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내분비 검사 시장 보고서 : 검사 유형, 기술, 최종 용도, 지역별(2025-2033년)

Endocrine Testing Market Report by Test Type, Technology, End Use, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 내분비 검사 시장 규모는 2024년 120억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 211억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 6.53%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 전망하고 있습니다.

내분비 검사는 체내 호르몬 수치를 측정하고 호르몬 관련 질환을 진단하기 위해 시행하는 의료 시술을 말합니다. 이 검사는 특정 만성질환의 발병으로 이어질 수 있는 호르몬 농도의 불균형을 감지하는 데 도움이 됩니다. 이러한 질환은 보통 세침흡인(FNA), 초음파 검사, 컴퓨터 단층촬영(CT), 자기공명영상(MRI), 양전자방출검사(PET), 방사성 요오드 스캔(RAI), 정맥 샘플링 등을 통해 검사합니다. 이렇게 얻은 검사 결과는 질병의 진행을 판단하고 환자에게 제공되는 치료의 효과를 모니터링하는 데 도움이 됩니다.

부신기능부전, 쿠싱병, 거대증, 갑상선기능저하증, 갑상선기능항진증 등 내분비 관련 질환의 유병률 증가는 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 적시 검사의 이점에 대한 건강 인식과 인식이 높아짐에 따라 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 정기적인 검사는 특히 노년층에서 합병증 발생과 질병 악화의 위험을 최소화합니다. 이에 따라 노인 인구의 증가가 또 다른 주요 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 코로나 바이러스(COVID-19)의 유행으로 인해 내분비 검사는 감염된 환자의 고혈당을 감지하기 위해 널리 사용되고 있습니다. 또한, 바이오센서를 탑재한 조작이 간편한 혁신적인 검사 키트의 개발로 사용자 친화적이고 비용 효율적인 재택 진단이 가능해져 시장 전망이 밝아지고 있습니다. 헬스케어 센터, 검사실, 진단 센터에서는 높은 정확도와 정확한 결과를 제공하기 위해 기술적으로 진보된 질량 분석이 가능한 액체 크로마토그래피(LC-MS) 기술도 사용되고 있습니다. 헬스케어 인프라 개선 등 다른 요인들도 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 내분비 검사 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
  • COVID-19가 세계 내분비 검사 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 검사 유형별 시장 분석은?
  • 기술별 시장 분석은?
  • 최종 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는 무엇인가?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는 무엇인가?
  • 내분비 검사 세계 시장 구조와 주요 업체는?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 내분비 검사 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 검사 유형별

  • 갑상선 검사
  • 인슐린 검사
  • 인간 융모성 성선자극호르몬 검사
  • 프로락틴 검사
  • 황체 형성 호르몬 검사
  • 프로게스테론 검사
  • 기타

제7장 시장 내역 : 기술별

  • 면역측정
  • 텐덤 질량분석법
  • 센서 기술
  • LC-MS
  • 기타

제8장 시장 내역 : 최종 용도별

  • 병원
  • 외래 진료 센터
  • 임상 검사실
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • Agilent Technologies Inc.
    • Bio-Rad Laboratories Inc.
    • BioMerieux SA
    • DiaSorin S.p.A.
    • F. Hoffmann-La Roche AG(Roche Holding AG)
    • Laboratory Corporation of America Holdings
    • Quest Diagnostics Incorporated
    • Siemens Healthineers AG(Siemens Aktiengesellschaft)
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
KSM 25.09.04

The global endocrine testing market size reached USD 12.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 21.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.53% during 2025-2033.

Endocrine testing refers to the medical procedures conducted to measure the hormonal levels in the body and the diagnosis of hormone-related disorders. The testing aids in detecting an imbalance in the concentrations of hormones that may lead to the development of certain chronic conditions. These disorders are usually tested by fine-needle aspiration (FNA), ultrasound, computerized tomography (CT), magnetic resonance imaging (MRI), positron emission test (PET), radioactive iodine scan (RAI) and venous sampling. The test results thus obtained can assist in determining the progression of the disorder and monitoring the effects of the treatment being provided to the patient.

The increasing prevalence of endocrine-related disorders, such as adrenal insufficiency, Cushing's disease, gigantism, hypothyroidism and hyperthyroidism, represents one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the increasing health consciousness and awareness regarding the benefits of timely testing is providing a boost to the market growth. Periodic testing minimizes the risks of developing complications or aggravation of the disorder, especially in elderly patients. In line with this, the rising geriatric population is acting as another major growth-inducing factor. Moreover, due to the onset of the coronavirus (COVID-19) pandemic, endocrine testing is being widely used to detect hyperglycemia in infected patients. Additionally, the development of innovative easy-to-operate test kits equipped with biosensors that facilitate user-friendly and cost-effective home-based diagnosis is creating a positive outlook for the market. Healthcare centers, laboratories and diagnostic centers are also using technologically advanced liquid chromatography with mass spectrometry (LC-MS) techniques to provide highly precise and accurate results. Other factors, including improvements in the healthcare infrastructure, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Test Type:

  • Thyroid Test
  • Insulin Test
  • Human Chorionic Gonadotropin Test
  • Prolactin Test
  • Luteinizing Hormone Test
  • Progesterone Test
  • Others

Breakup by Technology:

  • Immunoassay
  • Tandem Mass Spectroscopy
  • Sensor Technology
  • LC-MS
  • Others

Breakup by End Use:

  • Hospitals
  • Ambulatory Care Centers
  • Clinical Laboratories
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Abbott Laboratories, Agilent Technologies Inc., Bio-Rad Laboratories Inc., BioMerieux SA, DiaSorin S.p.A., F. Hoffmann-La Roche AG (Roche Holding AG), Laboratory Corporation of America Holdings, Quest Diagnostics Incorporated, Siemens Healthineers AG (Siemens Aktiengesellschaft) and Thermo Fisher Scientific Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global endocrine testing market performed so far and how will it perform in the coming years ?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global endocrine testing market ?
  • What are the key regional markets ?
  • What is the breakup of the market based on the test type ?
  • What is the breakup of the market based on the technology ?
  • What is the breakup of the market based on the end use ?
  • What are the various stages in the value chain of the industry ?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry ?
  • What is the structure of the global endocrine testing market and who are the key players ?
  • What is the degree of competition in the industry ?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Endocrine Testing Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Test Type

  • 6.1 Thyroid Test
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Insulin Test
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Human Chorionic Gonadotropin Test
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Prolactin Test
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Luteinizing Hormone Test
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Progesterone Test
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technology

  • 7.1 Immunoassay
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Tandem Mass Spectroscopy
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Sensor Technology
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 LC-MS
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End Use

  • 8.1 Hospitals
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Ambulatory Care Centers
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Clinical Laboratories
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Abbott Laboratories
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Agilent Technologies Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Bio-Rad Laboratories Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 BioMerieux SA
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 DiaSorin S.p.A.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG (Roche Holding AG)
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Laboratory Corporation of America Holdings
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Quest Diagnostics Incorporated
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Siemens Healthineers AG (Siemens Aktiengesellschaft)
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
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