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모바일 안티 멀웨어 시장 보고서(2025-2033년) : 운영 시스템, 멀웨어 유형, 유저 유형, 업계별, 지역별

Mobile Anti-Malware Market Report by Operating System, Malware Type, User Type, Vertical, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 148 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 모바일 안티 멀웨어 시장 규모는 2024년 113억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC 그룹은 시장 규모가 2033년에는 420억 달러에 이르고, 2025년부터 2033년까지 14.93%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

모바일 안티 멀웨어는 멀웨어, 스파이웨어, 웜, 애드웨어 등의 유해한 프로그램으로부터 스마트폰을 보호하는 소프트웨어입니다. 안티 멀웨어는 휴대폰에 악성 소프트웨어가 있는지 검사하여 시스템과 데이터를 보호합니다. 이 소프트웨어는 장치에 사전 설치되어 있거나 클라우드 서비스를 통해 구입할 수 있습니다. 이 소프트웨어는 원치 않는 애플리케이션, 푸시 메시지, 바이러스, 악성 코드 단문 메시지 서비스, 트로이 목마 바이러스 방지와 관련이 있습니다.

스마트폰과 인터넷 이용이 증가하고 있는 것은 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 악성코드는 인터넷을 통해 기기에 로드되므로 인터넷 사용량이 증가하면 기기가 위험해지고 악성코드 공격의 위험이 증가합니다. 게다가 클라우드 스토리지와 IoT(Internet of Things) 플랫폼의 이용 추세가 높아짐에 따라 사용자의 스마트폰에 대한 의존도가 높아져 디바이스가 악성코드 공격에 노출되기 쉬워지고 있습니다. 또한 악성코드는 특정 소셜 미디어 웹사이트 및 이메일 스팸과 같은 악의적인 코드가 있는 소스를 통해 공격합니다. 따라서 개인정보 유출과 클라우드 데이터 유출 사례가 모바일 안티 멀웨어 프로그램 수요를 크게 끌어올리고 있습니다. 또한, 보다 사용자 중심의 기능 개발로 이어지는 기술의 진보도 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이 외에 가처분 소득 증가와 디지털화의 동향도 제품 수요를 밀어 올리고 있습니다. 또한 조직에서 BYOD(Bring Your Own Device) 기술의 채용률이 상승하고 있으며, 불법적인 사용자 액세스 및 데이터 도난을 방지하기 위해 안티 멀웨어 설치가 필요하다는 것도 시장에 밝은 전망을 가져올 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 모바일 안티 멀웨어 시장의 현재까지의 추이와 향후 몇 년간의 추이는?
  • 주요 지역 시장은?
  • 세계의 모바일 안티 멀웨어 시장에 끼친 COVID-19의 영향은?
  • OS별 시장 분석은?
  • 악성코드 유형별 시장 분석은?
  • 사용자 유형별 시장 분석은?
  • 업계별 시장 분석은?
  • 업계 밸류체인의 다양한 단계는?
  • 시장의 주요 촉진요인과 도전은?
  • 세계의 모바일 안티 멀웨어 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 시장 경쟁도는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 모바일 안티 멀웨어 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 운영체제별

  • 안드로이드 OS
  • 애플 OS
  • Windows OS
  • 블랙베리 OS
  • 기타

제7장 시장 분석 : 멀웨어 유형별

  • 트로이 목마
  • 백도어
  • 랜섬웨어
  • 기타

제8장 시장 분석 : 유저 유형별

  • 중소기업
  • 대기업
  • 개인

제9장 시장 분석 : 업계별

  • BFSI
  • 공공/정부
  • 헬스케어
  • 소매
  • 미디어 및 엔터테인먼트
  • 유틸리티
  • 통신 및 IT
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
    • 콜롬비아
    • 칠레
    • 페루
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 튀르키예
    • 사우디아라비아
    • 이란
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 기타

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Ahn Labs
    • Avast Software
    • Avira
    • BitDefender
    • Doctor Web
    • Emsisoft
    • F-Secure
    • Kaspersky
    • Lookout Inc.
    • Malwarebytes
    • McAfee
    • Microsoft Corporation
    • Sophos
    • Symantec
CSM 25.08.27

The global mobile anti-malware market size reached USD 11.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 42.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.93% during 2025-2033.

Mobile anti-malware is a software that protects smartphones from counterproductive programs such as malware, spyware, worms and adware. An anti-malware scans mobile phones for malicious software to keep the system and its data protected. The software is either pre-installed in a device or can be purchased through a cloud service. It is concerned with the prevention of unsolicited and undesirable applications, push messages, viruses, malware short message services and Trojan virus.

