시장보고서
상품코드
1800812

전장 관리 시장 보고서 : 플랫폼, 구성요소, 시스템, 용도, 지역별(2025-2033년)

Battlefield Management Market Report by Platform, Component, System, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 전장 관리 시장 규모는 2024년 117억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 157억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 3.15%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예측했습니다. 전쟁 중 실시간 상황 인식에 대한 요구 증가, 빠르게 변화하는 현대 전투 전략, 군사 작전의 복잡성 등이 시장을 주도하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.

전장 관리 시스템(BMS)은 전장 지휘관에게 상황인식을 제공하는 군사 지휘통제 시스템입니다. BMS는 전장에 배치된 통신 네트워크에서 생성되는 대량의 정보를 관리 및 처리하고, 광범위한 전장 센서, 통신 네트워크, 데이터 관리 도구를 통합하여 기능합니다. BMS는 지휘관이 아군과 적군의 위치를 추적하고 진행 중인 작전의 진행 상황을 모니터링할 수 있게 해줍니다. 이 시스템은 지휘관이 상황 변화에 신속하게 대응하고 실시간 정보에 기반한 의사결정을 내리는 데 필수적인 공통작전영상(COP)을 제공합니다. BMS의 주요 목적은 군인의 의사결정 능력을 향상시키고, 임무의 효율성을 높이며, 전장에서 군인이 직면한 위험을 줄이는 것입니다. BMS는 확장성과 유연성을 갖추고 있으며, 다양한 군부대의 구체적인 요구사항에 맞게 맞춤화할 수 있도록 설계되었습니다. BMS의 주요 이점으로는 의사결정 능력 향상, 리스크 감소, 미션 효율성 향상, 커뮤니케이션 개선, 비용 효율성 등이 있습니다.

전장 관리 시장 동향:

전쟁 중 실시간 상황 인식에 대한 수요 증가는 시장을 주도하는 중요한 요인입니다. 이는 빠르게 변화하는 현대의 전투 전략으로 인해 네트워크 중심 전쟁의 채택이 증가하고 있기 때문입니다. 군사 작전이 복잡해짐에 따라 여러 소스에서 생성된 데이터로부터 통합된 정보의 필요성이 증가하고 있으며, 이것이 시장을 활성화시키고 있습니다. 이에 따라 국방 시스템 현대화를 위한 각국 정부기관의 투자도 증가하고 있으며, 제품의 보급이 진행되고 있습니다. 또한, 인공지능, 머신러닝, 사물인터넷(IoT) 등 지속적인 기술 발전은 보다 정교하고 고성능의 BMS 시장 개척을 가능하게 하고 시장을 촉진하고 있습니다. 또한, 현대 전쟁에서 드론, 무인지상차량(UGV), 무인 수중 차량(UUV) 등 무인 시스템에 대한 수요 증가는 전장 관리 시스템에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 군인의 상황 인식, 보호, 화력 강화를 위해 군인의 안전과 보안에 대한 강조가 강화되고 있는 것도 시장을 주도하고 있습니다. 이와는 별개로, 여러 부대와 국가가 참여하는 효과적인 군사 작전을 위한 상호운용성의 필요성이 높아지면서 BMS가 빠르게 도입되고 있습니다. 기타 시장 확대 요인으로는 테러, 반란, 사이버 공격과 같은 비대칭 위협의 증가, 국경 보안에 대한 관심 증가, 급속한 도시화, 광범위한 연구개발 활동 등을 들 수 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 전장 관리 시장 규모는?
  • 2025-2033년 전장 관리 세계 시장 성장률 전망은?
  • COVID-19가 전장관리 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 전장 관리 세계 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • 전장 관리 세계 시장에서의 플랫폼별 구분은?
  • 전장 관리 세계 시장에서 구성요소별로 분류된 전장 관리 시장은?
  • 전장 관리 세계 시장에서의 시스템별 구분은?
  • 전장 관리 세계 시장에서의 용도별 분류는?
  • 전장 관리 세계 시장의 주요 지역은?
  • 전장 관리 세계 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 전장 관리 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 플랫폼별

  • 차량
  • 본사
  • 병사

제7장 시장 내역 : 구성요소별

  • 무선 통신 장비
  • 영상 기기
  • 컴퓨터 소프트웨어
  • 추적 장비
  • 유선 통신 장비
  • 컴퓨터 하드웨어 디바이스
  • 야시장비
  • 디스플레이 디바이스
  • 기타

제8장 시장 내역 : 시스템별

  • 내비게이션 및 이미징 시스템
  • 통신 및 네트워크 시스템
  • 컴퓨팅 시스템

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 육군
  • 공군
  • 해군

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Aselsan A.S.
    • BAE Systems plc
    • Cobham Limited
    • Elbit Systems Ltd.
    • General Dynamics Corporation
    • Indra Sistemas S.A.
    • Israel Aerospace Industries
    • L3harris Technologies Inc.
    • Leonardo SpA
    • Raytheon Technologies Corporation
    • Rheinmetall AG
    • Rolta India Limited
    • RUAG Group
    • Thales Group
KSM 25.09.04

The global battlefield management market size reached USD 11.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 15.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.15% during 2025-2033. The escalating need for real-time situational awareness during warfare, rapidly changing modern battle strategies, and the increasing complexity of military operations represent some of the key factors driving the market.

