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카로티노이드 시장 보고서 : 제품 유형별, 소스별, 제제별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Carotenoids Market Report by Product Type, Source, Formulation, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 117 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

카로티노이드 세계 시장 규모는 2024년 17억 3,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 23억 1,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 3.07%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

카로티노이드는 과일 및 채소의 선명한 빨강, 노랑, 주황색 색조의 요인이 되는 다양한 유기 색소를 말합니다. 식물의 건강에 필수적인 식물 영양소의 일종으로 비타민 A와 항산화 물질의 풍부한 공급원입니다. 카로티노이드는 식물, 조류, 박테리아, 곰팡이에 함유되어 있으며, 합성으로도 생산할 수 있습니다. 다른 주요 천연 공급원으로는 파파야, 파인애플, 호박, 살구, 당근, 오렌지, 옥수수 등이 있습니다. α-카로틴, β-카로틴, β-크립토잔틴, 루테인, 제아잔틴, 리코펜은 식품, 화장품, 사료에 착색제로 첨가되어 일반적으로 사용되는 카로티노이드의 일부입니다. 인간에게는 암 치료, 시력 개선, 신체적 성장과 발달을 돕는 데 도움이 됩니다.

세계 카로티노이드 시장 동향 :

암 및 기타 노화에 따른 안과 질환의 유병률 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 카로티노이드가 건강 보조 식품 및 기타 의약품에 널리 사용되는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 전 세계적으로 건강에 대한 관심이 높아지고 노인 인구가 증가함에 따라 항산화 작용을 하고 만성 질환, 세포 손상, 노화로 인한 유해한 영향으로부터 신체를 보호하는 예방적 헬스케어 제품에 대한 소비자 선호도가 높아지고 있습니다. 카로티노이드는 동물의 번식력과 전반적인 면역력을 향상시키기 위해 동물의 영양 및 사료 제품 개선에 널리 이용되고 있습니다. 이는 추출 방법의 다양한 기술적 진보와 천연색소에 대한 수요 증가와 함께 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 카로티노이드 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 코로나19가 세계 카로티노이드 시장에 미치는 영향은?
  • 제품 유형별 시장 분석은?
  • 출처별 시장 분석은?
  • 제형별 시장 현황은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 카로티노이드 세계 시장 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 카로티노이드 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

  • Beta-Carotene
  • Astaxanthin
  • Lutein
  • Lycopene
  • Zeaxanthin
  • Canthaxanthin
  • 기타

제7장 시장 분석 : 소스별

  • 합성
  • 천연

제8장 시장 분석 : 제제별

  • 유성현탁제
  • 분말
  • 유제
  • 기타

제9장 시장 분석 : 용도별

  • 동물사료
  • 식이보충제
  • 식품 및 음료
  • 화장품
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 지표

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Allied Biotech Corporation
    • BASF SE
    • Chr. Hansen Holding A/S
    • Cyanotech Corporation
    • DDW The Color House
    • Deinove SAS
    • Divi's Laboratories Limited
    • Dohler Group
    • Excelvite Sdn. Bhd.
    • Kemin Industries
    • Lycored Limited
    • Naturex SA(Givaudan SA)
    • Vidya Europe SAS
    • Zhejiang NHU Co. Ltd.
LSH 25.09.05

The global carotenoids market size reached USD 1.73 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2.31 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.07% during 2025-2033.

Carotenoids refer to various organic pigments that are responsible for bright red, yellow and orange hues in fruits and vegetables. They are a class of phytonutrients that are essential for plant health and are a rich source of vitamin A and antioxidants. Carotenoids can be synthetically produced as well as they are found in plants, algae, bacteria and fungi. Some of the other major natural sources of carotenoids include papaya, pineapple, pumpkin, apricot, carrot, orange and corn. Alpha and beta carotene, beta-cryptoxanthin, lutein, zeaxanthin and lycopene are some of the commonly used carotenoids that are added as a colorant in food, cosmetics and animal feed products. In humans, they aid in treating cancer, improving vision and supporting physical growth and development.

Global Carotenoids Market Trends:

The increasing prevalence of cancer and other age-related ophthalmic disorders is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the widespread utilization of carotenoids in dietary supplements and other pharmaceutical products is also providing a boost to the market growth. Owing to increasing health consciousness and rising geriatric population across the globe, there is a shift in the consumer preferences toward preventive healthcare products that can act as antioxidants and protect the body from chronic diseases, cellular damage and detrimental effects of aging. Carotenoids are extensively utilized to improve animal nutrition and feed products to enhance their fertility and overall immunity. This, along with various technological advancements in extraction methods and the growing demand for natural coloring, is projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Beta-Carotene
  • Astaxanthin
  • Lutein
  • Lycopene
  • Zeaxanthin
  • Canthaxanthin
  • Others

Breakup by Source:

  • Synthetic
  • Natural

Breakup by Formulation:

  • Oil Suspension
  • Powder
  • Emulsion
  • Others

Breakup by Application:

  • Animal Feed
  • Dietary Supplements
  • Food and Beverages
  • Cosmetics
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Allied Biotech Corporation, BASF SE, Chr. Hansen Holding A/S, Cyanotech Corporation, DDW The Color House, Deinove SAS, Divi's Laboratories Limited, Dohler Group, Excelvite Sdn. Bhd., Kemin Industries, Lycored Limited, Naturex SA (Givaudan SA), Vidya Europe SAS, Zhejiang NHU Co. Ltd., etc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global carotenoids market performed so far and how will it perform in the coming years ?
  • What are the key regional markets ?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global carotenoids market ?
  • What is the breakup of the market based on the product type ?
  • What is the breakup of the market based on the source ?
  • What is the breakup of the market based on the formulation ?
  • What is the breakup of the market based on the application ?
  • What are the various stages in the value chain of the industry ?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry ?
  • What is the structure of the global carotenoids market and who are the key players ?
  • What is the degree of competition in the industry ?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Carotenoids Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Beta-Carotene
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Astaxanthin
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Lutein
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Lycopene
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Zeaxanthin
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Canthaxanthin
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Source

  • 7.1 Synthetic
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Natural
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Formulation

  • 8.1 Oil Suspension
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Powder
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Emulsion
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Animal Feed
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Dietary Supplements
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Food and Beverages
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Cosmetics
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Indicators

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Allied Biotech Corporation
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
    • 15.3.2 BASF SE
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Chr. Hansen Holding A/S
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Cyanotech Corporation
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 DDW The Color House
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Deinove SAS
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
    • 15.3.7 Divi's Laboratories Limited
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Dohler Group
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Excelvite Sdn. Bhd.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Kemin Industries
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Lycored Limited
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
    • 15.3.12 Naturex SA (Givaudan SA)
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
    • 15.3.13 Vidya Europe SAS
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
    • 15.3.14 Zhejiang NHU Co. Ltd.
      • 15.3.14.1 Company Overview
      • 15.3.14.2 Product Portfolio
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