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디지털 인쇄 포장 시장 보고서 : 인쇄 잉크별, 포장 유형별, 포맷별, 인쇄 기술별, 최종 사용자별, 지역별(2025-2033년)

Digital Printing Packaging Market Report by Printing Inks, Packaging Type, Format, Printing Technology, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 디지털 인쇄 포장 시장 규모는 2024년 240억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 422억 달러에 이르고, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 6.14%를 나타낼 것으로 예측했습니다.

디지털 인쇄 포장은 주로 전자 제어 레이저 프린터와 잉크젯 프린터를 사용하여 포장 재료를 인쇄하는 기술입니다. 디지털 파일을 직접 프린터로 전송하고 포장 재료에 적용합니다. 디지털 파일은 CMYK 컬러 시스템으로 추가로 변환되어 화면에서 기판으로 보다 정확한 컬러 출력을 전달합니다. 기존의 인쇄에 비해 디지털 인쇄는 쇄판의 교환이 불필요하여 인쇄 효율, 품질, 비용 성능이 향상되어 다양한 기술을 이용할 수 있습니다. 결과적으로 디지털 인쇄 포장은 전자 제품, 의약품, 퍼스널케어, 식음료(F&B) 산업 등 다양한 분야에서 응용되고 있습니다.

디지털 인쇄 포장 시장 동향 :

환경 의식이 증가함에 따라 지속 가능한 패키징 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 시장에 밝은 전망이 생깁니다. 이와는 별도로, 작업 프로세스의 효율화에 도움이 더 빠르고 혁신적인 마케팅을 가능하게 하는 잉크젯 및 전자 사진 인쇄 기술의 현저한 개발이 시장의 성장에 탄력을 가하고 있습니다. 조건에 견딜 수 있는 뛰어난 내성을 갖추어, 비치기 어려운 품질의 화상을 인쇄하는 능력을 의미해, 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 또한 노동 인구의 급증, 가처분 소득 증가, 바쁜 라이프 스타일에 의해 패스트 푸드나 그대로 먹을 수 있는 음식 제품의 소비가 증가하고 있으며, 이는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 디지털 인쇄 포장 시장 규모는?
  • 2025년부터 2033년에 걸쳐 세계의 디지털 인쇄 포장 시장의 예상 성장률은?
  • 세계의 디지털 인쇄 포장 시장을 견인하는 주요인은?
  • 세계의 디지털 인쇄 포장 시장에 있어서 COVID-19의 영향은?
  • 세계의 디지털 인쇄 포장 시장에 있어서 인쇄 잉크별 구분은?
  • 세계의 디지털 인쇄 포장 시장에서 포맷별 구분은?
  • 세계의 디지털 인쇄 포장 시장에서 인쇄 기술의 내역은?
  • 세계의 디지털 인쇄 포장 시장의 주요 지역은?
  • 세계의 디지털 인쇄 포장 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 디지털 인쇄 포장 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 인쇄 잉크별

  • 용제 베이스
  • UV 베이스
  • 수성

제7장 시장 분석 : 포장 유형별

  • 골판지 포장
  • 접이식 판지
  • 연포장
  • 라벨
  • 기타

제8장 시장 분석 : 포맷별

  • 풀 컬러 인쇄
  • 가변 데이터 인쇄
  • 대형 인쇄
  • 기타

제9장 시장 분석 : 인쇄 기술별

  • 잉크젯 인쇄
  • 전자사진 인쇄
  • 기타

제10장 시장 내역 : 최종 사용자별

  • 식품 및 음료
  • 의약품
  • 일렉트로닉스
  • 퍼스널케어 및 화장품
  • 기타

제11장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 분석 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • DS Smith plc
    • Eastman Kodak Company
    • EC Labels Ltd.
    • Edwards Label
    • Hewlett-Packard Development Company LP
    • INX International Ink Co.(Sakata Inx Corporation)
    • Mondi plc
    • Quad
    • Thimm Holding Gmbh & Co. Kg
    • Traco Manufacturing Inc.
    • Xeikon BV(Flint Group)
    • Xerox Holdings Corporation
KTH 25.07.02

The global digital printing packaging market size reached USD 24.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 42.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.14% during 2025-2033.

