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어레이 장비 시장 보고서(2025-2033년) : 용도, 기술, 최종 사용자, 지역별

Array Instruments Market Report by Application, Technology, End-User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 어레이 장비 시장 규모는 2024년 11억 9,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장 규모가 2033년까지 16억 3,000만 달러에 이르고, 2025년부터 2033년에 걸쳐 3.4%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

어레이 장비는 여러 유전자의 발현을 정량적이고 동시에 모니터링하기 위해 실험실에서 사용됩니다. 어레이 장비는 수백 개의 다른 사례에서 채취된 수많은 작은 대표 조직 샘플을 포함하며, 이를 하나의 조직학적 슬라이드에 수집합니다. 어레이 장비의 고처리량 접근법은 유전자형에서 염색체 발현과 돌연변이의 위치를 확인하고, 메신저 RNA(mRNA) 및 단백질 레벨에서 유전자 발현을 측정하고 검출하는 데 도움이 됩니다. 그 결과 분자 생물학이나 세포 생물학, 유전학, 분자 병리학, 핵산의 합성과 시퀀싱 등에 응용되고 있습니다.

만성 질환의 유병률 증가와 조기 발견 및 진단의 필요성 증가는 세계의 어레이 장비 시장의 성장을 가속하는 중요한 요소 중 하나입니다. 이 외에도 일부 국가의 정부는 의료시설 개선에 투자하고 있으며, 특히 신흥 국가에서 어레이 장비 수요에 긍정적인 영향을 미칩니다. 또한 이러한 장비는 다양한 기술과 결합할 수 있기 때문에 생명과학 및 의약품과 같은 다양한 연구 분야에서 응용되고 있습니다. 예를 들어, 디옥시리보핵산(DNA) 마이크로어레이는 상보적 DNA의 형광 표지에 의한 유전자 발현의 변화를 조사하는데 사용되는 반면, 조직 마이크로어레이는 인간에 대한 새로운 진단 및 예후 마커의 동정이나 암의 표적화에 도움이 됩니다. 이 외에도 마이크로어레이를 기반으로 하는 비교 유전체 하이브리드화(어레이 CGH) 등의 첨단기술의 도입이 향후 수년간 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 어레이 장비 시장 규모는?
  • 어레이 장비 시장 전망은?
  • 어레이 장비 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 세계의 어레이 장비 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 어레이 장비 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 용도별

  • 분자생물학
  • 세포생물학
  • 유전학
  • 분자병리학
  • 기타

제7장 시장 분석 : 기술별

  • DNA 마이크로어레이
  • 단백질 마이크로어레이
  • 세포 마이크로어레이
  • 조직 마이크로어레이

제8장 시장 분석 : 최종 사용자별

  • 연구개발연구소
  • 임상 진단 실험실
  • 농업 연구센터
  • 수의학 연구소
  • 법의학 센터
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 분석 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 지표

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Affymetrix Inc.
    • Agilent Technologies Inc.
    • Arrayit Corporation
    • Bio-RAD Laboratories Inc.
    • Illumina Inc.
    • Laboratory Corporation
    • Molecular Devices LLC
    • Raybiotech Inc.
    • Sigma Aldrich Corporation
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
CSM 25.08.27

The global array instruments market size reached USD 1.19 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1.63 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.4% during 2025-2033.

An array instrument is used in laboratories for quantitatively and simultaneously monitoring the expression of multiple genes. It contains numerous small representative tissue samples from hundreds of different cases, which are assembled on a single histologic slide. The high-throughput approach of the array instrument aids in locating chromosomal expressions and mutations in a genotype, as well as measuring and detecting gene expressions at the messenger RNA (mRNA) or protein level. As a result, it finds applications in molecular and cell biology, genetics, molecular pathology, and for synthesizing and sequencing nucleic acids.

The increasing prevalence of chronic diseases, in confluence with the emerging need for their early detection and diagnosis, represents one of the key factors driving the global array instruments market growth. In addition to this, governments of several countries are investing in the improvement of healthcare facilities, which in turn, is positively influencing the demand for array instruments, especially in emerging economies. Furthermore, these instruments can be incorporated with a wide range of technologies, owing to which they find applications in different areas of research, such as life sciences and drug discovery. For instance, deoxyribonucleic acid (DNA) microarrays are used for examining changes in gene expression by fluorescent labeling of complementary DNA, whereas tissue microarrays aid in identifying new diagnostic and prognostic markers and targeting cancer in human beings. Other than this, the introduction of advanced technologies, such as microarray-based comparative genomic hybridization (array CGH), is expected to bolster the market growth in the upcoming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Application:

  • Molecular Biology
  • Cell Biology
  • Genetics
  • Molecular Pathology
  • Others

Breakup by Technology:

  • DNA Microarrays
  • Protein Microarrays
  • Cellular Microarrays
  • Tissue Microarrays

Breakup by End-User:

  • Research and Development Laboratories
  • Clinical Diagnostic Labs
  • Agriculture Research Centers
  • Veterinary Laboratories
  • Forensic Centers
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Affymetrix Inc., Agilent Technologies Inc., Arrayit Corporation, Bio-RAD Laboratories, Inc. Illumina Inc., Laboratory Corporation, Molecular Devices LLC, Raybiotech Inc., Sigma Aldrich Corporation, Thermo Fisher Scientific Inc., etc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the array instruments market?
  • 2.What is the future outlook of array instruments market?
  • 3.What are the key factors driving the array instruments market?
  • 4.Which are the leading companies in the global array instruments market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Array Instruments Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Application

  • 6.1 Molecular Biology
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Cell Biology
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Genetics
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Molecular Pathology
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technology

  • 7.1 DNA Microarrays
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Protein Microarrays
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Cellular Microarrays
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Tissue Microarrays
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End-User

  • 8.1 Research and Development Laboratories
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Clinical Diagnostic Labs
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Agriculture Research Centers
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Veterinary Laboratories
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Forensic Centers
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Indicators

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Affymetrix Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Agilent Technologies Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Arrayit Corporation
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Bio-RAD Laboratories Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Illumina Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Laboratory Corporation
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Molecular Devices LLC
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Raybiotech Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Sigma Aldrich Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
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