A battlefield management system (BMS) is a military command and control system that provides situational awareness to commanders in the battlefield. It functions by integrating a wide range of battlefield sensors, communication networks, and data management tools, which manage and process large amounts of information generated by communication networks deployed in the battlefield. BMS enables commanders to track the location of both friendly and enemy forces and to monitor the progress of ongoing operations. The system provides a common operational picture (COP) that is crucial for enabling commanders to respond quickly to changing situations and make informed decisions based on real-time information. The primary objective of a BMS is to enhance the decision-making capabilities of military personnel, improve mission effectiveness, and reduce the risks faced by personnel on the battlefield. BMS is designed to be scalable and flexible, with the capability to be customized to meet the specific requirements of different military units. Some of the key advantages of a BMS include improved decision-making capabilities, reduced risks, enhanced mission effectiveness, improved communication, and cost-effectiveness.

Battlefield Management Market Trends:

The escalating need for real-time situational awareness during warfare is a significant factor driving the market. This can be attributed to the rapidly changing modern battle strategies leading to the rising adoption of network-centric warfare. The increasing complexity of military operations is resulting in the growing need for consolidated information from data generated by multiple sources, thereby fueling the market. In line with this, the rising investments by government bodies of several countries in the modernization of defense systems is resulting in a higher product uptake. Moreover, continual technological advancements such as artificial intelligence, machine learning, and the Internet of Things (IoT) enabling the development of more sophisticated and capable BMS is propelling the market. Additionally, the increasing demand for unmanned systems such as unmanned systems such as drones, unmanned ground vehicles (UGVs), and unmanned underwater vehicles (UUVs) in modern warfare is propelling the demand for battlefield management systems. The market is further driven by an enhanced focus on soldier safety and security to enhance their situational awareness, protection, and firepower. Apart from this, the growing need for interoperability for effective military operations involving multiple units and countries is leading to rapid adoption of BMS. Some of the other factors contributing to the market include the growing asymmetrical threats such as terrorism, insurgency, and cyber attacks, rising focus on border security, rapid urbanization, and extensive research and development (R&D) activities.

Key Market Segmentation:

Platform Insights:

  • Vehicle
  • Headquarter
  • Soldier

Component Insights:

  • Wireless Communication Devices
  • Imaging Devices
  • Computer Software
  • Tracking Devices
  • Wired Communication Devices
  • Computer Hardware Devices
  • Night Vision Devices
  • Display Devices
  • Others

System Insights:

  • Navigation and Imaging System
  • Communication and Networking System
  • Computing System

Application Insights:

  • Army
  • Air Force
  • Navy

Regional Insights:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for battlefield management. Some of the factors driving the North America battlefield management market included the growing asymmetrical threats, such as terrorism, insurgency, and cyber attacks, rising focus on border security, presence of several key players, etc.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global battlefield management market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Aselsan A.S., BAE Systems plc, Cobham Limited, Elbit Systems Ltd., General Dynamics Corporation, Indra Sistemas S.A., Israel Aerospace Industries, L3harris Technologies Inc., Leonardo SpA, Raytheon Technologies Corporation, Rheinmetall AG, Rolta India Limited, RUAG Group, Thales Group., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global battlefield management market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global battlefield management market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global battlefield management market?
  • 4.What are the key factors driving the global battlefield management market?
  • 5.What is the breakup of the global battlefield management market based on the platform?
  • 6.What is the breakup of the global battlefield management market based on the component?
  • 7.What is the breakup of the global battlefield management market based on the system?
  • 8.What is the breakup of the global battlefield management market based on the application?
  • 9.What are the key regions in the global battlefield management market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global battlefield management market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Battlefield Management Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Platform

  • 6.1 Vehicle
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Headquarter
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Soldier
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Component

  • 7.1 Wireless Communication Devices
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Imaging Devices
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Computer Software
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Tracking Devices
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Wired Communication Devices
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Computer Hardware Devices
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Night Vision Devices
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast
  • 7.8 Display Devices
    • 7.8.1 Market Trends
    • 7.8.2 Market Forecast
  • 7.9 Others
    • 7.9.1 Market Trends
    • 7.9.2 Market Forecast

8 Market Breakup by System

  • 8.1 Navigation and Imaging System
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Communication and Networking System
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Computing System
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Army
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Air Force
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Navy
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Aselsan A.S.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
    • 14.3.2 BAE Systems plc
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Cobham Limited
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Elbit Systems Ltd.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 General Dynamics Corporation
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Indra Sistemas S.A.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Israel Aerospace Industries
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 L3harris Technologies Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Leonardo SpA
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Raytheon Technologies Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Rheinmetall AG
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
    • 14.3.12 Rolta India Limited
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
    • 14.3.13 RUAG Group
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
    • 14.3.14 Thales Group
      • 14.3.14.1 Company Overview
      • 14.3.14.2 Product Portfolio
      • 14.3.14.3 Financials
      • 14.3.14.4 SWOT Analysis
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제