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LaaS(Lighting as a Service) 시장 보고서 : 컴포넌트별, 설치별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Lighting as a Service Market Report by Component (Luminaries and Control Equipment, Software and Communication Systems, Maintenance Services), Installation (Indoor, Outdoor), End User (Commercial, Industrial, Municipal, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 LaaS(Lighting as a Service) 시장 규모는 2024년에 12억 1,210만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 191억 1,170만 달러에 달하며, 2025-2033년에 34.06%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

LaaS는 구식 조명에서 스마트 조명으로 쉽게 전환할 수 있도록 기술적, 재정적 관리 서비스를 제공하는 서비스 기반 모델을 말합니다. 센서와 IoT(사물인터넷) 기술을 활용하여 조명 시스템 및 재활용 장비의 설치, 적절한 유지 및 관리를 지원합니다. 또한 조명 서비스에는 일회성 요금이 아닌월단위의 요금이 필요하므로 최종사용자에게 선투자를 요구하지 않습니다. 이 서비스를 통해 조명 리노베이션은 지속적인 구매 계약의 일부로 고객에게 청구되므로 비용을 수개월 또는 수년간 분산시킬 수 있으며, LaaS를 사용하는 주요 이점으로는 에너지 소비 감소, 지속적인 비용 절감, 정비 책임 없음, 데이터 수집, 장비 간 데이터 수집, 장비 간 통신, 원격 관리 등의 기능을 추가할 수 있다는 점 등을 들 수 있습니다.

LaaS 시장 동향 :

시장의 주요 원동력은 전 세계에서 에너지 효율이 높은 조명 시스템에 대한 수요가 증가하고 있다는 점입니다. 이는 기존 조명에서 지속가능한 조명 솔루션으로 대중의 패러다임 전환에 기인합니다. 또한 지속적인 제품 혁신과 신제품 출시가 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 또한 에너지 효율이 높은 조명 기술인 발광다이오드(LED)의 급속한 보급도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 에너지 절약을 촉진하기 위해 여러 국가의 정부 기관이 채택하고 있는 우호적인 정책과 정책은 시장의 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 기타 시장 기여 요인으로는 급속한 도시화 및 산업화, 스마트홈의 출현, 대중의 가처분 소득 수준 증가, 주요 기업의 광범위한 조사 개발 활동 등이 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계의 LaaS 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계의 LaaS 시장 성장률 전망은?
  • 세계의 LaaS 시장을 촉진하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 세계 LaaS 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 시장에서 LaaS의 설치별 분류는?
  • 세계 LaaS 시장에서의 최종사용자별 분류는?
  • 세계 LaaS 시장의 주요 지역은?
  • 세계 LaaS 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 LaaS 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 컴포넌트별

  • 조명기구·제어장비
  • 소프트웨어·통신 시스템
  • 정비 서비스

제7장 시장 내역 : 설치별

  • 실내
  • 야외

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 상업
  • 산업
  • 자치체
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Acuity Brands Lighting Inc.
    • Electricity Supply Board(ESB) Group
    • Enlighted Inc.
    • Every Watt Matters
    • LumenServe Inc.
    • RCG LightHouse
    • Signify N.V.
    • Stouch Lighting
    • UrbanVolt
KSA 25.06.30

The global lighting as a service market size reached USD 1,212.1 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 19,111.7 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 34.06% during 2025-2033.

Lighting as a service (LaaS) refers to a service-based model that provides technical and financial management services to enable an easy switchover from old-style lighting to smart lighting. By using sensors and the Internet of Things (IoT) technology, it assists with the installation of lighting systems and recycling equipment, along with proper maintenance and management of the same. Furthermore, it does not demand upfront investments from end users as it requires charges on a monthly basis instead of a one-time fee for light services. Through the service, lighting retrofits are charged to customers as a part of an ongoing purchase agreement, which allows the cost to be spread out over the course of several months or years. Some of the key advantages of using lighting as a service include reduced energy consumption, continual cost savings, no maintenance liability, and the ability to add-on features, including data collection, inter-device communication, and remote management.

Lighting as a Service Market Trends:

The market is majorly driven by the escalating demand for energy-efficient lighting systems across the globe. This can be attributed to the paradigm shift of the masses towards sustainable lighting solutions from conventional lighting. Moreover, continual product innovations and the launch of new products are providing an impetus to the market growth. Also, the rapid utilization of light-emitting diode (LED) as an energy-efficient lighting technology is creating a positive outlook for the market. Favorable policies and regulations adopted by government bodies of several countries for promoting energy conservation are acting as significant growth-inducing factors for the market. Some of the other factors contributing to the market include rapid urbanization and industrialization, the emergence of smart homes, the inflating disposable income levels of the masses ad extensive research and development (R&D) activities conducted by the key players.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Luminaries and Control Equipment
  • Software and Communication Systems
  • Maintenance Services

Breakup by Installation:

  • Indoor
  • Outdoor

Breakup by End User:

  • Commercial
  • Industrial
  • Municipal
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Acuity Brands Lighting Inc., Electricity Supply Board (ESB) Group, Enlighted Inc., Every Watt Matters, LumenServe Inc., RCG LightHouse, Signify N.V., Stouch Lighting and UrbanVolt.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global lighting as a service market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global lighting as a service market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global lighting as a service market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global lighting as a service market?
  • 5.What is the breakup of the global lighting as a service market based on the installation?
  • 6.What is the breakup of the global lighting as a service market based on the end user?
  • 7.What are the key regions in the global lighting as a service market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global lighting as a service market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Lighting as a Service Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Luminaries and Control Equipment
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Software and Communication Systems
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Maintenance Services
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Installation

  • 7.1 Indoor
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Outdoor
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Commercial
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Industrial
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Municipal
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Acuity Brands Lighting Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Electricity Supply Board (ESB) Group
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Enlighted Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Every Watt Matters
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 LumenServe Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 RCG LightHouse
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Signify N.V.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Stouch Lighting
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 UrbanVolt
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
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