![]() |
시장보고서
상품코드
1792565
LED 전구 시장 보고서 : 용도별, 지역별(2025-2033년)LED Bulb Market Report by Application (Retrofit, Retail and Hospitality, Outdoor, Offices, Architectural, Residential, Industrial), and Region 2025-2033 |
LED 전구 세계 시장 규모는 2024년 102억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년까지 이 시장은 240억 달러에 이르고, 2025년-2033년의 CAGR은 9.85%를 나타낼 것으로 예측했습니다. 스마트 조명 동향의 상승, 에너지 절약 솔루션을 추진하는 정부 기관에 의한 유리한 정책의 시작, 사용자 정의 옵션의 인기 증가는 LED 전구 세계 시장을 자극하는 주요 요인의 일부입니다.
소비자의 환경에 대한 관심 증가와 에너지 효율의 중시 증가
온실가스의 악영향에 대한 소비자의 의식이 높아짐에 따라 세계 개인이 환경의 지속가능성과 에너지 효율에 주목하고 있습니다. 그 결과 LED 전구가 널리 사용되고 LED 전구 업계의 전망에 큰 기회를 가져왔습니다. 예를 들어, 2023년 7월, 시그니파이 말레이시아는 말레이시아 시장을 위한 지속가능하고 에너지 효율적인 조명 제품을 출시했습니다. 이 제품에는 Philips 울트라 이펙트 LED 및 Philips 솔라 라이트 솔루션이 포함됩니다. Philips의 초고효율 LED는 첨단 LED 설계와 광학 기술을 가지고 있으며, 이 카테고리의 표준 LED 제품보다 소비 전력이 60% 적은 LED 전구와 LED 튜브로 구성되어 있습니다. 또한, 최대 50,000시간의 점등이 가능하며, 수명은 3.5배 이상입니다. 이와 함께 Philips의 태양광 조명 시리즈에는 태양광 벽 조명, 태양광 플러드라이트, 태양 정원 및 랜드스케이프 조명 제품과 같은 태양광 제품이 있습니다. 또한 정부 기관이 유리한 정책을 내세우고 있으며, 이는 LED 전구 시장 점유율을 크게 끌어 올리고 있습니다. 예를 들어, 2023년 6월 미국 정부 기관은 미국 에너지부(DOE)와 협력하여 전국 유치원에서 고등학교까지 학교에서 에너지 강화를 촉진했습니다. 그들은 1억 7,800만 달러를 자금 지원했습니다. 이 자금 지원을 통해 이러한 교육 시설은 에너지 지출 최소화, 배출 수준 감소, LED 전구 솔루션 개발 등에 초점을 맞춘 프로젝트를 구현할 수 있었습니다.
향상 기술의 발전과 비용 절감
LED 전구의 업계 보고서에 따르면 LED 방열 시스템, 칩 설계, 광학 부품 등의 지속적인 기술 혁신으로 와트 당 루멘이 향상되고 수명이 길어지고 있습니다. 이것은 시장의 성장을 뒷받침합니다. 예를 들어, Philips는 Wi-Fi로 제어할 수 있는 WiZ 스마트 조명을 발표했습니다. 이 시리즈는 또한 최신 모션 감지 기술인 SpaceSense를 개발했습니다. 이 외에도 제너럴 일렉트릭(GE)은 이 회사의 스마트 LED 전구 시리즈 C가 블루투스 연결로 구글 홈 디바이스와 연동하도록 통합되었다고 발표했습니다. R&D 활동에 대한 대규모 투자도 비용 절감으로 이어지고 있습니다. 게다가 정부기관이 내세운 정책에 따라 저렴한 주택 제품에 대한 요구가 높아지고 있는 것도 LED 전구 시장의 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 예를 들어 인도에서는 뭄바이 수도권(MMR)에서의 신규 상품 개발이 2배 이상의 124,652호에 달했습니다. 인도에서는 정부가 몇 가지 에너지 절약 프로그램을 도입하고 있습니다. 예를 들어, 중앙정부는 프라단 맨토리 아와스 요자나(PMAY) 프로그램을 도입하여 전국에서 2,000만 호의 저렴한 수도권 주택 건설을 목표로 했습니다. 또한 브라질 대통령은 2023년 2월 저소득자를 위한 전국 연방 주택 프로그램을 재개할 계획을 발표했습니다. Minha Casa, Minha Vida”(직역하면 “내 집, 내 인생”)이라 불리는 이 프로그램에 의해 태어났습니다. 이러한 사례는 이 나라에서 LED 전구 수요를 높이고 있습니다.
증가하는 스마트 조명의 인기 및 사용자 정의 옵션
선도 기업은 스마트 조명 솔루션과 사용자 정의 옵션을 도입하고 있습니다. 게다가 사물 인터넷(IoT)의 보급은 중국에서 커넥티드 스마트 조명 시스템의 성장을 뒷받침하고 있습니다. GSMA는 중국이 2025년까지 세계 IoT 연결의 거의 3분의 1에 해당하는 약 41억 개의 IoT 연결을 차지할 수 있다고 추정합니다. 이에 따라 2023년 2월 시그니파이는 지능형 가로등을 통해 독일의 아이헨젤 지자체가 미래의 스마트 시티가 될 수 있도록 지원했습니다. 이 회사의 BrightSites 솔루션은 아이헨젤의 차세대 IoT 용도과 향후 5G 고밀도화에 대응할 수 있었습니다. 시그니파이는 인터랙트 시티 시스템이 관리하는 LED 전구를 설치했습니다. 아이헨젤은 단일 대시보드에서 모든 조명을 지속적으로 모니터링하고 관리할 수 있습니다. 게다가 2023년 1월, 서번트사의 GE 라이팅은 Cync라고 불리는 스마트 홈 에코시스템의 확대를 발표했습니다. Cync는 1,600만 유형의 프리셋, 컬러, 커스텀 라이트 쇼, 기기에서 음악 동기화 등의 기능을 포함한 Dynamic Effects 엔터테인먼트 라인업을 모두 발표했습니다. 이러한 진보와 파트너십은 예측 기간 동안 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예측됩니다.
