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고압 세척기 시장 보고서 : 동력원, 출력, 용도, 유통 채널, 지역별(2025-2033년)

Pressure Washer Market Report by Power Source, Output, Application, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 고압 세척기 시장 규모는 2024년 29억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR) 2.8%로 2033년에는 37억 달러에 달할 것으로 예상하고 있습니다. 급속한 도시화와 대중의 청결 및 위생 유지에 대한 인식이 높아지는 것은 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다.

세계 고압 세척기 시장 동향 :

식음료 산업에서의 활용도 증가

위생, 청결 유지 및 완고한 잔류물 제거를 위해 식음료(F&B) 산업에서 압력 세척기의 사용이 증가함에 따라 고압 세척기 시장 수요를 크게 촉진하고 있습니다. 또한, 식음료 산업의 안전 및 위생에 대한 엄격한 정부 규제의 시행도 압력 세척기의 채택을 강화하고 있습니다. 또한, 레스토랑과 식품 체인 증가와 함께 확대되는 F&B 부문이 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다. 2021년 영국의 소비자 지출은 약 1,180억 파운드(1,400억 달러)에 달했습니다. gov.uk에 따르면, 식품 산업은 2022년 6월 정부의 레벨업 아젠다에서도 중심적인 역할을 했습니다. 식품 산업은 국내 곳곳에 존재합니다. 영국 최대의 제조업이며, 자동차 산업과 항공우주 산업을 합친 것보다 더 중요한 산업입니다. 또한, 식품 산업에서 가장 큰 위험은 식품 오염입니다. GMP(Good Manufacturing Practice) 규정을 준수하지 않거나 제조 공정 조직에서 HACCP 프로토콜을 이행하지 않는 자에게 부과되는 무거운 경제적 제재를 피하기 위해서는 미생물 오염 및 교차 오염을 방지하는 것이 매우 중요합니다. 압력 세척기의 사용은 식품 오염의 가능성을 배제하기 때문에 이러한 규제는 고압 세척기 시장 전망에 밝은 전망을 가져다 줄 것입니다.

자동차 중심의 압력세척기 혁신

압력 세척기는 자동차 세척 및 유지 보수에 널리 사용됩니다. 그러나 차량 도장 및 부품의 손상을 피하기 위해서는 적절한 압력과 적절한 노즐을 사용하는 것이 매우 중요합니다. 이 외에도 다양한 주요 제조업체들이 혁신적인 고압 세척기를 출시하여 자동차 유지 보수에 혁명을 일으키려고 노력하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 1월, 전자기기 업계에서 유명한 Dylect사는 인도에서 고압 세척기 시리즈를 출시하였습니다. 신제품 라인에는 DYLECT Ultra Clean, DYLECT Ultra Flow, DYLECT Ultra Force, DYLECT Ultra Power가 있으며, 가격은 4,999루피에서 8,999루피입니다. 이 혁신적인 고압 세척기는 인도 자동차 액세서리 산업의 미드 프리미엄 부문에 대응하여 차량 유지 보수 개선을 목표로 하고 있습니다. 마찬가지로, 차량 관리 제품을 취급하는 MUC-OFF는 미국에서 오토바이 전용 고압 세척기를 출시했습니다. 이와는 별도로 상용차와 승용차 판매량 증가도 고압 세척기 시장 제품 수요를 견인하고 있습니다. 승용차 시장 판매량은 2028년 7,516만 대에 달할 것으로 예측됩니다. 그 결과, 이 시장은 고압 세척기 시장 점유율이 크게 성장할 것으로 예측됩니다.

수동 세척에서 기기 세척에 대한 선호도 변화

세계 인구의 소득 증가와 함께 수작업 청소에서 기기 사용으로 소비자 트렌드가 변화하고 있는 것이 가정용 고압 세척기 시장을 더욱 활성화시키고 있습니다. 또한, 청결 및 위생 유지의 중요성에 대한 주택 소유자의 인식이 높아진 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 주거용 유닛의 판매 강화는 고압 세척기 시장 전망에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 미국 상무부가 발표한 보고서에 따르면 2020년 7월 미국에서 판매된 신규 주택 수는 2020년 6월에 비해 13.9% 증가했습니다. 또한, 실내외 리모델링의 새로운 트렌드가 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예측됩니다. 또한 다양한 주요 시장 기업은 다양한 분야의 고유 한 요구를 충족시키기 위해 다양한 압력과 모드를 갖춘 다목적 압력 세척기를 출시했습니다. 예를 들어, 2019년 4월, FNA그룹은 자체 브랜드 SAMPSON으로 산업용 고압 세척기 시리즈를 출시하였습니다. 이 기계는 주거용과 상업용 모두에 적합한 헤비 듀티 청소 기계입니다. 이러한 기술 혁신은 향후 몇 년 동안 고압 세척기 시장 가치를 높일 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 고압 세척기 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 전력별

  • 전기 기반
  • 가스 기반
  • 연료 기반

제7장 시장 분석 : 출력별

  • 1500 PSI 미만
  • 1501-3000 PSI
  • 3001-4000 PSI
  • 4000 PSI 이상

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 세차기
  • 가든 워셔
  • 주택 외벽 세척기
  • 바닥 청소기
  • 기타

제9장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 온라인 유통
  • 오프라인 유통

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Alfred Karcher SE & Co. KG
    • AR North America
    • Briggs & Stratton
    • Campbell Hausfeld
    • FNA Group
    • Generac Holdings
    • MI-T-M Corporation
    • Nilfisk Group
    • Ryobi
    • Simpson
    • Snow Joe LLC
    • Stanley Black & Decker Inc.
LSH 25.09.05

The global pressure washer market size reached USD 2.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 3.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.8% during 2025-2033. Rapid urbanization, along with increasing awareness regarding the maintenance of cleanliness and hygiene among the masses, is one of the key factors driving the growth of the market.

