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경장영양 기기 시장 보고서 : 제품 유형, 연령층, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Enteral Feeding Devices Market Report by Product Type, Age Group, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 117 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 경장영양 기기 시장 규모는 2024년 42억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC 그룹은 2033년까지 시장 규모가 68억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 5.38%를 보일 것으로 예측했습니다.

경장영양 기기는 영양 튜브를 통해 소화관에 직접 영양을 공급하기 위해 사용되는 다양한 도구나 장비를 말합니다. 이 기술은 주로 음식, 액체, 영양 보충제의 경구 섭취가 어려운 환자에게 사용됩니다. 일반적으로 사용되는 경장영양 기기에는 영양 펌프, 튜브, 튜브, 투약 세트, 경장 주사기, 소모품 등이 있습니다. 이 기기는 단백질, 탄수화물, 지방, 수분, 미네랄, 비타민을 포함한 식품을 일관되고 정확하게 공급할 수 있게 해줍니다. 기존의 폴리염화비닐 경관에 비해 실리콘 기반의 새로운 경관은 유연하고 소화효소에 닿아도 염증을 일으키지 않습니다.

당뇨병, 암, 위장병 등 만성질환의 유병률 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 이러한 의학적 질병에 취약한 노령 인구가 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 다발성 경화증, 뇌졸중, 치매와 같은 질병이나 신경증상은 환자의 삼킴 능력에 영향을 미쳐 영양실조를 유발할 수 있습니다. 이에 따라 경구 보충제나 영양 튜브를 통해 영양 보충을 돕는 경장영양 기기에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이에 따라 재택 경장영양제의 등장도 시장에 밝은 전망을 가져다주고 있습니다. 또한, 소아 및 성인 환자 모두에게 적합한 얇은 위루 버튼 개발 등 다양한 기술 발전이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 헬스케어 인프라 개선, 신생아 및 조산아를 위한 경장영양 기기 수요 증가 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 경장영양 기기 시장 규모는?
  • 경장영양 기기 시장 전망은?
  • 경장영양 기기 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 세계 경장영양 기기 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 경장영양 기기 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

  • 경장영양 펌프
  • 경장영양 튜브
  • 기프트 세트
  • 경장 시린지
  • 소모품
  • 기타

제7장 시장 분석 : 연령층별

  • 성인
  • 소아

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 종양학
  • 소화기내과
  • 신경학
  • 당뇨병
  • 대사 항진
  • 기타

제9장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 병원
  • 외래수술센터(ASC)
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • Amsino International Inc.
    • B. Braun Melsungen Aktiengesellschaft(B. Braun Holding GmbH & Co. KG)
    • BD(Becton Dickinson and Company)
    • Boston Scientific Corporation
    • Cardinal Health Inc.
    • Conmed Corporation
    • Fresenius Kabi Aktiengesellschaft(Fresenius SE & Co. KGaA)
    • Moog Inc.
LSH 25.09.05

The global enteral feeding devices market size reached USD 4.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.38% during 2025-2033.

Enteral feeding devices refer to various tools and equipment used for the delivery of nutrients directly into the digestive tract through a feeding tube. This technique is primarily used for patients experiencing difficulties in the oral intake of food products, liquids and nutritional supplements. Some of the commonly used enteral feeding devices include feeding pumps, tubes, giving sets, enteral syringes and consumables. These devices enable consistent and accurate delivery of food containing proteins, carbohydrates, fats, water, minerals and vitamins. In comparison to the traditionally used polyvinylchloride feeding tubes, novel silicon-based variants are more flexible and do not cause irritation upon exposure to digestive enzymes.

The increasing prevalence of chronic diseases, such as diabetes, cancer and gastrointestinal ailments, is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the rising geriatric population that is more susceptible to such medical illnesses is driving the market growth. Diseases and neurological conditions, such as multiple sclerosis, stroke and dementia, impact the patient's ability to swallow and cause malnourishment. This has enhanced the demand for enteral feeding devices that can aid in providing nutritional support through oral supplements and feeding tubes. In line with this, the advent of home enteral nutrition is also creating a positive outlook for the market. Additionally, various technological advancements, such as the development of low-profile gastrostomy buttons that are suitable for both children and adult patients, are contributing to the market growth. Other factors, including improving healthcare infrastructure, along with the growing demand for neonatal and preterm enteral feeding devices, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Enteral Feeding Pumps
  • Enteral Feeding Tubes
  • Giving Sets
  • Enteral Syringes
  • Consumables
  • Others

Breakup by Age Group:

  • Adults
  • Pediatrics

Breakup by Application:

  • Oncology
  • Gastroenterology
  • Neurology
  • Diabetes
  • Hypermetabolism
  • Others

Breakup by End User:

  • Hospitals
  • Ambulatory Surgery Centers
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Abbott Laboratories, Amsino International Inc., B. Braun Melsungen Aktiengesellschaft (B. Braun Holding GmbH & Co. KG), BD (Becton Dickinson and Company), Boston Scientific Corporation, Cardinal Health Inc., Conmed Corporation, Fresenius Kabi Aktiengesellschaft (Fresenius SE & Co. KGaA) and Moog Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the enteral feeding devices market?
  • 2.What is the future outlook of enteral feeding devices market?
  • 3.What are the key factors driving the enteral feeding devices market?
  • 4.Which are the leading companies in the global enteral feeding devices market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Enteral Feeding Devices Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Enteral Feeding Pumps
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Enteral Feeding Tubes
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Giving Sets
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Enteral Syringes
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Consumables
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Others
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Age Group

  • 7.1 Adults
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Pediatrics
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Oncology
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Gastroenterology
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Neurology
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Diabetes
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Hypermetabolism
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Hospitals
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Ambulatory Surgery Centers
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Others
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Abbott Laboratories
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Amsino International Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 B. Braun Melsungen Aktiengesellschaft (B. Braun Holding GmbH & Co. KG)
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 BD (Becton Dickinson and Company)
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Boston Scientific Corporation
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Cardinal Health Inc.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Conmed Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Fresenius Kabi Aktiengesellschaft (Fresenius SE & Co. KGaA)
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Moog Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
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