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핵산검사(NAT) 시장 보고서 : 제품 유형, 기술, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Nucleic Acid Testing Market Report by Product Type, Technology, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 핵산검사(NAT) 시장 규모는 2024년 32억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC 그룹은 2033년까지 시장 규모가 53억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 5.39%를 보일 것으로 예측했습니다.

핵산검사(NAT)는 환자의 혈액, 조직, 소변에서 바이러스, 세균, 병원성 핵산을 검사하는 분자 기술을 말합니다. 법의학적 검사 및 수혈감염증, 유전병, 암 진단을 위해 시행됩니다. 핵산(NA) 추출, 표적 NA 증폭, 표적 amplicon NA 검출을 통한 샘플 풀을 포함합니다. 검사에는 중합효소연쇄반응(PCR), 사슬치환증폭(SDA), 리가제연쇄반응(LCR), 전사매개증폭(TMA), NA 서열기반증폭(NASBA) 과정을 수행하기 위한 키트와 소모품이 포함됩니다. NAT는 또한 눈에 보이는 증상이 없는 질병을 식별하고 가반응성 해석을 해결하는 데도 사용됩니다.

세계적으로 박테리아 및 바이러스 감염증의 유행이 증가하는 것은 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 첨단 진단 시스템에 대한 수요 증가도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이에 따라 코로나19의 발병도 항원을 감지하는 NAT 솔루션에 대한 수요를 높이고 있습니다. NAT는 감염병을 효과적으로 관리하고 감염원을 정확하게 파악하기 위해 널리 사용되고 있습니다. 또한, 신호 및 프로브 증폭 시스템을 포함한 새로운 생물학적 진단 기술 개발 등 다양한 기술 발전이 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 혁신적인 기술은 질병을 조기에 발견하고 바이러스 감염 기간을 최소화하는 데 도움을 주고 있습니다. 기타 요인으로는 광범위한 연구개발(R&D) 활동, 헬스케어 인프라 개선 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 핵산검사 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 성장할 것인가?
  • 코로나19가 세계 핵산검사(NAT) 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 제품 유형별 시장 분석은?
  • 기술별 시장 분석은?
  • 최종사용자별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 핵산검사(NAT) 시장의 구조와 주요 업체는?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 핵산검사(NAT) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

  • 기기
  • 시약 및 소모품

제7장 시장 분석 : 기술별

  • TMA- Transcription-mediated Amplification
  • PCR- Polymerase Chain Reaction
  • LCR- Ligase Chain Reaction
  • SDA- Strand Displacement Amplification
  • 기타

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 병원 및 진료소
  • 병리학 연구실
  • 연구기관
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • Agilent Technologies
    • Becton, Dickinson and Company
    • Bio-Rad Laboratories Inc.
    • Danaher Corporation
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • Illumina Inc.
    • Merck KGaA
    • Siemens Healthcare
    • Tecan Group AG
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
LSH 25.09.05

The global nucleic acid testing market size reached USD 3.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.39% during 2025-2033.

Nucleic acid testing (NAT) refers to a molecular technique for screening viruses, bacteria or pathogenic nucleic acid in the blood, tissue or urine of the patient. It is conducted for forensic testing and to diagnose transfusion-transmitted infections, genetic diseases and cancer. It involves sample pooling through nucleic acid (NA) extraction, target NA amplification and target amplicon NA detection. The testing involves kits and consumables for performing polymerase chain reaction (PCR), strand displacement amplification (SDA), ligase chain reaction (LCR), transcription-mediated amplification (TMA) and NA sequence-based amplification (NASBA) processes. NAT is also used for the identification of diseases with no visible symptoms and resolving false reactive interpretations.

The increasing prevalence of infectious bacterial and viral diseases across the globe represents one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the increasing demand for advanced diagnostic systems is also driving the market growth. In line with this, the onset of the coronavirus disease (COVID-19) has also enhanced the demand for NAT solutions to detect the antigens. NAT is widely used for the effective management of communicable diseases and accurate identification of the infecting agent. Additionally, various technological advancements, such as the development of novel biological diagnostic techniques, including signal and probe amplification systems, are acting as other growth-inducing factors. These innovative techniques aid in the early detection of the disease and minimizing the infectious period of the virus. Other factors, including extensive research and development (R&D) activities, along with improvements in the healthcare infrastructure, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Instruments
  • Reagents and Consumables

Breakup by Technology:

  • TMA- Transcription-mediated Amplification
  • PCR- Polymerase Chain Reaction
  • LCR- Ligase Chain Reaction
  • SDA- Strand Displacement Amplification
  • Others

Breakup by End User:

  • Hospitals and Clinics
  • Pathology Laboratories
  • Research Institutes
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, Agilent Technologies, Becton, Dickinson and Company, Bio-Rad Laboratories Inc., Danaher Corporation, F. Hoffmann-La Roche Ltd., Illumina Inc., Merck KGaA, Siemens Healthcare, Tecan Group AG and Thermo Fisher Scientific Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global nucleic acid testing market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global nucleic acid testing market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the technology?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global nucleic acid testing market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Nucleic Acid Testing Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Instruments
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Reagents and Consumables
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technology

  • 7.1 TMA- Transcription-mediated Amplification
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 PCR- Polymerase Chain Reaction
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 LCR- Ligase Chain Reaction
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 SDA- Strand Displacement Amplification
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Hospitals and Clinics
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Pathology Laboratories
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Research Institutes
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Abbott Laboratories
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Agilent Technologies
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Becton, Dickinson and Company
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Bio-Rad Laboratories Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Danaher Corporation
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 F. Hoffmann-La Roche Ltd.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Illumina Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Merck KGaA
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Siemens Healthcare
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Tecan Group AG
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
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