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시장보고서
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스위트 스프레드 시장 보고서(2025-2033년) : 제품 유형, 포장 유형, 유통 채널, 지역별Sweet Spreads Market Report by Product Type, Packaging Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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세계의 스위트 스프레드 시장 규모는 2024년 13억 2,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장 규모가 2033년까지 17억 2,000만 달러에 이르고, 2025-2033년에 걸쳐 2.82%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.
잼, 젤리, 견과류 버터와 같은 스위트 스프레드는 개인의 일상적인 식생활에서 필수적인 역할을 합니다. 스위트 스프레드는 전통적으로 서양 요리의 일부를 형성해 왔지만, 미개척 시장에서 급속히 인기를 얻고 있습니다. 스위트 스프레드는 일반적으로 빵, 베이글, 토스트, 도넛과 같은 구운 밀 제품과 함께 아침 식사와 간식으로 소비됩니다. 스위트 스프레드의 적당한 섭취는 스트레스 관리, 체중 유지, 심혈관 질환 위험 감소, 비타민, 미네랄, 아미노산 및 기타 영양소 보충에 도움이 됩니다. 그 결과, 이러한 스프레드는 딥, 케이크, 푸딩, 팬케이크, 스무디, 아이스크림, 샐러드 드레싱 등의 요리에 사용됩니다.
급속한 도시화, 앉아서 생활하는 라이프스타일, 바쁜 일정으로 인해 소비자는 빠르고 건강하며 간편한 식사 옵션으로 이동합니다. 그 결과 세계의 스위트 스프레드 판매가 증가하고 있습니다. 이에 더해 소비자의 건강 지향이 높아지고 생활습관병이 만연하면서 저지방 저당질의 스위트 스프레드 제품에 대한 수요가 세계적으로 높아지고 있습니다. 또한 소비자의 상당 부분이 인공 첨가물이나 보존제를 전혀 사용하지 않는 자연적이고 유기적인 제품을 찾고 있습니다. 게다가, 소비자가 다양한 풍미에 관심을 갖게 되면서 제조업체는 신제품을 투입하기 위한 R&D(R&D) 활동에 자금을 투자하고 있습니다. 이 외에도 일부 국제 브랜드는 소비자 기반을 확대하기 위해 지역의 선호 특성, 취향 및 문화적 영향을 기반으로 제품을 맞춤화합니다.
The global sweet spreads market size reached USD 1.32 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1.72 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.82% during 2025-2033.
Sweet spreads, such as jams, jellies and nut butter, play an integral role in the everyday diet of individuals. Although sweet spreads traditionally formed a part of western cuisines, they have rapidly gained traction in the untapped markets. They are generally consumed with baked wheat products, including bread, bagels, toasts and doughnuts, as a part of breakfast or snack items. Moderate consumption of sweet spreads assists in managing stress, maintaining weight, reducing the risk of cardiovascular diseases, and providing vitamins, minerals, amino acids and other nutrients. As a result, these spreads find applications in the preparation of dips, cakes, pudding, pancakes, smoothies, ice creams and salad dressings.
Owing to rapid urbanization, sedentary lifestyles and hectic schedules, consumers have shifted toward quick, healthy, convenient and on-the-go meal options. This, in turn, is boosting the overall sales of sweet spreads around the world. In addition to this, the growing prevalence of lifestyle diseases in confluence with the increasing health consciousness among consumers has resulted in the rising demand for low-fat and low-sugar sweet spread variants across the globe. Moreover, a significant part of the consumers seek natural and organic products without any artificial additives or preservatives. Further, as consumers are intrigued by different flavors, manufacturers are financing research and development (R&D) activities to introduce new products. Apart from this, several international brands are customizing their products based on the local tastes, preferences and cultural influences to expand their consumer base.
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being J.M. Smucker Company, Kraft Heinz Company, Unilever PLC/NV, Conagra Brands, Inc., Ferrero International S.A., Mondelez International, Inc., Dabur India Limited, Hershey Company, Hormel Foods Corporation, Andros, SNC, etc.
IMARC Group's latest report provides a deep insight into the global sweet spreads market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the sweet spreads market in any manner.