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HPV 검사 및 PAP 검사 시장 보고서 : 검사 유형, 제품, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

HPV Testing and PAP Test Market Report by Test Type, Product, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 HPV 검사 및 PAP 검사 시장 규모는 2024년 44억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장이 70억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.96%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

인유두종바이러스(HPV)는 자궁경부, 구강인두, 음경, 음경외음부에 암을 유발하는 성병(STI)으로, HPV 및 자궁경부 세포진 검사(PAP) 검사 등 다양한 검사와 시술을 통해 검출할 수 있습니다. 이러한 검사는 검체의 현미경 관찰과 자궁경부암, 두경부암 검진으로 이루어집니다. 이 중 HPV 검사는 생식기 사마귀의 발달에 선행하는 인유두종바이러스의 존재를 평가하기 위해 시행되며, PAP 검사는 세포의 변화나 자궁경부의 이상 세포의 존재를 판단하기 위해 사용됩니다.

HPV 검사 및 PAP 검사 시장 동향:

유두종 바이러스의 존재로 인해 자궁경부암의 유병률이 증가하고 있으며, 특히 성인층에서 자궁경부암의 유병률이 증가함에 따라 기술적으로 진보된 새로운 비용 효율적인 HPV 및 PAP 스크리닝의 필요성이 증가하고 있으며, 이는 주로 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 함께 HPV 감염 암의 조기 발견 및 치료 반응 모니터링을 위한 기계 지원 혈장 및 무세포 데옥시리보핵산(DNA) 스크리닝의 도입은 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 갑작스러운 대유행으로 인해 주요 업체들의 지속적인 임상시험, 개발 및 제품 출시(예: 사용하기 쉬운 가정용 HPV 스크리닝 검사 등)가 시장에서의 경쟁 우위를 가져오고 있는 것도 성장 동력이 되고 있습니다. 헬스케어 분야의 급속한 성장과 자궁경부암의 원인과 HPV 검사 및 PAP 검사의 이점에 대한 인식을 높이기 위해 정부 기관 및 비정부기구(NGO)가 시행하고 있는 여러 가지 긍정적인 노력과 같은 다른 요인들도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장 규모는?
  • HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장 예상 성장률(2025-2033년)은?
  • HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장에 미치는 영향은?
  • HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장에서의 검사 유형별 구분은?
  • HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장에서의 제품별 구분은?
  • HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장에서의 용도별 구분은?
  • HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장 내 최종사용자별 시장 분석은 어떻게 되는가?
  • HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장의 주요 지역은?
  • HPV 검사 및 PAP 검사 세계 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 HPV 검사 및 PAP 검사 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 검사 유형별

  • HPV 검사
  • PAP 검사
  • HPV/PAP 동시 검사

제7장 시장 내역 : 제품별

  • 기기
  • 소모품
  • 서비스

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 자궁경부암 검진
  • 질암 검진

제9장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 병원과 진료소
  • 연구소
  • 진단 센터
  • 기타

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • Arbor Vita Corporation
    • AstraZeneca plc
    • Becton Dickinson and Company
    • Biocon Limited
    • bioMerieux SA
    • Danaher Corporation
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Hologic Inc.
    • NURX Inc.(Thirty Madison Inc.)
    • Qiagen N.V.
    • Quest Diagnostics Incorporated
    • Seegene Inc.
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
ksm 25.06.30

The global HPV testing and PAP test market size reached USD 4.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 7.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.96% during 2025-2033.

Human papillomavirus (HPV) is a sexually transmitted infection (STI) that causes cancer of the cervix, oropharynx, penis, and vulva. It can be detected with the support of various tests and procedures, such as HPV and Papanicolaou (PAP) test. These assessments comprise microscopic observation of specimens and cervical, head and neck cancer screening. Amongst these, HPV tests are deployed for assessing the presence of human papillomavirus that precede the development of genital warts, whereas PAP tests are used for determining changes in the cell and the presence of abnormal cells in cervices.

HPV Testing and PAP Test Market Trends:

The increasing prevalence of cervical cancer, especially amongst the adult demographics. due to presence of papillomavirus is facilitating the need for novel, technologically advanced, and cost-effective HPV and PAP screening, which is one of the major factors primarily driving the market growth. In line with this, the introduction of machine-assisted, plasma- and cell-free deoxyribonucleic acid (DNA) screenings to detect and monitor the treatment response of HPV-infected cancers at the early phase is acting as another growth-inducing factor. This is further supported by the continuous clinical trials, developments, and product launches by key players, such as the easy-to-use home HPV screening test, on account of the sudden outbreak of coronavirus disease (COVID-19) pandemic, is providing them with a competitive edge in the market. Other factors, such as the rapid expansion in the healthcare sector and the numerous favorable initiatives undertaken by the government bodies and the non-governmental organizations (NGOs) for sensitizing people regarding the causes of cervical cancer and the benefits of having HPV and PAP tests are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Test Type:

  • HPV Test
  • Pap Test
  • Co-testing

Breakup by Product:

  • Instruments
  • Consumables
  • Services

Breakup by Application:

  • Cervical Cancer Screening
  • Vaginal Cancer Screening

Breakup by End User:

  • Hospitals and Clinics
  • Laboratories
  • Diagnostic Centers
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, Arbor Vita Corporation, AstraZeneca plc, Becton Dickinson and Company, Biocon Limited, bioMerieux SA, Danaher Corporation, F. Hoffmann-La Roche AG, Hologic Inc., NURX Inc. (Thirty Madison Inc.), Qiagen N.V., Quest Diagnostics Incorporated, Seegene Inc. and Thermo Fisher Scientific Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global HPV testing and PAP test market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global HPV testing and PAP test market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global HPV testing and PAP test market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global HPV testing and PAP test market?
  • 5.What is the breakup of the global HPV testing and PAP test market based on the test type?
  • 6.What is the breakup of the global HPV testing and PAP test market based on the product?
  • 7.What is the breakup of the global HPV testing and PAP test market based on the application?
  • 8.What is the breakup of the global HPV testing and PAP test market based on the end user?
  • 9.What are the key regions in the global HPV testing and PAP test market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global HPV testing and PAP test market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global HPV Testing and PAP Test Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Test Type

  • 6.1 HPV Test
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Pap Test
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Co-testing
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Product

  • 7.1 Instruments
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Consumables
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Services
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Cervical Cancer Screening
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Vaginal Cancer Screening
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Hospitals and Clinics
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Laboratories
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Diagnostic Centers
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Abbott Laboratories
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Arbor Vita Corporation
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 AstraZeneca plc
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Becton Dickinson and Company
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Biocon Limited
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 bioMerieux SA
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Danaher Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
    • 15.3.8 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
    • 15.3.9 Hologic Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 NURX Inc. (Thirty Madison Inc.)
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Qiagen N.V.
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Quest Diagnostics Incorporated
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
    • 15.3.13 Seegene Inc.
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials
    • 15.3.14 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 15.3.14.1 Company Overview
      • 15.3.14.2 Product Portfolio
      • 15.3.14.3 Financials
      • 15.3.14.4 SWOT Analysis
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