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시장보고서
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항공기용 합성 비전 시스템(SVS) 시장 보고서 : 제품 유형별, 조작별, 표시 시스템별, 용도별, 지역별(2025-2033년)Aircraft Synthetic Vision System Market Report by Product Type, Operation, Display System, Application, and Region 2025-2033 |
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세계의 항공기용 합성 비전 시스템(SVS) 시장 규모는 2024년 4억 9,630만 달러에 달했습니다. IMARC Group은 시장이 2033년까지 6억 8,510만 달러에 이를 전망이며, 2025-2033년 3.65%의 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측했습니다.
항공기용 합성 비전 시스템(SVS)(SVS)은 3D 기술을 사용하여 파일럿을 비행 중에 유도하는 컴퓨터를 이용한 현실 기반 메커니즘입니다. 지형, 비행 계획 정보, 활주로에 관한 관련 정보의 데이터베이스와 함께, 컴퓨터가 생성한 외부 환경의 뷰를 제시합니다. 무빙 맵, 인공 시각, 경로 계획 하드웨어 및 소프트웨어를 통해 시야가 나쁜 상황에서 파일럿의 상황 인식을 강화합니다. 또한 조종 불능, 활주로 진입, 지형내 비행(CFIT)으로 인한 사고 가능성을 줄입니다.
CFIT의 발생이 증가하고 있는 것이 시장의 성장을 가속하는 주요 요인입니다. CFIT는 조종사가 항공기를 완전히 제어하고 있음에도 불구하고 우연히 바다, 산, 지상 또는 기타 장애물에 충돌하는 항공 사고입니다. 항공기의 SVS를 사용하면 파일럿이 잠재적인 위험을 알 수 있으며 시기 적절한 경로 변경이 가능합니다. 또한 민간 항공기 및 기타 유형의 항공기에서 지속적인 안전성 향상으로 제품 수요가 크게 증가하고 있습니다. 항공 교통량이 증가함에 따라 고효율 비행 안전 메커니즘에 대한 요구가 커지고 있습니다. 또한 무인항공기(UAV)의 도입으로 엄격한 환경조건에서도 정확한 항법을 하기 위한 정확한 예측이 필요하게 되어 항공기용 SVS의 이용이 높아지고 있습니다. 게다가 신흥국에서의 공항 건설 증가나 여객의 안전성에 관한 정부의 엄격한 정책 실시 등의 요인이 향후 수년간 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상되고 있습니다.
IMARC Group의 최신 보고서는 세계의 항공기용 합성 비전 시스템(SVS) 시장에 대한 모든 중요한 측면을 다루는 깊은 인사이트를 제공합니다. 그 내용은 시장의 거시적인 개요에서 업계 실적의 미세한 세부사항, 최근 동향, 주요 시장 성장 촉진요인 및 과제, SWOT 분석, Porter's Five Forces 분석, 밸류체인 분석 등 다양합니다. 이 보고서는 산업 관계자, 투자자, 연구자, 컨설턴트, 비즈니스 전략가 및 항공기용 합성 비전 시스템(SVS) 시장에 관여하거나 진입을 계획하는 모든 사람들에게 필수적인 책입니다.
The global aircraft synthetic vision system market size reached USD 496.3 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 685.1 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.65% during 2025-2033.
An aircraft Synthetic Vision System (SVS) is a computer-facilitated reality-based mechanism that uses 3D technology to guide pilots while flying. It presents a computer-generated view of the external environment with a database of relevant information about the terrain, flight plan information and runways. It enhances the situational awareness of the pilot in low-visibility conditions through moving maps, artificial vision and route planning hardware and software. It also assists in reducing the chances of accidents caused by loss of control, runway incursion and incidences of Controlled Flight into Terrain (CFIT).
The increasing occurrence of CFIT incidences is the key factor driving the growth of the market. The CFIT is an event in which the aircraft, under pilot's control, accidentally flows into water, mountain, ground or any other obstacle. By using aircraft SVS, the pilot becomes aware of the potential dangers, which enables timely alterations of the route. Furthermore, constant safety improvements in commercial and other types of aviation aircraft are significantly increasing the product demand. With the increasing air traffic, there is a growing need for highly efficient flight safety mechanisms. Additionally, the introduction of Unmanned Aerial Vehicles (UAV) has enhanced the utilization of aircraft SVS as they require accurate projections for correct navigation even under challenging environmental conditions. Moreover, factors such as increasing construction of airports in emerging nations along with the implementation of stringent government policies regarding passenger safety are further expected to catalyze the market growth in the coming years.
IMARC Group's latest report provides a deep insight into the global aircraft synthetic vision system market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for industry players, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the aircraft synthetic vision system market in any manner.
The report has also analyzed the competitive landscape of the market with some of the key players being Cobham, Garmin, Honeywell International, Collins Aerospace (United Technologies Corporation), Elbit Systems Ltd, Thales Group, Safran, Mercury Systems, Harris Corporation, Universal Avionics Systems, Aspen Avionics, Avidyne Corporation, ENSCO, etc.