The global LED bulb market size reached USD 10.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 24.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.85% during 2025-2033. The emerging smart lighting trends, the launch of favorable policies by government bodies promoting energy-saving solutions, and the rising popularity of customization options are some of the key factors stimulating the global market for LED bulbs.
The Rising Consumer Environmental Concerns and the Growing Emphasis on Energy-Efficiency
Individuals across the globe are focusing on environmental sustainability and energy efficiency, owing to the elevating consumer awareness towards the detrimental effects of greenhouse emissions. Consequently, they are widely using LED bulbs, which is providing significant opportunities to the LED bulb industry outlook. For instance, in July 2023, Signify Malaysia introduced a whole range of sustainable and energy-efficient lighting products for the Malaysian market. These products included Philips Ultra Efficient LED and Philips Solar Lighting solutions. Philips Ultra Efficient LED has advanced LED design and optics technology, consisting of a range of LED bulbs and LED tubes that consume 60% less energy than standard LED products of the same category. Moreover, it could deliver up to 50,000 hours of light and more than 3.5x the lifetime usage. In line with this, the Philips Solar Lighting range has a selection of solar products, such as solar wall lights, solar flood lights, solar garden or landscape lighting products, and others. Furthermore, government bodies are launching favorable policies, which is significantly propelling the LED bulb market share. For example, in June 2023, government bodies in the United States collaborated with the U.S. Department of Energy (DOE) to facilitate energy enhancements in K-12 schools nationwide. They have funded US$ 178 Million. This financial support helped these education facilities to undertake projects that were focused on minimizing energy expenditures, reducing emissions levels, developing enhanced LED lighting solutions, etc.
The Rising Technological Advancements and Cost-Reduction
According to the LED bulb industry report, leading advancements, including continuous innovations in LED heat dissipation systems, chip design, optical components, etc., are resulting in higher lumens per watt (efficacy) and longer lifespans. This, in turn, is bolstering the market growth. For instance, Philips introduced the WiZ Smart Lighting, which can be controlled through Wi-Fi. This range further developed SpaceSense, the latest in motion sensing technology. In addition to this, General Electric announced that its smart LED bulbs series C had been integrated to work with Google Home devices via a Bluetooth connection, which could help consumers to control lighting through voice commands. Extensive investments in R&D activities have also led to cost reductions. Moreover, the rising need for affordable housing products, owing to the policies launched by government bodies, is also positively influencing the LED bulb market growth. For instance, in India, new product developments in the Mumbai Metropolitan Region (MMR) increased over two-fold to 1,24,652 units. In India, the government has introduced several energy-saving programs. For example, the central government introduced the Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) program, which was aimed at building 20 million affordable metropolitan housing units nationwide. Additionally, the president in Brazil also announced plans to restart the nationwide federal housing program for low-income individuals in February 2023. It was created by the program, named "Minha Casa, Minha Vida," which translates to "My Home, My Life,". Such instances elevated the demand for LED lighting in the country.
The Elevating Popularity of Smart Lighting and Customization Options
Leading players are introducing smart lightning solutions and customization options. Moreover, the widespread adoption of the Internet of Things (IoT) is bolstering the growth of connected smart lighting systems in China. GSMA estimates that China may account for around 4.1 billion IoT connections, which is almost one-third of the worldwide IoT connections, by 2025. In line with this, in February 2023, Signify helped the German municipality of Eichenzell become a future-proof smart city through intelligent street lighting. Its BrightSites solution enabled Eichenzell to cater to next-generation IoT applications and future 5G densification. Signify installed LED lighting, which the Interact City System manages. Eichenzell can continuously monitor and manage all lights from a single dashboard. Furthermore, in January 2023, Savant company GE Lighting announced the expansion of its smart home ecosystem, called Cync. Cync launched its entire Dynamic Effects entertainment lineup, which included 16 million pre-sets, colors, and custom light shows, on-device music syncing, and other features. These advancements and partnerships are expected to bolster the market growth over the forecasted period.
The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include India, China, Europe, the United States, Japan, Brazil, Russia, and others. According to the report, India accounted for the largest market share. India is becoming a major manufacturing hub in the world with its aim to export US$ 1 Trillion worth of goods by 2030. Furthermore, the implementation of various programs and policies, such as the National Manufacturing Policy, which aims to increase the manufacturing share of GDP to 25% by 2025, will continue to bolster the market across the country. Besides this, the escalating demand for industrial lighting in warehousing, logistics, industrial operations, etc., is also bolstering the market growth. For instance, the Warehousing, Industry, and Logistics (WIL) category in India is expected to become a US$ 5 Trillion economy by FY 2025. These factors are growing the sales of LED lighting in domestic warehouses and industries. Besides this, Signify Inc., a manufacturer and designer of commercial & residential lighting solutions, introduced its 3D printed downlight LED lighting range in the Indian market. The product variants are eco-friendly and are made from recycled polycarbonate, which is beneficial for the environment.
The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Competitive analysis such as market structure, key player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the major market players in global LED bulb industry include: