 공동연구 프로젝트를 발표하였습니다. 암젠, 아스트라제네카, 바이엘, 일라이 릴리 등 여러 시장 기업들이 M&A 활동에 참여하고 있으며, M&A 활동을 통해 이들 기업은 지리적 범위를 확장하고 새로운 영역에 진입하고 있습니다. 이로 인해 예측 기간 동안 암 면역 요법 시장의 수익이 확대될 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 암 면역요법이란?
  • 암 면역치료 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 암 면역치료제 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 암 면역치료 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 세계 암 면역치료 시장의 치료별 주요 부문은?
  • 세계 암 면역요법 시장의 주요 용도별 시장은?
  • 세계 암 면역치료 시장의 최종 사용자별 주요 부문은?
  • 세계 암 면역치료 시장의 주요 지역은?
  • 세계 암 면역치료 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 암 면역치료 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 치료 유형별

  • 단일클론항체
  • 암백신
  • 체크포인트 억제제
  • 면역조절제
  • 기타

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 폐암
  • 유방암
  • 대장암
  • 흑색종
  • 전립선암
  • 두경부암
  • 기타

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 병원
  • 암 연구센터
  • 클리닉
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amgen Inc.
    • AstraZeneca plc
    • Bayer AG
    • Bristol-Myers Squibb Company
    • Eli Lilly and Company
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • GSK plc
    • Johnson & Johnson
    • Merck KGaA
    • Novartis AG
    • Pfizer Inc.
    • Sanofi S.A
    • Seagen Inc.
LSH 25.05.30

The global cancer immunotherapy market size was valued at USD 129.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 271.2 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 8.6% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 45.2% in 2024. The growing number of cancer cases, favorable government initiatives, and easy availability of medical insurance represent some of the key factors driving the market.

Global Cancer Immunotherapy Market Analysis:

Major Market Drivers: The increasing cases of cancer on account of a poor balanced diet and consumption of toxic substances is one of the primary factors driving the growth of the market. In addition to this, the growing awareness about various cancer treatment options among the masses across the world is also contributing to the market growth.

Key Market Trends: The wide availability and easy access to medical insurance, along with the increasing healthcare expenditures, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. In addition to this, the emerging preference for advanced treatment solutions with fewer side effects, like immunotherapy, is creating a positive outlook for the market.

Geographical Landscape: On a regional level, the market has been classified into North America, Asia-Pacific, Europe, Latin America, and Middle East and Africa, where North America currently dominates the global market.

Competitive Landscape: Some of the leading players in the global cancer immunotherapy market include Amgen Inc., AstraZeneca plc, Bayer AG, Bristol-Myers Squibb Company, Eli Lilly and Company, F. Hoffmann-La Roche AG, GSK plc, Johnson & Johnson, Merck KGaA, Novartis AG, Pfizer Inc., Sanofi S.A, and Seagen Inc., among others.

Challenges and Opportunities: Different tumor types respond differently. However, in some cases, especially cold tumors immunotherapy is unresponsive, suggesting the presence of resistance. Hence, the development of intrinsic or acquired resistance is a big challenge as well as a significant opportunity for the market players in the immunotherapy field.

Global Cancer Immunotherapy Market Trends

Increasing Prevalence of Cancer

The rising number of cancer cases across the world is primarily driving the market for cancer immunotherapies. The International Agency for Research on Cancer (IARC) estimated that, in the year 2020, there were about 19.29 million cancer cases. These cases are projected to increase to 24.58 million cases by 2030. Such a substantial growth in cancer cases is augmenting the demand for effective treatment solutions like immunotherapies. According to GLOBOCAN, in 2020, there were approximately 2,281,658 new cancer cases diagnosed and 612,390 deaths due to cancer alone in the United States. In addition to this, lung cancer and breast cancer are two of the most common cancers found among individuals. The Canadian Cancer Society (CCS) stated that in 2020, nearly 29,800 Canadians were diagnosed with lung cancer, which accounted for 13% of all new cancer cases. About 21,200 Canadians were expected to die from lung cancer, which represented 25% of all cancer deaths in 2020. This indicates an inflating need for effective and more advanced cancer immunotherapy. Thus, the increasing demand for effective and lasting cancer treatment is anticipated to offer lucrative growth opportunities to the overall market.

Rising Approval of Novel Immunotherapies

Various key market players are extensively investing in research and development activities to develop and introduce advanced and more effective immunotherapies. According to the National Clinical Trials (NCT) Registry, as of September 8, 2020, there were more than 1,000 ongoing clinical trials across the world for the development of cancer treatment with immune-based therapies. Moreover, government authorities and concerned regulators of numerous nations are taking initiatives to expedite the approval process of novel immunotherapies, which is anticipated to further catalyze the market growth. For instance, according to an article published by the American Association for Cancer Research, in July 2023, the FDA approved quizartinib (Vanflyta) for treating different phases of newly diagnosed acute myeloid leukemia (AML). Quizartinib focuses on FLT3, a kinase that goes twisted in about one-third of AML cases. Similarly, in May 2021, the US FDA approved Amgen's LUMAKRAS (Sotorasib) for the treatment of patients with KRAS G12C, which involves mutated locally advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC). LUMAKRAS is the first and only targeted treatment for NSCLC. Such developments are expected to propel the cancer immunotherapy market growth in the coming years.

