시장보고서
상품코드
1754008

클린룸용 소모품 시장 보고서 : 제품, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Cleanroom Consumables Market Report by Product, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 클린룸용 소모품 시장 규모는 2024년 46억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 67억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 4.2%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 전망하고 있습니다.

클린룸용 소모품은 고품질 원료를 사용하고 먼지, 미생물, 화학증기 등의 불순물이 적은 통제된 환경을 가진 클린룸에서 착용합니다. 클린룸에서 일하는 사람과 그 의복에 의한 오염으로부터 제품과 공정을 보호합니다. 또한, 세탁 및 재사용이 가능하고, 가볍고 피부 친화적이며, 수축 방지 처리가 되어 있습니다. 또한, 클린룸용 소모품은 다양한 크기, 원단, 색상으로 제공되어 고객의 다양한 요구사항을 충족시킬 수 있습니다. 클린룸용 소모품은 전 세계 병원, 의과대학, 연구소, 제약, 화학 산업에서 널리 사용되고 있습니다.

클린룸용 소모품 시장 동향:

최근 몇 년 동안, 헬스케어 제품의 품질과 안전성 향상에 대한 요구는 전 세계적으로 클린룸용 소모품에 대한 수요를 자극하는 중요한 요인 중 하나가 되었습니다. 이와 더불어, 일부 국가 정부는 헬스케어 분야에서 클린룸용 소모품의 사용에 유리한 규제를 시행하고 있습니다. 이는 멸균 제제에 대한 수요 증가와 의료기기의 현저한 발전과 함께 시장 개척을 촉진하고 있습니다. 또한, 코로나 바이러스 질병(COVID-19)의 갑작스런 발생은 고글, 장갑, 가운과 같은 클린룸용 소모품에 대한 수요를 가속화하여 주요 기업들에게 유리한 기회를 제공하고 있습니다. 이와는 별도로 주요 기업들은 규제 당국의 승인, 교육, 개발, 인수, 타사와의 공동 계약 등을 위해 노력하고 있습니다. 또한, 신제품 출시를 위한 연구개발 활동도 활발해지면서 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 클린룸용 소모품 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 성장할 것인가?
  • COVID-19가 세계 클린룸용 소모품 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 제품별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 내역은?
  • 최종사용자별 시장 분석은 어떻게 되는가?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는 무엇인가?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는 무엇인가?
  • 세계 클린룸용 소모품 시장 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 클린룸용 소모품 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 클린룸용 개인보호구
    • 주요 부문
      • 장갑
      • 커버올
      • 신발 커버
      • 페이스 마스크
      • 기타
  • 클린룸 청소 제품
    • 주요 부문
      • 물티슈
      • 걸레
      • 소독제
      • 기타

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 의료
  • 의약품 제조
  • 학술 조사와 의약품 조사

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 제약 및 바이오테크놀러지 기업
  • 의료기기 기업
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Ansell Ltd.
    • Berkshire Corporation
    • Contec Inc.
    • Dupont De Nemours Inc.
    • EcoLab Inc.
    • ITW Texwipe(Illinois Tool Works Inc.)
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Km Act Corp.
    • Micronclean Ltd.
    • Micronova Manufacturing Inc.
    • Steris Corporation
    • Valutek Inc.
ksm 25.06.30

The global cleanroom consumables market size reached USD 4.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.2% during 2025-2033.

Cleanroom consumables are made using high-quality raw materials and are worn in cleanrooms that have a controlled environment with low impurities, such as dust, microorganisms and chemical vapors. They protect products and processes from contamination caused by the individuals working in cleanrooms and their garments. They are washable, reusable, lightweight, skin-friendly and shrink resistant. Moreover, cleanroom consumables are available in different sizes, fabrics and colors to meet the requirements of different clients. They are widely used in hospitals, medical colleges, research laboratories, and pharmaceutical and chemical industries worldwide.

Cleanroom Consumables Market Trends:

In recent years, the need for improved quality and safety of healthcare products has emerged as one of the key factors fueling the demand for cleanroom consumables across the globe. Besides this, governments of several countries are implementing favorable regulations for the utilization of cleanroom consumables in the healthcare sector. This, in confluence with the escalating demand for sterilized pharmaceutical formulations and significant developments in medical equipment, is facilitating the market growth. Furthermore, the sudden outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) has accelerated the demand for cleanroom consumables, such as goggles, gloves, and gowns, which is offering lucrative opportunities to the leading players. Apart from this, key players are engaged in regulatory approvals, training and development, acquisition and collaborative agreements with other companies. They are also increasing research and development (R&D) activities to introduce new products, which is anticipated to impel the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Cleanroom Personal Protective Products
    • Gloves
    • Coveralls
    • Shoe Covers
    • Face Masks
    • Others
  • Cleanroom Cleaning Products
    • Wipes
    • Mops
    • Disinfectants
    • Others

Breakup by Application:

  • Medical
  • Drug Manufacturing
  • Academic Research and Drug Research

Breakup by End User:

  • Pharmaceutical and Biotechnology Companies
  • Medical Device Companies
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ansell Ltd., Berkshire Corporation, Contec Inc., Dupont De Nemours Inc., EcoLab Inc., ITW Texwipe (Illinois Tool Works Inc.), Kimberly-Clark Corporation, Km Act Corp., Micronclean Ltd., Micronova Manufacturing Inc., Steris Corporation and Valutek Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global cleanroom consumables market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global cleanroom consumables market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global cleanroom consumables market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Cleanroom Consumables Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Cleanroom Personal Protective Products
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Gloves
      • 6.1.2.2 Coveralls
      • 6.1.2.3 Shoe Covers
      • 6.1.2.4 Face Masks
      • 6.1.2.5 Others
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Cleanroom Cleaning Products
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Wipes
      • 6.2.2.2 Mops
      • 6.2.2.3 Disinfectants
      • 6.2.2.4 Others
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Medical
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Drug Manufacturing
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Academic Research and Drug Research
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Pharmaceutical and Biotechnology Companies
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Medical Device Companies
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Ansell Ltd.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Berkshire Corporation
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Contec Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Dupont De Nemours Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 EcoLab Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 ITW Texwipe (Illinois Tool Works Inc.)
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Kimberly-Clark Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Km Act Corp.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Micronclean Ltd.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Micronova Manufacturing Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Steris Corporation
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Valutek Inc.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제