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이식형 골전도 보청기(BAHA) 시장 보고서 : 원재료, 난청 유형, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Bone Anchored Hearing Aids Market Report by Raw Material, Hearing Loss Type, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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이식형 골전도 보청기(BAHA) 세계 시장 규모는 2024년 3억 1,500만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 5억 8,260만 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 6.72%를 보일 것으로 예측했습니다.

이식형 골전도 보청기(BAHA)는 다양한 유형의 난청을 치료하는 데 사용되는 외과적 이식형 보청기입니다. 귀 뒤쪽 유양돌기 뼈에 티타늄 나사가 고정되어 있고, 어버트먼트를 통해 소형 탈착식 사운드 프로세서에 연결되어 피부 임피던스와 피하조직을 우회하여 내이에 직접 소리를 전달합니다. 기존 보청기에 비해 더 나은 음질과 편안함을 제공합니다. BTE(귀걸이형 보청기)에 비해 피부 자극이 없고, 에너지 소모가 적으며, 귀에 거슬리는 소리를 줄일 수 있어 전 세계적으로 편측 난청, 전음성 난청, 혼합성 난청을 가진 어린이와 성인에게 널리 보급되고 있습니다.

고령화에 따라 청각 장애 발생 위험이 높아지기 때문에 노인 인구 증가는 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 소아과에서 난청 사례가 증가하고 수술의 위험성이 높아짐에 따라 제한된 기간 동안 비수술적 해결책으로 작용하는 소프트 밴드 BAHA에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 일부 국가의 행정 기관은 신생아에게 난청 선별 검사를 의무화하는 규정과 규정을 시행하고 있습니다. 이러한 추세는 더 나은 보험 환급 가능성과 함께 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로, 로봇 플랫폼과 수술 내비게이션 시스템은 BAHA 수술의 합병증을 줄이기 위해 전 세계적으로 인기를 끌고 있습니다. 시장 진출기업들은 또한 소비자층을 확대하기 위해 첨단 제품을 출시하고 있습니다. 예를 들어, 보청기를 제조하는 메드엘은 ADHEAR를 출시했습니다. 이 비임플란트형 BAHA 장치는 모든 연령대에 적합하며, 편안한 청력과 안정적인 청력을 제공합니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 이식형 골전도 보청기(BAHA) 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
  • 코로나19가 전 세계 이식형 골전도 보청기(BAHA) 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 원재료에 따른 시장 분석은?
  • 난청 유형별 시장 현황은?
  • 최종사용자별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 이식형 골전도 보청기(BAHA) 시장 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 이식형 골전도 보청기(BAHA) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 원재료별

  • 티타늄 합금
  • 세라믹 복합재료
  • 기타

제7장 시장 분석 : 난청 유형별

  • 감음 난청
  • 전음성 난청
  • 혼합성 난청
  • 편측성 난청

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 소아과
  • 성인
  • 고령자

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Auditdata A/S
    • Cochlear Ltd.
    • Demant A/S
    • GN Hearing A/S(GN Store Nord A/S)
    • Natus Medical Incorporated
    • Sonova Holding AG
    • Starkey Hearing Technologies
    • Widex A/S
LSH 25.09.08

The global bone anchored hearing aids market size reached USD 315.0 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 582.6 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.72% during 2025-2033.

A bone anchored hearing aid (BAHA) is a surgical, implantable device used to treat individuals with different types of hearing loss. It has a titanium screw anchored to the mastoid bone behind the ear, which is connected to a small detachable sound processor through an abutment that propagates sound directly to the inner ear, bypassing skin impedance and subcutaneous tissues. It provides better sound quality and greater comfort compared to conventional hearing devices. Compared to the BTE (behind-the-ear hearing aids), it does not cause skin irritation, requires less energy, reduces aural discharge, and is gaining traction worldwide among children and adults with single-sided deafness and conductive or mixed hearing loss.

As the risk of developing hearing impairment increases with age, the rising geriatric population represents one of the key factors bolstering the market growth. Moreover, the growing instances of hearing loss in pediatrics, along with the high risk of surgery, are escalating the demand for soft band BAHA that acts as a non-surgical solution for a limited period. Additionally, governing agencies of several countries are implementing rules and regulations that require neonates to be screened for hearing loss. This trend, along with the availability of better reimbursement coverage, is impacting the market growth positively. Apart from this, robotic platforms and surgical navigation systems are gaining popularity around the world to reduce BAHA surgical complications. The market players are also introducing advanced products to expand their consumer base. For instance, MED-EL, a company that manufactures hearing implants, launched ADHEAR. This non-implanted BAHA device is suitable for all ages and provides effortless hearing and reliable listening.

Key Market Segmentation:

Breakup by Raw Material:

  • Titanium Alloy
  • Ceramics Composites
  • Others

Breakup by Hearing Loss Type:

  • Sensorineural Hearing Loss
  • Conductive Hearing Loss
  • Mixed Hearing Loss
  • Single Sided Deafness

Breakup by End User:

  • Pediatrics
  • Adults
  • Geriatrics

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Auditdata A/S, Cochlear Ltd., Demant A/S, GN Hearing A/S (GN Store Nord A/S), Natus Medical Incorporated, Sonova Holding AG, Starkey Hearing Technologies and Widex A/S.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global bone anchored hearing aids market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global bone anchored hearing aids market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the raw material?
  • What is the breakup of the market based on the hearing loss type?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global bone anchored hearing aids market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Bone Anchored Hearing Aids Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Raw Material

  • 6.1 Titanium Alloy
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Ceramics Composites
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Others
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Hearing Loss Type

  • 7.1 Sensorineural Hearing Loss
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Conductive Hearing Loss
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Mixed Hearing Loss
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Single Sided Deafness
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Pediatrics
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Adults
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Geriatrics
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Auditdata A/S
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
    • 14.3.2 Cochlear Ltd.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Demant A/S
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 GN Hearing A/S (GN Store Nord A/S)
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Natus Medical Incorporated
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Sonova Holding AG
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Starkey Hearing Technologies
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Widex A/S
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
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