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식품 코팅 성분 시장 보고서 : 유형별, 형태별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Food Coating Ingredients Market Report by Type, Form, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 식품 코팅 성분 시장 규모는 2024년 42억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 62억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 4.41%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예측했습니다.

식품 코팅 성분은 식품의 질감, 향, 맛을 개선하기 위해 식품 표면에 첨가되는 일련의 첨가물이나 물질을 말합니다. 일반적인 식품 코팅 성분으로는 유지, 조미료, 시럽, 시럽, 밀가루, 초콜릿, 향미 조미료, 설탕, 튀김옷 등이 있습니다. 또한 영양가 유지, 식품의 품질 향상, 표면 광택의 변화, 수분과 지질의 이동을 억제하는 효과도 있습니다. 이와는 별도로 식품 코팅 성분은 나노입자와 항산화제로 구성되어 있으며, 영양 바, 해산물, 과자류에 널리 사용되고 있습니다. 현재 식품 코팅 성분은 주로 고체와 액체로 판매되고 있습니다.

식품 코팅 성분 시장 동향:

식음료(F&B) 부문이 크게 확대됨에 따라 건강한 RTE(Ready-To-Eat) 및 RTD(Ready-To-Drink) 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 그 결과, 가공품, 베이커리, 튀김, 소비재의 유기적 특성을 개선하기 위해 식품 코팅 성분의 채택이 촉진되고 있으며, 이는 현재 시장 성장을 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이와 함께 화학반응을 제거하여 식품의 향, 외관, 맛, 보존성을 향상시키는 정전기 코팅의 도입 등 괄목할 만한 기술 발전이 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 포장된 상품을 부패로부터 보호하고 병원균의 번식을 억제하기 위한 항균 코팅의 도입이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 화학 첨가물의 유해한 영향에 대한 소비자의 건강에 대한 우려와 인식이 높아지면서 제조업체들이 천연 식품 코팅 성분을 사용하도록 유도하여 시장 성장에 기여하고 있습니다. 기타 요인으로는 연구개발(R&D) 활동에 대한 지속적인 투자와 향료 식품 코팅 성분을 개발하기 위한 주요 기업 간의 전략적 제휴 등이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 식품 코팅 성분 세계 시장 규모는?
  • 2025년부터 2033년까지 식품 코팅 성분 세계 시장 성장률 전망은?
  • 식품 코팅 성분 세계 시장을 주도하는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 식품 코팅 성분 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 식품 코팅 성분 세계 시장 유형별 분류는?
  • 식품 코팅 성분 세계 시장에서의 형태별 분류는?
  • 식품 코팅 성분 세계 시장 용도별 분류는?
  • 식품 코팅 성분 세계 시장에서 주요 지역은?
  • 식품 코팅 성분 세계 시장에서 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 식품 코팅 성분 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 설탕과 시럽
  • 코코아와 초콜릿
  • 유지
  • 향신료와 조미료
  • 밀가루
  • 반죽과 빵가루
  • 기타

제7장 시장 내역 : 형태별

  • 건조
  • 액체

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 베이커리
  • 제과
  • 아침식사용 시리얼
  • 스낵과 영양바
  • 유제품
  • 육류·가금 제품
  • 과일과 채소
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AGRANA Beteiligungs-AG
    • Associated British Foods plc
    • Bowman Ingredients
    • Buhler Holding AG
    • Cargill Incorporated
    • Dohler
    • GEA Group Aktiengesellschaft
    • Ingredion Incorporated
    • Kerry Group plc
    • Marel
    • Newly Weds Foods Inc.
    • Roquette Freres
    • Tate & Lyle PLC
ksm 25.06.27

The global food coating ingredients market size reached USD 4.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.41% during 2025-2033.

Food coating ingredients represent a set of additives and substances added to the surface of food products to improve their texture, aroma, and flavor. They include oils, fats, seasonings, syrup, flour, chocolates, flavor enhancers, sugar, and batter as some of the common food coating ingredients. They also aid in maintaining the nutritional profile and integrity of items, enhancing the quality of food products, changing surface gloss, and inhibiting moisture and lipid migration. Apart from this, food coating ingredients comprise nanoparticles and antioxidants, due to which they are extensively incorporated in nutritional bars, seafood, and confectioneries. At present, they are mainly available in solid and liquid forms.

Food Coating Ingredients Market Trends:

With the significant expansion in the food and beverage (F&B) sector, there has been an increasing demand for healthy, ready-to-eat (RTE) and ready-to-drink (RTD) products. This, in turn, has facilitated the adoption of food coating ingredients to improve the organoleptic properties of processed, bakery, fried, and consumer goods, which represents a prime factor currently driving the market growth. In line with this, significant technological advancements, such as the implementation of electrostatic coatings for enhancing the aroma, appearance, taste, and shelf-life of several food products by eliminating chemical reactions, are acting as other growth-inducing factors. Moreover, the introduction of antimicrobial coatings to protect packaged items from spoilage and mitigate the growth of pathogens is contributing to the market growth. Moreover, the rising health concerns and awareness amongst consumers regarding the detrimental effects of chemical additives have prompted manufacturers to uptake natural food coating ingredients, which is contributing to the market growth. Other factors, such as continuous investments in research and development (R&D) activities and strategic collaborations amongst key players to engineer flavored-infused food coating ingredients, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Sugars and Syrups
  • Cocoa and Chocolates
  • Fats and Oils
  • Spices and Seasonings
  • Flours
  • Batter and Crumbs
  • Others

Breakup by Form:

  • Dry
  • Liquid

Breakup by Application:

  • Bakery
  • Confectionery
  • Breakfast Cereals
  • Snacks and Nutritional Bars
  • Dairy Products
  • Meat and Poultry Products
  • Fruits and Vegetables
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AGRANA Beteiligungs-AG, Associated British Foods plc, Bowman Ingredients, Buhler Holding AG, Cargill Incorporated, Dohler, GEA Group Aktiengesellschaft, Ingredion Incorporated, Kerry Group plc, Marel, Newly Weds Foods Inc., Roquette Freres and Tate & Lyle PLC.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global food coating ingredients market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global food coating ingredients market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global food coating ingredients market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global food coating ingredients market?
  • 5.What is the breakup of the global food coating ingredients market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global food coating ingredients market based on the form?
  • 7.What is the breakup of the global food coating ingredients market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global food coating ingredients market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global food coating ingredients market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Food Coating Ingredients Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Sugars and Syrups
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Cocoa and Chocolates
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Fats and Oils
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Spices and Seasonings
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Flours
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Batter and Crumbs
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Dry
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Liquid
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Bakery
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Confectioneries
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Breakfast Cereals
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Snacks and Nutritional Bars
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Dairy Products
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Meat and Poultry Products
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Fruits and Vegetables
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast
  • 8.8 Others
    • 8.8.1 Market Trends
    • 8.8.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 AGRANA Beteiligungs-AG
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Associated British Foods plc
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Bowman Ingredients
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Buhler Holding AG
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Cargill Incorporated
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Dohler
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 GEA Group Aktiengesellschaft
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Ingredion Incorporated
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Kerry Group plc
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Marel
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Newly Weds Foods Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Roquette Freres
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Tate & Lyle PLC
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
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