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										 제품 정보 관리 시장 보고서 : 전개 방식별, 컴포넌트 종류별, OS별, 조직 규모별, 업종별, 지역별(2025-2033년)Product Information Management Market Report by Deployment Type, Component Type, Operating System, Organization Size, Vertical, and Region 2025-2033 | ||||||
세계 제품 정보 관리(PIM) 시장 규모는 2024년 144억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 334억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 9.29%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예측하고 있습니다.
제품 정보 관리(PIM, Product Information Management)란 제품 정보를 관리 및 일원화하기 위해 활용되는 시스템 또는 시스템 집합체를 말합니다. 상품 마케팅 및 판매에 필요한 데이터, 컨텐츠, 기타 자재 취급 및 사내 활용을 위한 고품질 데이터 제작이 포함됩니다. E-Commerce 기업에서는 일관되고 정확한 정보로 상품 카탈로그를 관리하기 위해 채택하고 있습니다. PIM은 카탈로그 관리, 비즈니스 프로세스 관리(BPM), 데이터 품질과 결합하여 복잡한 데이터를 식별하고 분류하여 원하는 유통 채널로 전송할 수 있습니다. 그 결과, 소매업, 제조업, 의료, 정보기술(IT)·통신, 은행·금융서비스·보험(BFSI) 등 다양한 산업에서 폭넓게 활용되고 있습니다.
PIM은 제품 설명과 사양을 보강하고, 진행 상황과 제품 완성도를 추적하고, 이미지, 문서, 미디어를 제품에 연결하고, 제품과 파일을 분류하고, 업스트림 데이터를 관리하고, 판매 채널에 맞게 준비하고, 제품 시트를 작성하고 공개하고, 브랜드 포털의 생성 및 유지보수를 자동화하는 데 도움이 됩니다. 도움이 됩니다. 또한, 오류 및 중복성 감소, 신속한 공급업체 데이터 수집 및 분류, 오버헤드 및 리소스 낭비 감소, 고객 만족도 및 충성도 향상, 제품 라인업의 지속적인 확장, 더 나은 컨텐츠와 접근 가능한 데이터로 인한 판매 확대, 병목현상 및 데이터 사일로 제거, 수작업 데이터 입력 및 업데이트 제거 등의 효과를 얻을 수 있습니다. 데이터 사일로화, 수작업에 의한 데이터 입력 및 업데이트 제거 등을 실현합니다.
COVID-19로 인한 E-Commerce 분야의 급격한 성장으로 시장 성장 촉진
현재 디지털화가 진행됨에 따라 산업 전반에 걸쳐 중앙 집중식 데이터 관리 도구에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 PIM 시장의 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. PIM은 중앙 집중식 데이터베이스에 대한 안전한 보안 액세스를 제공하면서 기업이 제품 관련 데이터를 효율적으로 정리할 수 있게 해줍니다. 이와는 별도로, 전 세계적으로 급성장하고 있는 E-Commerce 거래는 소비자 경험을 개선하고, 실수를 줄이고, 온라인 플랫폼에서 고객의 평가, 리뷰 및 행동을 유지하기 위해 효과적인 온보딩 지침을 제공하는 데 조직이 점점 더 중점을 두면서 PIM의 사용을 촉진하고 있습니다. PIM의 활용을 촉진한다는 이유로 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 미디어 클립, 녹음, 이미지, 텍스트 파일 등의 제품 정보를 공개하고 디지털 및 비디지털 플랫폼을 모두 관리하는 미디어 엔터테인먼트 산업의 괄목할 만한 성장도 또 다른 큰 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이 외에도 특히 신흥국의 급속한 도시화, 인공지능(AI) 및 머신러닝(ML)과 PIM의 통합 등의 요인이 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 코로나바이러스감염증-19(COVID-19)의 갑작스러운 발생과 이에 따른 많은 국가의 봉쇄 조치로 인해 전체 E-Commerce 플랫폼의 매출이 크게 증가했으며, 이는 향후 몇 년 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
The global product information management (PIM) market size reached USD 14.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 33.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.29% during 2025-2033.
Product information management (PIM) refers to a system or a collection of systems utilized for managing and centralizing product information. It comprises handling of data, content and other materials required for the marketing and selling of products and ensuring that quality data is created for internal use. It is employed in e-commerce organizations to maintain product catalogs with consistent and accurate information. PIM can be combined with catalog management, business process management (BPM) and data quality to identify and sort complex data and forward it to the desired distribution channels. Consequently, it finds extensive applications across various industry verticals, such as retail, manufacturing, healthcare, information technology (IT) and telecom, and banking, financial services, and insurance (BFSI).
PIM helps to enrich product descriptions and specifications; track progress and product completion; link images, documents and media to products; categorize products and files; manage upstream data and prepare it for sales channels; create and publish product sheets; and automate brand portal creation and maintenance. It also reduces errors and redundancies, imports and sorts supplier data quickly, reduces overheads and wasted resources, increases customer satisfaction and loyalty, sustainably expands product offerings, sells more with better content and accessible data, and eliminates bottlenecks and data silos and manual data entry and updating.
Burgeoning E-Commerce Sector on Account of COVID-19 is Propelling Market Growth
At present, increasing digitalization, along with the escalating demand for centralized data management tools across industries, represents one of the significant factors driving the growth of the PIM market. PIM enables organizations to organize their data related to products effectively while offering safe and secure access to the centralized database. Apart from this, the burgeoning e-commerce trade across the globe is also providing a boost to the market growth on account of the increasing organizational focus on improving consumer's experience and providing effective onboarding instruction to eliminate errors and maintain customer ratings, reviews and behavior on the online platform, thereby enhancing PIM utilization. Furthermore, significant growth in the media and entertainment industry for publishing product information, such as media clips, sound recording, images and text files, to manage both digital and non-digital platforms, is acting as another major growth-inducing factor. Besides this, other factors, such as rapid urbanization, especially in the emerging nations, along with the integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) with PIM, are driving the market growth. Moreover, the sudden outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) and consequent lockdowns imposed in numerous countries have resulted in a significant rise in the overall sales of e-commerce platforms, which, in turn, is anticipated to fuel the growth of the market in the upcoming years.
At present, the on-premises segment exhibits a clear dominance in the market on account of the rising adoption of PIM solutions in industry verticals such as healthcare and life sciences and banking, financial services and insurance (BFSI). Besides this, on-premises solutions are also utilized to maintain complete control over data and information technology (IT) infrastructure and customize solutions based on end users' requirements. Moreover, diverse data and design requirements, along with sufficient resources among large enterprises, are contributing to the adoption of on-premises PIM solutions worldwide.
Cloud-based PIM solutions are nowadays considered one of the most reliable forms of IT security available as they eliminate the risk of system break down and reduce the requirement for various security platforms and constant updates.
PIM services, including consulting and system integration, and training, support and maintenance, account for the majority of the total market share.
Large enterprises presently hold the leading market share. The rising utilization of PIM solutions among large enterprises can be accredited to their extensive product portfolio. Additionally, as data inconsistencies and poor data syndication may lead to the loss of customers, it is positively influencing the application of PIM solutions in large enterprises.