Global Pressure Washer Market Trends:

Increasing Utilization in the Food and Beverage Industry

The escalating utilization of pressure washers in the food and beverage (F&B) industry to maintain hygiene, cleanliness, and remove stubborn residues is significantly driving the pressure washer market demand. Moreover, the implementation of stringent government regulations regarding safety and hygiene in the food and beverage industry is also augmenting the adoption of pressure washers. Additionally, the expanding F&B sector, along with the increasing number of restaurants and food chains, is further contributing to the market growth. In 2021, consumer spending reached almost GBP 118 Billion (US$ 140 Billion) in the United Kingdom. According to gov.uk, the food industry also had a central role in the government's leveling up agenda in June 2022. It is present in every part of the country. It is the largest manufacturing sector in the United Kingdom, more significant than automotive and aerospace combined. Furthermore, the highest risk for the food industry is food contamination. Preventing microbial and cross-contamination becomes crucial to avoid paying the heavy economic sanctions provided for those who do not abide by the rules of good manufacturing practices (GMP) or those who do not implement the HACCP protocol in the manufacturing process organization. Using pressure washers eliminates the possibility of food contamination, therefore, such regulations will create a positive outlook for the future of pressure washer market.

Innovation in Automotive-centric Pressure Washers

Pressure washers are widely utilized in the automotive sector to clean and maintain vehicles. However, it is extremely important to employ the right pressure and appropriate nozzle to avoid damage to the vehicle's paint and components. In addition to this, various key manufacturers are launching innovative high-pressure washers to revolutionize vehicle maintenance. For instance, in January 2024, Dylect, a prominent player in the electronics equipment industry, unveiled its high-pressure washer range in India. The new product line includes DYLECT Ultra Clean, DYLECT Ultra Flow, DYLECT Ultra Force, and DYLECT Ultra Power, with prices ranging from Rs 4,999 to Rs 8,999. These innovative high-pressure washers aim to enhance vehicle maintenance in India, catering to the mid-premium segment of the auto accessories industry. Similarly, MUC-OFF, a vehicle care products company, launched a bike-specific pressure washer in the USA. Apart from this, the escalating sales of both commercial and passenger vehicles are also driving demand for the pressure washer market products. Passenger Cars market unit sales are expected to reach 75.16m vehicles in 2028. Consequently, the market is poised to witness significant growth in pressure washer market share.

Shifting Preference from Manual Cleaning to Equipment Cleaning

Shifting consumer trends toward the usage of cleaning equipment over manual cleaning, along with the increasing income of the global population, is further catalyzing the market for pressure washers in residential units. Additionally, the rising awareness among houseowners regarding the importance of maintaining cleanliness and hygiene is also contributing to the market growth. Moreover, the bolstering sales of residential units is positively influencing the pressure washer market outlook. According to a report presented by the US Department of Commerce, the number of new houses sold in the US increased by 13.9% in July 2020 as compared to June 2020. Moreover, the emerging trend of indoor and outdoor renovation is anticipated to support the growth of the market. Additionally, various key market players are launching multi-purpose pressure washers equipped with different pressures and modes to cater to the unique needs of various sectors. For instance, in April 2019, the FNA group launched an industrial pressure washer series under their brand SAMPSON. These machines are heavy-duty cleaning machines made for both residential and commercial applications. Such innovations are projected to bolster the pressure washer market value in the coming years.

Global Pressure Washer Industry Segmentation:

Breakup by Power Source:

  • Electricity Based
  • Gas Based
  • Fuel Based

Breakup by Output:

  • Upto 1500 PSI
  • 1501 to 3000 PSI
  • 3001 to 4000 PSI
  • Above 4000 PSI

Breakup by Application:

  • Car Washer
  • Garden Washer
  • Home Exterior Washer
  • Floor Cleaning
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Online Distribution
  • Offline Distribution

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has provided a comprehensive analysis of the pressure washer market overview and competitive landscape. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

  • Alfred Karcher SE & Co. KG
  • AR North America
  • Briggs & Stratton
  • Campbell Hausfeld
  • FNA Group
  • Generac Holdings
  • MI-T-M Corporation
  • Nilfisk Group
  • Ryobi
  • Simpson
  • Snow Joe LLC
  • Stanley Black & Decker Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How big is the pressure washer market?
  • According to pressure washer market statistics, how has the global pressure washer market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global pressure washer market?
  • What are the pressure washer market drivers?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the power source?
  • What is the breakup of the market based on the output?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global pressure washer market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Pressure Washer Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Power Source

  • 6.1 Electricity Based
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Gas Based
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Fuel Based
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Output

  • 7.1 Upto 1500 PSI
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 1501 to 3000 PSI
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 3001 to 4000 PSI
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Above 4000 PSI
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Car Washer
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Garden Washer
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Home Exterior Washer
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Floor Cleaning
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Distribution Channel

  • 9.1 Online Distribution
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Offline Distribution
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Alfred Karcher SE & Co. KG
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 AR North America
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Briggs & Stratton
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
    • 15.3.4 Campbell Hausfeld
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 FNA Group
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Generac Holdings
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 MI-T-M Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Nilfisk Group
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Ryobi
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 Simpson
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Snow Joe LLC
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
    • 15.3.12 Stanley Black & Decker Inc.
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
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