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인메모리 컴퓨팅 시장 보고서 : 컴포넌트, 조직 규모, 업계별, 지역별(2025-2033년)

In-Memory Computing Market Report by Component, Organization Size, Vertical, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

인메모리 컴퓨팅 세계 시장 규모는 2024년 218억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 747억 달러에 달하고, 2025-2033년 5.18%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

인메모리 컴퓨팅(IMC)은 상대적으로 속도가 느린 디스크 드라이브 대신 전용 서버의 랜덤 액세스 메모리(RAM)에 정보를 저장하는 프로세스를 말합니다. IMC는 데이터를 여러 클러스터에 저장하고 실시간 처리 인사이트를 제공하는 솔루션 아키텍처입니다. 일반적으로 아카이브, 복구 및 기록 데이터에 대한 액세스를 위해 온디스크 또는 솔리드 스테이트 스토리지로 보완됩니다. 이를 통해 조직은 패턴을 감지하고, 대량의 데이터를 분석하고, 신속하게 작업을 수행할 수 있습니다. 투자은행 업무, 보험금 청구 모델링, 소셜 게임, 실시간 광고 플랫폼, 지리적 공간 처리, 의료 영상 처리 등의 서비스에 일반적으로 사용됩니다.

업무의 디지털화라는 새로운 트렌드는 실시간 데이터 분석에 대한 수요 증가와 함께 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 기업들은 대규모 데이터 세트에 대한 고급 쿼리를 실행하고 복잡한 분석을 수행할 수 있는 용도를 채택하고 있습니다. 또한, IMC는 조직의 정보기술(IT) 인프라에 대한 부담과 전체 운영 비용을 최소화하면서 리소스를 확보하고, 비즈니스 통찰력을 높이고, 효율성을 향상시키는 데 도움을 줍니다. 이에 따라 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 업계에서 동적 랜덤 액세스 메모리(DRAM) 기반 IMC 시스템 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 은행 및 기타 금융기관은 부정행위 감지, 리스크 관리, 재무 분석, 거래 모니터링에 IMC를 활용하고 있습니다. 기타 정보기술(IT) 분야의 개선과 산업 전반의 신속한 데이터 처리에 대한 수요 증가 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 인메모리 컴퓨팅 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 변화할 것인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 코로나19가 세계 인메모리 컴퓨팅 시장에 미치는 영향은?
  • 성분별 시장 분석은?
  • 조직 규모에 따른 시장 분석은?
  • 업종별 시장 현황은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 인메모리 컴퓨팅 시장 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 인메모리 컴퓨팅 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 인메모리 데이터 관리 솔루션 및 서비스
    • 시장 분석 : 유형별
      • 데이터베이스
      • 데이터 그리드
  • 인메모리 컴퓨팅플랫폼
    • 시장 분석 : 유형별
      • 서버 용도
      • 분석 용도

제7장 시장 분석 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제8장 시장 분석 : 업계별

  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • 헬스케어
  • IT 및 통신
  • 정부
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Altibase Corp.
    • Fujitsu Ltd.
    • GigaSpaces Technologies Inc.
    • GridGain Systems Inc.
    • HCL Technologies Limited
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • NTT DATA Corporation(Nippon Telegraph and Telephone)
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Software AG
    • TIBCO Software Inc.(Vista Equity Partners)
LSH 25.09.05

The global in-memory computing market size reached USD 21.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 74.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.18% during 2025-2033.

In-Memory Computing (IMC) refers to the process of storing information in the Random-Access Memory (RAM) of the dedicated servers instead of comparatively slower disk drives. It is a solution architecture that stores data in a number of clusters to deliver real-time processing insights. It is usually complemented by on-disk or solid-state storage for archiving, recovery and accessing historical data. It enables an organization to detect patterns, analyze large amounts of data and perform operations promptly. They are commonly used for services, such as investment banking, insurance claim modeling, social gaming, real-time advertising platforms, geospatial processing and medical imaging.

The emerging trend of digitization of business operations, along with the growing demand for real-time analysis of data, is one of the key factors driving the growth of the market. Organizations are adopting applications that can run advanced queries and perform complex analysis on large datasets. Moreover, IMC also aids in minimizing the load on the organization's information technology (IT) infrastructure and overall operational costs while freeing up resources, boosting business insights and enhancing efficiencies. In line with this, increasing adoption of dynamic random-access memory (DRAM)-based IMC systems in the banking, financial services and insurance (BFSI) industry is also contributing to the market growth. Banks and other financial institutions use IMC for fraud detection, risk management, financial analysis and monitoring of transactions. Other factors, including improvements in the information technology (IT) sector, along with the rising demand for rapid data processing across industries, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • In-Memory Data Management Solutions and Services
    • Databases
    • Data Grids
  • In-Memory Computing Platforms
    • Server Applications
    • Analytics Applications

Breakup by Organization Size:

  • Small and Medium Enterprises
  • Large Enterprises

Breakup by Vertical:

  • BFSI
  • Healthcare
  • IT and Telecom
  • Government
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Altibase Corp., Fujitsu Ltd., GigaSpaces Technologies Inc., GridGain Systems Inc., HCL Technologies Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, NTT DATA Corporation (Nippon Telegraph and Telephone), Oracle Corporation, SAP SE, SAS Institute Inc., Software AG, TIBCO Software Inc. (Vista Equity Partners), etc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global in-memory computing market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the key regional markets?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global in-memory computing market?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • What is the breakup of the market based on the organization size?
  • What is the breakup of the market based on the vertical?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global in-memory computing market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global In-Memory Computing Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 In-Memory Data Management Solutions and Services
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Breakup by Type
      • 6.1.2.1 Databases
      • 6.1.2.2 Data Grids
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 In-Memory Computing Platforms
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Breakup by Type
      • 6.2.2.1 Server Applications
      • 6.2.2.2 Analytics Applications
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Organization Size

  • 7.1 Small and Medium Enterprises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Large Enterprises
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Vertical

  • 8.1 BFSI
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Healthcare
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 IT and Telecom
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Government
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Altibase Corp.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 Fujitsu Ltd.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 GigaSpaces Technologies Inc.
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 GridGain Systems Inc.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 HCL Technologies Limited
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 International Business Machines Corporation
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Microsoft Corporation
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 NTT DATA Corporation (Nippon Telegraph and Telephone)
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Oracle Corporation
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 SAP SE
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 Financials
      • 13.3.10.4 SWOT Analysis
    • 13.3.11 SAS Institute Inc.
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 SWOT Analysis
    • 13.3.12 Software AG
      • 13.3.12.1 Company Overview
      • 13.3.12.2 Product Portfolio
      • 13.3.12.3 Financials
    • 13.3.13 TIBCO Software Inc. (Vista Equity Partners)
      • 13.3.13.1 Company Overview
      • 13.3.13.2 Product Portfolio
      • 13.3.13.3 SWOT Analysis
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