Digital printing packaging is a technology that primarily prints packaging materials using electronic control laser and inkjet printers. It involves transferring a digital file directly to a printer for applications on packaging materials. The digital files are further converted into the CMYK color system to communicate more accurate color output from the screen to the substrate. As compared to traditional printing, digital printing does not require the replacement of printing plates, offers enhanced printing efficiency, higher quality, and cost-effectiveness, and involves the use of various technologies. As a result, digital printing packaging finds extensive applications across the electronics, pharmaceutical, personal care, and food and beverage (F&B) industries.

Digital Printing Packaging Market Trends:

The rising demand for sustainable packaging solutions due to the increasing environmental consciousness is creating a positive outlook for the market. Digital printing packaging can produce short print runs economically, which helps reduce waste and the adverse impact on the environment. Apart from this, significant developments in inkjet and electrophotography printing technologies that help improve the efficiency of the work process and enable quicker and more innovative marketing are providing an impetus to the market growth. Moreover, the rising electrostatic printing, signifying their ability to print images impeccably in quality with outstanding resistance to withstand various climatic conditions, is facilitating the market growth. Furthermore, the surging working population, rising disposable incomes, and hectic lifestyles have led to the rising consumption of fast food and ready-to-eat (RTE) products, which, in turn, is positively influencing the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of consumers, widespread adoption in the personal care and cosmetics industry, and extensive research and development (R&D) activities, are supporting the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Printing Inks:

  • Solvent-based
  • UV-based
  • Aqueous

Breakup by Packaging Type:

  • Corrugated Packaging
  • Folding Cartons
  • Flexible Packaging
  • Labels
  • Others

Breakup by Format:

  • Full Color Printing
  • Variable Data Printing
  • Large Format Printing
  • Others

Breakup by Printing Technology:

  • Inkjet Printing
  • Electrophotography Printing
  • Others

Breakup by End User:

  • Food and Beverages
  • Pharmaceuticals
  • Electronics
  • Personal Care and Cosmetics
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being DS Smith plc, Eastman Kodak Company, EC Labels Ltd., Edwards Label, Hewlett-Packard Development Company L.P., INX International Ink Co. (Sakata Inx Corporation), Mondi plc, Quad, Thimm Holding Gmbh & Co. Kg, Traco Manufacturing Inc., Xeikon B.V. (Flint Group), Xerox Holdings Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the digital printing packaging market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global digital printing packaging market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global digital printing packaging market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global digital printing packaging market?
  • 5.What is the breakup of the global digital printing packaging market based on the printing inks?
  • 6.What is the breakup of the global digital printing packaging market based on the format?
  • 7.What is the breakup of the global digital printing packaging market based on the printing technology?
  • 8.What are the key regions in the global digital printing packaging market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global digital printing packaging market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Digital Printing Packaging Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Printing Inks

  • 6.1 Solvent-based
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 UV-based
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Aqueous
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Packaging Type

  • 7.1 Corrugated Packaging
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Folding Cartons
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Flexible Packaging
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Labels
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Format

  • 8.1 Full Color Printing
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Variable Data Printing
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Large Format Printing
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Printing Technology

  • 9.1 Inkjet Printing
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Electrophotography Printing
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Others
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End User

  • 10.1 Food and Beverages
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Pharmaceuticals
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Electronics
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Personal Care and Cosmetics
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Others
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 DS Smith plc
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 Eastman Kodak Company
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
      • 16.3.2.4 SWOT Analysis
    • 16.3.3 EC Labels Ltd.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Edwards Label
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 Hewlett-Packard Development Company L.P.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 INX International Ink Co. (Sakata Inx Corporation)
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
    • 16.3.7 Mondi plc
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
      • 16.3.7.4 SWOT Analysis
    • 16.3.8 Quad
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Thimm Holding Gmbh & Co. Kg
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
    • 16.3.10 Traco Manufacturing Inc.
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 Xeikon B.V. (Flint Group)
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 Xerox Holdings Corporation
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 Financials
      • 16.3.12.4 SWOT Analysis
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