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메이플워터 시장 보고서 : 제품별, 포장 유형별, 판매 채널별, 지역별(2025-2033년)

Maple Water Market Report by Product (Flavored, Unflavored), Packaging Type (Tetra-Packs, Bottles, Pouches, Cans), Sales Channel (Direct Sales, Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Stores, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 123 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 메이플워터 시장 규모는 2024년에 5억 590만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 26억 860만 달러에 달하며, 2025-2033년에 18.19%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

메이플워터란 단풍나무에서 추출, 채취한 투명한 액체(수액)를 말합니다. 수액에는 피토케미컬과 칼슘, 망간, 칼륨, 마그네슘, 철, 티아민, 리보플라빈, 인 등 필수 영양소가 풍부하게 함유되어 있습니다. 또한 저당질로 전해질과 항산화 물질이 다량 함유되어 있으며, 수분 보충, 면역력 향상, 퇴행성 질환 예방, 소화 개선에 도움이 됩니다. 메이플워터는 보통 병에 포장되어 있으며, 알코올 음료, 무알코올 음료, 수프, 셔벗, 아이스크림, 매리 네이드 등에 사용할 수 있는 맛과 향이 없는 유형으로 나뉩니다.

메이플워터 시장 동향 및 촉진요인

식품 및 음료 산업의 괄목할 만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한 대중의 건강 인식이 높아지면서 메이플워터 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 라이프스타일과 식생활의 변화에 따라 탄산음료나 주스가 아닌 유기농 음료나 식물성 음료를 선호하는 경향이 강해지고 있습니다. 이에 따라 메이플워터는 저칼로리에 전해질을 다량 함유하고 있으며, 체중 관리 및 스포츠 회복 음료로도 인기를 끌고 있습니다. 또한 제조 기술의 발전으로 공급업체는 제품의 품질과 포장 디자인을 개선하여 다양한 요구를 가진 다양한 소비자층을 만족시킬 수 있게 되었습니다. 기타 요인으로는 천연 감미료, 메이플 시럽, 버터, 리큐어, 제과류 등의 제품 수요 증가, 제조업체의 적극적인 판촉 활동, 급증하는 온라인 소매 채널을 통한 제품 구매 용이성 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 메이플워터 시장 규모는?
  • 세계 메이플워터 시장의 2025-2033년 예상 성장률은?
  • 세계 메이플워터 시장을 촉진하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 세계 메이플워터 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 메이플워터 시장의 제품별 분류는?
  • 세계 메이플워터 시장의 포장 유형별 분류는?
  • 세계 메이플워터 시장의 판매 채널별 분류는?
  • 세계 메이플워터 시장의 주요 지역은?
  • 세계 메이플워터 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

제5장 세계의 메이플워터 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 플레이버드
  • 언플레이버드

제7장 시장 내역 : 포장 유형별

  • 테트라팩
  • 보틀
  • 파우치

제8장 시장 내역 : 판매 채널별

  • 직접 판매
  • 슈퍼마켓·하이퍼마켓
  • 편의점
  • 온라인 스토어
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Drink Maple Inc.
    • Feronia Forests LLC
    • Happytree Maple Water
    • Lower Valley Beverage Company
    • Maple 3
    • Oviva Eau D'Erable Pure
    • Sibberi
    • Smith & Salmon Inc.
KSA 25.09.10

The global maple water market size reached USD 505.9 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2,608.6 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 18.19% during 2025-2033.

Maple water refers to a clear liquid, or sap, extracted and collected from maple trees. It is a rich source of phytochemicals and other essential nutrients, such as calcium, manganese, potassium, magnesium, iron, thiamin, riboflavin and phosphorus. It is also low in sugar and contains high amounts of electrolytes and antioxidants that aid in providing additional hydration, boosting immunity, preventing degenerative diseases and improving digestion. Maple water is usually available in packaged bottles and is offered in flavored and unflavored variants that can be used in alcoholic and non-alcoholic beverages, soups, sorbets, ice creams and marinades.

Global Maple Water Market Trends and Drivers:

Significant growth in the food and beverage industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, the rising health consciousness among the masses is providing a thrust to the maple water market growth. With changing lifestyles and dietary habits, there is an increasing preference for organic and plant-based beverages instead of carbonated drinks, juices and sparkling drinks. In line with this, maple water is also gaining traction as a weight management and sports recovery drink, due to its low-calorie and high electrolyte content. Additionally, advancements in manufacturing technologies have enabled vendors to improve product quality and packaging designs to cater to a wide consumer base with diversified requirements. Other factors, including increasing product demand for the manufacturing of natural sweeteners, maple syrup, butter, liqueur and baked desserts, along with the aggressive promotional activities by manufacturers and easy product availability through proliferating online retail channels, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Flavored
  • Unflavored

Breakup by Packaging Type:

  • Tetra-Packs
  • Bottles
  • Pouches
  • Cans

Breakup by Sales Channel:

  • Direct Sales
  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Online Stores
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Drink Maple Inc., Feronia Forests LLC, Happytree Maple Water, Lower Valley Beverage Company, Maple 3, Oviva Eau D'Erable Pure, Sibberi and Smith & Salmon Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global maple water market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global maple water market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global maple water market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global maple water market?
  • 5.What is the breakup of the global maple water market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global maple water market based on the packaging type?
  • 7.What is the breakup of the global maple water market based on the sales channel?
  • 8.What are the key regions in the global maple water market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global maple water market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Maple Water Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Flavored
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Unflavored
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Packaging Type

  • 7.1 Tetra-Packs
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Bottles
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Pouches
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Cans
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Sales Channel

  • 8.1 Direct Sales
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Supermarkets and Hypermarkets
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Convenience Stores
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Online Stores
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Drink Maple Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Feronia Forests LLC
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Happytree Maple Water
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Lower Valley Beverage Company
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Maple 3
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Oviva Eau D'Erable Pure
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Sibberi
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Smith & Salmon Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
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