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그래픽스 애드 인 보드(AIB) 시장 보고서 : 유형, 용도, 최종 용도, 지역별(2025-2033년)

Graphics Add-in Board Market Report by Type, Application, End Use, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 그래픽스 애드 인 보드(AIB) 시장 규모는 2024년에 220억 달러에 달했습니다. 향후, IMARC Group은 2033년에는 862억 달러에 달하며, 2025-2033년에 15.59%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

그래픽 애드인보드(AIB)는 컴퓨터 시스템에서 그래픽, 메모리, 시각적 통신 기능을 강화하기 위해 사용되는 전자 부품을 말합니다. 비디오 및 그래픽 성능을 향상시키고 중앙처리장치(CPU)의 부하를 최소화하는 단일 칩 프로세서입니다. 통합형과 이산형은 컴퓨터 시스템에서 사용되는 그래픽 AIB의 두 가지 가장 일반적인 유형입니다. 통합형 보드는 컴퓨터 머더보드에 내장되어 있으며, 별도의 카드가 필요하지 않습니다. 한편, 디스크리트 카드는 머더보드에 추가로 설치되며, 요구사항에 따라 업그레이드할 수 있습니다. 이러한 AIB는 일반적으로 데스크톱 컴퓨터, 노트북 컴퓨터, 콘솔, 워크스테이션, 스마트폰에 내장되어 고화질(HD) 이미지를 생성합니다.

게임 산업의 괄목할 만한 성장은 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한 터치스크린 기반 가전제품의 사용이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 그래픽 AIB는 원격 워크스테이션, 슈퍼컴퓨터, 시뮬레이터에서 널리 사용되고 있습니다. 이 장치들은 주로 항공우주 및 방위산업에서 과학 기술 용도로 활용되고 있습니다. 또한 머신러닝(ML), 인공지능(AI), 가상현실(VR) 시스템 활용을 통한 그래픽 요구사항이 높은 게임 제작 등 다양한 기술 발전도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 게임 소프트웨어 개발자들은 지리정보시스템(GIS)과 함께 AIB를 활용하여 사용자에게 실시간 공간 입력을 통한 몰입형 멀티미디어 경험을 제공합니다. 태블릿, 휴대폰, 게임기, PC 등 게임기에도 AIB와 AMD(Advanced Micro Device)가 탑재되어 성능이 향상되고 있습니다. 이는 광범위한 연구개발(R&D)과 함께 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 그래픽 애드인보드(AIB) 시장은 지금까지 어떻게 성장하며왔으며, 향후 수년간 어떻게 성장하는가?
  • COVID-19가 세계 그래픽 애드인보드(AIB) 시장에 미친 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 최종 용도별 시장 분석은?
  • 산업 밸류체인의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 그래픽 애드인보드(AIB) 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

제5장 세계 그래픽스 애드 인 보드(AIB) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 개별
  • 통합

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 게임
  • 디자인과 시각화
  • 고성능 컴퓨팅
  • 데이터센터
  • 기타

제8장 시장 내역 : 최종 용도별

  • 데스크톱
  • 노트북과 태블릿
  • 워크스테이션
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Advanced Micro Devices Inc.
    • AsusTek Computer Inc.
    • EVGA Corporation
    • Gigabyte Technology Co. Ltd.
    • Intel Corporation
    • Matrox
    • Micro-Star International Co.
    • Nvidia Corporation
    • Sapphire Technology
    • ZOTAC(PC Partner Limited)
KSA 25.09.09

The global graphics add-in board (AIB) market size reached USD 22.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 86.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 15.59% during 2025-2033.

Graphics add-in board (AIB) refers to an electronic component used in computer systems to augment graphics, memory and visual communication capabilities. It is a single-chip processor that improves the performance of videos and graphics and minimizes the load on the central processing unit (CPU). Integrated and discrete are the two most commonly used variants of graphics AIB used in computer systems. The integrated boards are built into the motherboard of the computer to eliminate the need for additional cards. On the other hand, discrete cards are additionally installed into the motherboard and can be upgraded as per requirement. These AIBs are commonly embedded in desktop computers, laptops, consoles, workstations and smartphones to generate high-definition (HD) images.

Significant growth in the gaming industry is one of the key factors creating a positive impact on the market. Furthermore, increasing utilization of touchscreen-based consumer electronics is also driving the market growth. Graphic AIBs are widely being used in remote workstations, supercomputers and simulators. These devices are primarily utilized for scientific and technical applications in the aerospace and defense industries. Additionally, various technological advancements, such as the utilization of machine learning (ML), artificial intelligence (AI) and virtual reality (VR) systems to create games with high graphic requirements, are acting as other growth-inducing factors. Gaming software developers are using AIBs, along with geographic information systems (GIS), to offer an immersive multimedia experience with real-time spatial input to the user. Gaming machines, such as tablets, phones, consoles and personal computers, are also being embedded with AIBs and Advanced Micro Devices (AMDs) for enhanced performance capabilities. This, along with extensive research and development (R&D), is expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Discrete
  • Integrated

Breakup by Application:

  • Gaming
  • Design and Visualization
  • High-performance Computing
  • Data Center
  • Others

Breakup by End Use:

  • Desktops
  • Notebooks and Tablets
  • Workstations
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Advanced Micro Devices Inc., AsusTek Computer Inc., EVGA Corporation, Gigabyte Technology Co. Ltd., Intel Corporation, Matrox, Micro-Star International Co., Nvidia Corporation, Sapphire Technology and ZOTAC (PC Partner Limited).

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global graphics add-in board (AIB) market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global graphics add-in board (AIB) market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the end use?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global graphics add-in board (AIB) market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Graphics Add-in Board (AIB) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Discrete
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Integrated
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Gaming
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Design and Visualization
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 High-performance Computing
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Data Center
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End Use

  • 8.1 Desktops
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Notebooks and Tablets
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Workstations
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Advanced Micro Devices Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 AsusTek Computer Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 EVGA Corporation
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Gigabyte Technology Co. Ltd.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 Intel Corporation
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Matrox
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Micro-Star International Co.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Nvidia Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Sapphire Technology
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 ZOTAC (PC Partner Limited)
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
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