Increasing usage of smartphones and the internet is one of the key factors driving the market growth. Since malware gets loaded on a device through the internet, increasing usage of the same exposes a device and heightens the risk of malware attacks. Furthermore, the rising trend of using cloud storage and the Internet of Things (IoT) platforms have enhanced the dependency of users on smartphones, thus making the devices more vulnerable to malware attacks. Malware also attacks through sources that have unauthorized codes such as certain social media websites and e-mail spam. Therefore, cases of personal data-breaches and cloud data breaches are significantly driving the demand for mobile anti-malware programs. Moreover, technological advancements leading to the development of more user-centric features is also favoring the growth of the market. Other factors driving the product demand include rising disposable incomes and growing trend of digitization. The rising adoption rate of Bring Your Own Device (BYOD) technology among organizations, which necessitates the installation of anti-malware to prevent unauthorized user access and data theft, is also expected to create a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Operating System:

  • Android OS
  • Apple OS
  • Windows OS
  • BlackBerry OS
  • Others

Breakup by Malware Type:

  • Trojans
  • Worms
  • Backdoors
  • Ransomware
  • Others

Breakup by User Type:

  • Small and Medium Organizations
  • Large Organizations
  • Individuals

Breakup by Vertical:

  • BFSI
  • Public/Government
  • Healthcare
  • Retail
  • Media and Entertainment
  • Utilities
  • Telecom and IT
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Argentina
    • Colombia
    • Chile
    • Peru
    • Others
  • Middle East and Africa
    • Turkey
    • Saudi Arabia
    • Iran
    • United Arab Emirates
    • Others

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Ahn Labs, Avast Software, Avira, BitDefender, Doctor Web, Emsisoft, F-Secure, Kaspersky, Lookout Inc., Malwarebytes, McAfee, Microsoft Corporation, Sophos, Symantec, etc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global mobile anti-malware market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the key regional markets?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global mobile anti-malware market?
  • What is the breakup of the market based on the operating system?
  • What is the breakup of the market based on the malware type?
  • What is the breakup of the market based on the user type?
  • What is the breakup of the market based on the vertical?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the market?
  • What is the structure of the global mobile anti-malware market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Mobile Anti-Malware Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Operating System

  • 6.1 Android OS
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Apple OS
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Windows OS
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 BlackBerry OS
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Malware Type

  • 7.1 Trojans
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Worms
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Backdoors
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Ransomware
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by User Type

  • 8.1 Small and Medium Organizations
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Large Organizations
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Individuals
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Vertical

  • 9.1 BFSI
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Public/ Government
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Healthcare
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Retail
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Media and Entertainment
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Utilities
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Telecom and IT
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast
  • 9.8 Others
    • 9.8.1 Market Trends
    • 9.8.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Europe
    • 10.2.1 Germany
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 France
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 United Kingdom
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 Italy
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Spain
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Russia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Asia Pacific
    • 10.3.1 China
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 Japan
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 India
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 South Korea
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Australia
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Indonesia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Argentina
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
    • 10.4.4 Colombia
      • 10.4.4.1 Market Trends
      • 10.4.4.2 Market Forecast
    • 10.4.5 Chile
      • 10.4.5.1 Market Trends
      • 10.4.5.2 Market Forecast
    • 10.4.6 Peru
      • 10.4.6.1 Market Trends
      • 10.4.6.2 Market Forecast
    • 10.4.7 Others
      • 10.4.7.1 Market Trends
      • 10.4.7.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Turkey
      • 10.5.1.1 Market Trends
      • 10.5.1.2 Market Forecast
    • 10.5.2 Saudi Arabia
      • 10.5.2.1 Market Trends
      • 10.5.2.2 Market Forecast
    • 10.5.3 Iran
      • 10.5.3.1 Market Trends
      • 10.5.3.2 Market Forecast
    • 10.5.4 United Arab Emirates
      • 10.5.4.1 Market Trends
      • 10.5.4.2 Market Forecast
    • 10.5.5 Others
      • 10.5.5.1 Market Trends
      • 10.5.5.2 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Ahn Labs
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Avast Software
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Avira
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 BitDefender
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Doctor Web
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Emsisoft
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 F-Secure
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Kaspersky
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Lookout Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Malwarebytes
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 McAfee
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Microsoft Corporation
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Sophos
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
    • 14.3.14 Symantec
      • 14.3.14.1 Company Overview
      • 14.3.14.2 Product Portfolio
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