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시판 후 약물감시 및 의료 정보 시장 : 유형, 제품, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Post-marketing Pharmacovigilance and Medical Information Market Report by Type, Product, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 시판 후 약물감시 및 의료 정보 시장 규모는 2024년 62억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 139억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 9.04%에 달할 것으로 전망하고 있습니다.

시판 후 약물감시 및 의료 정보는 의약품이나 의료기기의 안전성과 유효성을 시판 후 모니터링하는 것을 말합니다. 신약, 의료기기, 치료법의 부작용 수집, 모니터링, 예방이 포함됩니다. 이점은 혜택과 관련된 위험을 밝히고 잘못된 적응증을 반박함으로써 환자를 불필요한 위험으로부터 보호할 수 있도록 돕습니다. 또한, 의약품의 전체 제형주기 동안 필요한 조치를 결정하는 데 있어 연구자를 지원합니다. 결과적으로 시판 후 약물감시 및 의료 정보는 헬스케어 산업에서 환자와 의료진 사이에 전달되는 정보의 정확성을 평가하는 데 중요한 역할을 합니다. 또한, 연구기관에서도 의약품의 안전성 가이드라인을 규제하기 위해 사용되고 있습니다.

시판 후 약물감시 및 의료 정보 시장 동향:

전 세계 노인 인구의 증가와 당뇨병, 고혈압, 치매, 심혈관질환, 골다공증 등 다양한 만성질환의 증가로 인해 의약품 소비량이 증가하고 있습니다. 또한, 생활습관병, 호흡기 감염, 심혈관 감염, 신경질환, 종양성 질환의 빈도가 증가하고 있는 것도 세계 의약품의 매출 증가로 이어지고 있습니다. 그 결과, 시장 전망은 밝아지고 있습니다. 이와 함께 첨단 ADR 보고 도구의 도입과 함께 의약품 부작용(ADR)의 증가가 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이와는 별도로 병원, 진료소, 연구소 및 의료 연구 센터의 확장은 전 세계적으로 의약품 및 의료기기에 대한 수요를 자극하고 있습니다. 또한, 각국 정부는 의료 인프라 및 약물감시 서비스를 개선하고 의료 데이터베이스를 유지하기 위해 여러 이니셔티브를 시행하고 있으며, 이는 시장 성장을 강화하고 있습니다. 또한, 주요 시장 참여자들은 약물감시 업무(PVO)의 아웃소싱에 초점을 맞추고 있으며, 최적의 정확성, 비용 효율성, 위험 감소, 도메인, 타임라인 개선, 조직의 민첩성을 달성하기 위해 클라우드 기반 의료 정보 시스템을 도입하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 시판 후 약물감시 및 의료 정보 세계 시장 규모는?
  • 시판 후 약물감시 및 의료 정보 세계 시장 예상 성장률(2025-2033년)은?
  • 시판 후 약물감시 및 의료 정보 세계 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • COVID-19가 시판 후 약물감시 및 의료 정보 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 시판 후 약물감시 및 의료 정보 세계 시장에서의 유형별 분류는?
  • 시판 후 약물감시 및 의료 정보 세계 시장에서의 최종사용자별 분류는?
  • 시판 후 약물감시 및 의료 정보 세계 시장에서 주요 지역은?
  • 시판 후 약물감시 및 의료 정보 세계 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 시판 후 약물감시 및 의료 정보 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 자발적 보고
  • ADR 보고 강화
  • 표적화된 자발적 보고
  • 코호트 이벤트 모니터링
  • EHR 마이닝

제7장 시장 내역 : 제품별

  • 도서
  • 온라인 미디어
  • 저널

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 병원
  • 조사기관

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Accenture Plc.
    • ArisGlobal
    • Cognizant Technology Solutions Corporation
    • Ergomed Plc
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • Icon Plc
    • Parexel International Corporation
    • Pharmaceutical Product Development, Inc.
    • Wipro Ltd.
ksm 25.06.30

The global post-marketing pharmacovigilance and medical information market size reached USD 6.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 13.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.04% during 2025-2033.

Post-marketing pharmacovigilance and medical information is the practice of monitoring the safety and efficacy of drugs and medical devices after their launch. It includes collection, surveillance, and prevention of adverse effects of new medicines, equipment, and therapies. It helps protect patients from unnecessary harm by clarifying risks concerning benefits and refuting false indications. Besides this, it assists researchers in determining required actions throughout the drug formulation cycle. As a result, post-marketing pharmacovigilance and medical information finds a considerable role in the healthcare industry to assess the accuracy of the delivered information between patients and medical professionals. It is also used in research organizations for regulating drug safety guidelines.

Post-marketing Pharmacovigilance and Medical Information Market Trends:

The growing global geriatric population and the rising occurrence of various chronic medical disorders, such as diabetes, hypertension, dementia, cardiovascular diseases, and osteoporosis, represent one of the key factors increasing the consumption of medicines. In addition, the increasing frequency of lifestyle, respiratory and cardiovascular infections, and neurological and oncological diseases are resulting in the increasing sales of drugs worldwide. This, in turn, is creating a positive market outlook. In line with this, the rising prevalence of Adverse Drug Reactions (ADRs), coupled with the incorporation of advanced ADR reporting tools, is supporting the market growth. Apart from this, the expansion of hospitals, clinics, laboratories, and medical research centers is catalyzing the demand for medications and medical devices across the globe. Moreover, governments of various countries are implementing several initiatives to improve healthcare infrastructure and pharmacovigilance services and maintain medical databases, which is strengthening the market growth. Furthermore, leading market players are focusing on outsourcing pharmacovigilance operations (PVO) and introducing cloud-based medical information systems for optimal accuracy, cost efficiency, risk mitigation, domain, improved timelines, and organizational agility, which is anticipated to drive the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Spontaneous Reporting
  • Intensified ADR Reporting
  • Targeted Spontaneous Reporting
  • Cohort Event Monitoring
  • EHR Mining

Breakup by Product:

  • Books
  • Online Media
  • Journals

Breakup by End User:

  • Hospitals
  • Research Organization

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture Plc., ArisGlobal, Cognizant Technology Solutions Corporation, Ergomed Plc, F. Hoffmann-La Roche Ltd., Icon Plc, Parexel International Corporation, Pharmaceutical Product Development, Inc. and Wipro Ltd.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global post-marketing pharmacovigilance and medical information market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global post-marketing pharmacovigilance and medical information market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global post-marketing pharmacovigilance and medical information market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global post-marketing pharmacovigilance and medical information market?
  • 5.What is the breakup of the global post-marketing pharmacovigilance and medical information market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global post-marketing pharmacovigilance and medical information market based on the end user?
  • 7.What are the key regions in the global post-marketing pharmacovigilance and medical information market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global post-marketing pharmacovigilance and medical information market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Post-marketing Pharmacovigilance and Medical Information Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Spontaneous Reporting
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Intensified ADR Reporting
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Targeted Spontaneous Reporting
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Cohort Event Monitoring
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 EHR Mining
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Product

  • 7.1 Books
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Online Media
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Journals
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Hospitals
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Research Organization
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Accenture Plc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 ArisGlobal
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Cognizant Technology Solutions Corporation
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Ergomed Plc
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 F. Hoffmann-La Roche Ltd.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Icon Plc
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Parexel International Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Pharmaceutical Product Development, Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Wipro Ltd.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
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