Partnerships and Collaborations between Pharmaceuticals and Research Institutions

Various Strategic initiatives are being undertaken by major players to launch new products, which is creating a positive outlook for the overall market. For instance, in September 2023, Immatics and Moderna strategically collaborated to develop Oncology Therapeutics. The collaboration includes an assessment of Immatics investigational PRAME203 TCRT in combination with the MARTE mRNA cancer vaccine being developed by Moderna. Moreover, in August 2023, FBD Biologics Limited and Shanghai Henlius Biotech, Inc. entered into a strategic collaboration to boost the development of new immunotherapies. Similarly, in December 2023, BioMed X, a German research institution, announced a new joint research project with Ono Pharmaceutical Co. Ltd, a Japanese pharmaceutical company, to design next-generation immunotherapies by leveraging the antitumor effects of neutrophils. Several market players, such as Amgen Inc., AstraZeneca plc, Bayer AG, and Eli Lilly and Company, are involved in merger and acquisition activities. Through M&A activity, these companies are expanding their geographic reach and entering new territories. This, in turn, is projected to bolster the cancer immunotherapy market revenue over the forecasted period.

Key Market Segmentation:

Breakup by Therapy Type:

  • Monoclonal Antibodies
  • Cancer Vaccines
  • Checkpoint Inhibitors
  • Immunomodulators
  • Others

Currently, monoclonal antibodies hold the majority of the total market share

Increasing investment for research and development activities of monoclonal antibodies is opening new avenues for the growth of companies in the oncology therapeutics space. Monoclonal antibodies are extensively being studied for their therapeutic effects against various types of cancers. For instance, in August 2023, FDA approved Talvey to treat adult patients with relapsed or refractory multiple myeloma who have received at least four prior lines of treatment, including proteasome inhibitors, immunomodulatory agents and an antiCD38 monoclonal antibody.

Breakup by Application:

  • Lung Cancer
  • Breast Cancer
  • Colorectal Cancer
  • Melanoma
  • Prostate Cancer
  • Head and Neck Cancer
  • Others

Among these, lung cancer currently exhibits a clear dominance in the market

According to cancer immunotherapy market overview, the lung cancer segment accounted for the largest revenue share in the market. This can be attributed to the increasing prevalence of lung malignancies, the escalating adoption of immunotherapy, and the presence of a robust pipeline of investigational candidates. Furthermore, rising product approval and new product launches also providing a positive outlook to the market. For instance, in November 2023, the US Food and Drug Administration (FDA) granted marketing authorizations to Augtyro (Bristol, Inc.) for the treatment of locally refractory or metastatic Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC) with Repotrectinib.

Breakup by End User:

  • Hospitals
  • Cancer Research Centers
  • Clinics
  • Others

Hospitals account for the largest market share

Growing cases of cancer, increasing treatment rates, along with a large number of hospitals offering immunotherapies are contributing to a rise in the number of patients admitted to a hospital. To treat cancer, hospitals are increasingly utilizing immunotherapies. According to an article published by the National Cancer Institute, in April 2023, in the U.S. 25% of patients died in a hospital, with 62% hospitalized at least once in the last month of life for the cancer treatments.

Breakup by Regional:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

North America currently dominates the global market.

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America (the United States and Canada) was the largest market for cancer immunotherapy.

The growth in the region can be attributed to the growing number of patients suffering from cancer, the rising development of bioinformatic tools, and favorable government initiatives. According to GLOBOCAN, in the US, there were an estimated 2,281,658 new cancer cases diagnosed and 612,390 deaths due to cancer in the year 2020. Moreover, the presence of key players in this region is also contributing to the growth of the market. According to an article published by Elsevier Ltd., in April 2023, the US National Cancer Institute published its expected national cancer plan, a roadmap, and calls to action on improving all stages of care for those suffering from cancer.

Competitive Landscape:

The market research report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

  • Amgen Inc.
  • AstraZeneca plc
  • Bayer AG
  • Bristol-Myers Squibb Company
  • Eli Lilly and Company
  • F. Hoffmann-La Roche AG
  • GSK plc
  • Johnson & Johnson
  • Merck KGaA
  • Novartis AG
  • Pfizer Inc.
  • Sanofi S.A
  • Seagen Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What is cancer immunotherapy?
  • 2.How big is the cancer immunotherapy market?
  • 3.What is the expected growth rate of the global cancer immunotherapy market during 2025-2033?
  • 4.What are the key factors driving the global cancer immunotherapy market?
  • 5.What is the leading segment of the global cancer immunotherapy market based on therapy type?
  • 6.What is the leading segment of the global cancer immunotherapy market based on application?
  • 7.What is the leading segment of the global cancer immunotherapy market based on end user?
  • 8.What are the key regions in the global cancer immunotherapy market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global cancer immunotherapy market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Cancer Immunotherapy Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Therapy Type

  • 6.1 Monoclonal Antibodies
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Cancer Vaccines
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Checkpoint Inhibitors
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Immunomodulators
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Lung Cancer
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Breast Cancer
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Colorectal Cancer
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Melanoma
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Prostate Cancer
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Head and Neck Cancer
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Others
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Hospitals
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Cancer Research Centers
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Clinics
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Amgen Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 AstraZeneca plc
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Bayer AG
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Bristol-Myers Squibb Company
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Eli Lilly and Company
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 SWOT Analysis
    • 14.3.7 GSK plc
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Johnson & Johnson
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Merck KGaA
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Novartis AG
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Pfizer Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Sanofi S.A
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Seagen Inc.
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
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