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화학 방호복 시장 보고서 : 제품 유형별, 원재료 유형별, 공급원별, 사용 성별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)

Chemical Protective Clothing Market Report by Product Type, Raw Material Type, Source, Usability, End-Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 화학 방호복 시장 규모는 2024년 15억 7,000만 달러에 달했습니다. IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 24억 4,000만 달러에 이를 전망이며, 2025-2033년 성장률(CAGR)은 4.81%로 성장할 것으로 예측했습니다.

화학 방호복은 다양한 화학, 생물, 열, 핵, 방사선 위험으로부터 착용자를 보호하거나 격리하는 데 사용되는 개인보호구(PPE)를 말합니다. 일반적으로 사용되는 화학 방호복은 헬멧, 높은 시인성 조끼, 눈 보호기, 얼굴 마스크, 장갑, 안전 장화, 강철 발가락 모자, 호흡 보조기구 등을 포함합니다. 또한 보이지 않는 독성 화학물질에 대한 노출을 최소화하기 위해 보호층을 추가한 다양한 일회용 의복, 재사용 가능한 산업용 작업복 및 방화복으로 구성되어 있습니다. 이러한 이유로 이러한 의복은 석유 및 가스, 건설, 광업, 제조, 방위 등 다양한 산업에서 광범위하게 사용됩니다.

세계의 급속한 산업화는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 게다가 직장 안전의 중요성에 대한 의식이 높아지면서 다양한 산업에서의 제품 채용 증가와 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이는 아라미드, 폴리올레핀, 폴리벤즈이미다졸, 코튼 섬유, 라미네이트 폴리에스테르 등의 혼합물이 이러한 의복의 제조에 사용되어 고유의 불연성, 고내구성, 화학물질 및 열에 대한 내성 등의 특성을 갖추고 있기 때문입니다. 경량으로 다양한 위험으로부터 몸을 지키는 나노테크놀로지에 근거한 소재의 개발 등, 다양한 제품 혁신이 또 하나의 큰 성장 촉진요인으로서 작용하고 있습니다. 이와는 별도로, 생물무기에 화학 화합물의 도입이 증가하고 있는 것도 방위 및 군사 분야에서 이러한 제품의 이용 증가로 이어지고 있습니다. 기타 요인으로는 광범위한 연구개발(R&D) 활동, 건설 및 제조 부문의 현저한 성장 등이 있으며, 향후 수년간은 시장을 견인할 것으로 예측되고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 화학 방호복 시장은 지금까지 어떻게 추이해, 향후 어떻게 추이해 갈 것인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 세계의 화학 방호복 시장에 준 COVID-19의 영향은?
  • 제품 유형별 시장 내역은?
  • 원재료 유형별 시장 내역은?
  • 공급원별 시장 내역은?
  • 사용성별 시장 내역은?
  • 최종 이용 산업별 시장 내역은?
  • 업계의 밸류체인의 다양한 단계란?
  • 업계의 주요 촉진요인 및 과제는 무엇인가?
  • 세계 화학 방호복 시장의 구조 및 주요 기업은?
  • 업계의 경쟁 정도는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위 및 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서문

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 화학 방호복 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 커버 올
  • 핸드웨어
  • 페이스웨어
  • 양말
  • 기타

제7장 시장 내역 : 원재료 유형별

  • 아라미드 섬유 및 혼방
  • PBI 및 폴리아미드
  • 코튼 섬유
  • 라미네이트 폴리에스테르
  • 폴리올레핀 및 혼방
  • 초고분자량 폴리에틸렌
  • 기타

제8장 시장 내역 : 공급원별

  • 천연 섬유
  • 합성 섬유

제9장 시장 내역 : 사용성별

  • 일회용 보호복
  • 재사용 가능한 보호복

제10장 시장 내역 : 최종 이용 산업별

  • 건설 및 제조업
  • 석유 및 가스
  • 헬스케어
  • 소방 및 법 집행
  • 광업
  • 군사
  • 기타

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Ansell Limited
    • 3M Company
    • Delta Plus Group
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Honeywell International Inc.
    • International Enviroguard
    • Kappler Inc.
    • Kimberly-Clark
    • Lakeland Industries
    • Mine Safety Appliances
    • Respirex International Ltd.
    • Sioen Industries
    • Teijin Limited
    • WL Gore and Associates
AJY 25.08.27

The global chemical protective clothing market size reached USD 1.57 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2.44 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.81% during 2025-2033.

