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스위트 스프레드 시장 보고서(2025-2033년) : 제품 유형, 포장 유형, 유통 채널, 지역별

Sweet Spreads Market Report by Product Type, Packaging Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 스위트 스프레드 시장 규모는 2024년 13억 2,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장 규모가 2033년까지 17억 2,000만 달러에 이르고, 2025-2033년에 걸쳐 2.82%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

잼, 젤리, 견과류 버터와 같은 스위트 스프레드는 개인의 일상적인 식생활에서 필수적인 역할을 합니다. 스위트 스프레드는 전통적으로 서양 요리의 일부를 형성해 왔지만, 미개척 시장에서 급속히 인기를 얻고 있습니다. 스위트 스프레드는 일반적으로 빵, 베이글, 토스트, 도넛과 같은 구운 밀 제품과 함께 아침 식사와 간식으로 소비됩니다. 스위트 스프레드의 적당한 섭취는 스트레스 관리, 체중 유지, 심혈관 질환 위험 감소, 비타민, 미네랄, 아미노산 및 기타 영양소 보충에 도움이 됩니다. 그 결과, 이러한 스프레드는 딥, 케이크, 푸딩, 팬케이크, 스무디, 아이스크림, 샐러드 드레싱 등의 요리에 사용됩니다.

급속한 도시화, 앉아서 생활하는 라이프스타일, 바쁜 일정으로 인해 소비자는 빠르고 건강하며 간편한 식사 옵션으로 이동합니다. 그 결과 세계의 스위트 스프레드 판매가 증가하고 있습니다. 이에 더해 소비자의 건강 지향이 높아지고 생활습관병이 만연하면서 저지방 저당질의 스위트 스프레드 제품에 대한 수요가 세계적으로 높아지고 있습니다. 또한 소비자의 상당 부분이 인공 첨가물이나 보존제를 전혀 사용하지 않는 자연적이고 유기적인 제품을 찾고 있습니다. 게다가, 소비자가 다양한 풍미에 관심을 갖게 되면서 제조업체는 신제품을 투입하기 위한 R&D(R&D) 활동에 자금을 투자하고 있습니다. 이 외에도 일부 국제 브랜드는 소비자 기반을 확대하기 위해 지역의 선호 특성, 취향 및 문화적 영향을 기반으로 제품을 맞춤화합니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 스위트 스프레드 시장 규모는?
  • 스위트 스프레드 시장 전망은?
  • 스위트 스프레드 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 세계의 스위트 스프레드 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 산업 동향

제5장 세계의 스위트 스프레드 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 분석 : 제품 유형별
  • 시장 분석 : 포장 유형별
  • 시장 분석 : 유통채널별
  • 시장 분석 : 지역별
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 잼과 보존식
  • 초콜릿 스프레드
  • 견과류와 씨앗 스프레드
  • 기타

제7장 시장 분석 : 포장 유형별

  • 유리 포장
  • 플라스틱 포장
  • 기타

제8장 시장 분석 : 유통채널별

  • 하이퍼마켓 및 슈퍼마켓
  • 전문 소매점
  • 편의점
  • 온라인 스토어
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 유럽
  • 북미
  • 아시아태평양
  • 중동 및 아프리카
  • 라틴아메리카

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

  • 주요 가격 지표
  • 가격구조
  • 마진 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • JM Smucker Company
    • Kraft Heinz Company
    • Unilever PLC/NV
    • Conagra Brands, Inc.
    • Ferrero International SA
    • Mondelez International, Inc.
    • Dabur India Limited
    • Hershey Company
    • Hormel Foods Corporation
    • Andros, SNC
CSM 25.08.27

The global sweet spreads market size reached USD 1.32 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1.72 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.82% during 2025-2033.

Sweet spreads, such as jams, jellies and nut butter, play an integral role in the everyday diet of individuals. Although sweet spreads traditionally formed a part of western cuisines, they have rapidly gained traction in the untapped markets. They are generally consumed with baked wheat products, including bread, bagels, toasts and doughnuts, as a part of breakfast or snack items. Moderate consumption of sweet spreads assists in managing stress, maintaining weight, reducing the risk of cardiovascular diseases, and providing vitamins, minerals, amino acids and other nutrients. As a result, these spreads find applications in the preparation of dips, cakes, pudding, pancakes, smoothies, ice creams and salad dressings.

Owing to rapid urbanization, sedentary lifestyles and hectic schedules, consumers have shifted toward quick, healthy, convenient and on-the-go meal options. This, in turn, is boosting the overall sales of sweet spreads around the world. In addition to this, the growing prevalence of lifestyle diseases in confluence with the increasing health consciousness among consumers has resulted in the rising demand for low-fat and low-sugar sweet spread variants across the globe. Moreover, a significant part of the consumers seek natural and organic products without any artificial additives or preservatives. Further, as consumers are intrigued by different flavors, manufacturers are financing research and development (R&D) activities to introduce new products. Apart from this, several international brands are customizing their products based on the local tastes, preferences and cultural influences to expand their consumer base.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Jams and Preserves
  • Honey
  • Chocolate Spreads
  • Nuts and Seed-Based Spreads
  • Others

Breakup by Packaging Type:

  • Glass Packaging
  • Plastic Packaging
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Hypermarkets and Supermarkets
  • Specialist Retail Stores
  • Convenience Stores
  • Online Stores
  • Others

Breakup by Region:

  • Europe
  • North America
  • Asia Pacific
  • Middle East and Africa
  • Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being J.M. Smucker Company, Kraft Heinz Company, Unilever PLC/NV, Conagra Brands, Inc., Ferrero International S.A., Mondelez International, Inc., Dabur India Limited, Hershey Company, Hormel Foods Corporation, Andros, SNC, etc.

IMARC Group's latest report provides a deep insight into the global sweet spreads market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the sweet spreads market in any manner.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the sweet spreads market?
  • 2.What is the future outlook of sweet spreads market?
  • 3.What are the key factors driving the sweet spreads market?
  • 4.Which are the leading companies in the global sweet spreads market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Sweet Spreads Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Product Type
  • 5.5 Market Breakup by Packaging Type
  • 5.6 Market Breakup by Distribution Channel
  • 5.7 Market Breakup by Region
  • 5.8 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Jams and Preserves
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Honey
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Chocolate Spreads
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Nuts and Seed-Based Spreads
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Packaging Type

  • 7.1 Glass Packaging
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Plastic Packaging
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hypermarkets and Supermarkets
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Specialist Retail Stores
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Convenience Stores
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Online Stores
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 Europe
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Asia Pacific
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Middle East and Africa
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

  • 13.1 Key Price Indicators
  • 13.2 Price Structure
  • 13.3 Margin Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 J.M. Smucker Company
    • 14.3.2 Kraft Heinz Company
    • 14.3.3 Unilever PLC/NV
    • 14.3.4 Conagra Brands, Inc.
    • 14.3.5 Ferrero International S.A.
    • 14.3.6 Mondelez International, Inc.
    • 14.3.7 Dabur India Limited
    • 14.3.8 Hershey Company
    • 14.3.9 Hormel Foods Corporation
    • 14.3.10 Andros, SNC
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