Chemical protective clothing refers to the personal protective equipment that is used to shield or isolate wearers from various chemical, biological, thermal, nuclear and radiation hazards. Some of the commonly used chemical protective clothing include helmets, high visibility vests, eye protectors, facemasks, gloves, safety boots, steel toe caps and respiratory aids. It also consists of various single-use clothing, reusable industrial workwear and fire protective gear that are fortified with additional protective layers to minimize the exposure to invisible and toxic chemicals. Owing to this, these clothes find extensive applications across various industries, including oil and gas, construction, mining, manufacturing and defense.

Rapid industrialization across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, increasing awareness regarding the importance of workplace safety, coupled with the rising product adoption across various industry verticals, is also providing a boost to the market growth. This can be attributed to the blends of aramid, polyolefin, polybenzimidazole, cotton fibers and laminated polyesters, which are used in the manufacturing of these clothes and have properties, such as inherent non-flammability, high durability and resistance to chemicals and heat. Various product innovations, such as the development of nanotechnology-based materials that are light in weight and offer superior protection against various hazards, are acting as another major growth-inducing factor. Apart from this, the rising deployment of chemical compounds in biological weapons is also resulting in the increasing utilization of these products in the defense and military sector. Other factors, including extensive research and development (R&D) activities, along with significant growth in the construction and manufacturing sectors, are projected to drive the market in the upcoming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Coveralls
  • Hand Wear
  • Face Wear
  • Footwear
  • Others

Breakup by Raw Material Type:

  • Aramid Fiber & Blends
  • PBI and Polyamide
  • Cotton Fibers
  • Laminated Polyester
  • Polyolefin & Blends
  • UHMW Polyethylene
  • Others

Breakup by Source:

  • Natural Fiber
  • Synthetic Fiber

Breakup by Usability:

  • Single-Use Protective Clothing
  • Reusable Protective Clothing

Breakup by End-Use Industry:

  • Construction and Manufacturing
  • Oil & Gas
  • Healthcare
  • Firefighting & Law Enforcement
  • Mining
  • Military
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Ansell Limited, 3M Company, Delta Plus Group, DuPont de Nemours Inc., Honeywell International Inc., International Enviroguard, Kappler Inc., Kimberly-Clark, Lakeland Industries, Mine Safety Appliances, Respirex International Ltd., Sioen Industries, Teijin Limited, W. L. Gore and Associates, etc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global chemical protective clothing market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the key regional markets?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global chemical protective clothing market?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the raw material type?
  • What is the breakup of the market based on the source?
  • What is the breakup of the market based on the usability?
  • What is the breakup of the market based on the end-use industry?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global chemical protective clothing market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Chemical Protective Clothing Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Coveralls
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Hand Wear
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Face Wear
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Footwear
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Raw Material Type

  • 7.1 Aramid Fiber & Blends
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 PBI and Polyamide
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Cotton Fibers
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Laminated Polyester
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Polyolefin & Blends
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 UHMW Polyethylene
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Others
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Source

  • 8.1 Natural Fiber
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Synthetic Fiber
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Usability

  • 9.1 Single-Use Protective Clothing
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Reusable Protective Clothing
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End-Use Industry

  • 10.1 Construction and Manufacturing
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Oil & Gas
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Healthcare
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Firefighting & Law Enforcement
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Mining
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Military
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast
  • 10.7 Others
    • 10.7.1 Market Trends
    • 10.7.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Ansell Limited
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 3M Company
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
      • 16.3.2.4 SWOT Analysis
    • 16.3.3 Delta Plus Group
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 Financials
    • 16.3.4 DuPont de Nemours Inc.
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 Honeywell International Inc.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
      • 16.3.5.4 SWOT Analysis
    • 16.3.6 International Enviroguard
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
    • 16.3.7 Kappler Inc.
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 Kimberly-Clark
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
    • 16.3.9 Lakeland Industries
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
    • 16.3.10 Mine Safety Appliances
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 Respirex International Ltd.
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
    • 16.3.12 Sioen Industries
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 Financials
    • 16.3.13 Teijin Limited
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
      • 16.3.13.3 Financials
      • 16.3.13.4 SWOT Analysis
    • 16.3.14 W. L. Gore and Associates
      • 16.3.14.1 Company Overview
      • 16.3.14.2 Product Portfolio
      • 16.3.14.3 SWOT Analysis
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