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이마 체온계 시장 보고서 : 제품 유형, 휴대성, 유통 채널, 최종사용자, 지역별, 2025-2033년

Forehead Thermometer Market Report by Product Type (Non-Contact Type, Contact Type), Portability (Handheld, Fixed), Distribution Channel (Business to Business, Retail), End-User (Public, Private), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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이마 체온계 세계 시장 규모는 2024년 1억 2,600만 달러에 달했습니다. IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 1억 7,550만 달러에 달하고, 2025-2033년 동안 3.57%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

이마 체온계는 측두동맥 체온계라고도 불리며, 환자의 이마에서 방출되는 적외선 에너지에 의존하여 측정값을 얻는 비침습형 장치를 말합니다. 이 에너지는 체온계 전면에 있는 렌즈에 의해 수집되어 온도로 변환되어 화면에 표시됩니다. 이 장치에는 주로 적외선 센서, 커패시터, LCD 드라이버, LCD 스크린, PCB 마이크로컨트롤러 다이오드로 구성된 동맥 열 평형 시스템이 포함되어 있습니다. 비접촉식은 감염 위험을 최소화하는 반면, 접촉식은 터치 모드와 비접촉식 모두 동맥 온도를 더 빠르고 정확하게 표시합니다. 2020년 초부터 코로나19 사태로 인해 비접촉식 체온 측정용 이마 체온계에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

이마 체온계 시장의 성장세는 디지털 온도계와 적외선 온도계의 개발을 촉진하는 기술 발전에 기인합니다. 또한, 소비자의 건강에 대한 관심 증가와 감염 위험을 줄이는 기술에 대한 수요 증가도 시장을 주도하고 있습니다. 전 세계적으로 코로나19 감염증이 급증함에 따라 질병 감염 위험을 억제하는 동시에 정기적인 체온 체크에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 그 결과, 이마 체온계는 빈번하고 효율적인 건강 검진 과정을 위해 공항, 쇼핑몰, 사무실, 병원 등에서 널리 채택되고 있습니다. 또한, 이러한 온도계가 제공하는 자가 모니터링의 편리함과 함께 셀프 케어에 대한 인식이 높아짐에 따라 가정 사용자에 대한 제품 수요가 더욱 증가하고 있습니다. 또한, 소비자의 생활수준 향상과 함께 헬스케어 인프라 개선에 대한 투자가 증가하고 있는 것도 이마 체온계의 인기 상승을 견인하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 이마 체온계 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 코로나19가 전 세계 이마 체온계 시장에 미친 영향은?
  • 제품 유형별 시장 분석은?
  • 휴대성을 기준으로 한 시장 분석은?
  • 유통 채널별 시장 현황은?
  • 최종 사용자별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 시장의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 이마 체온계 시장 구조와 주요 진출 기업은?
  • 시장에서의 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 이마 체온계 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

  • 비접촉형
  • 접촉형

제7장 시장 분석 : 휴대성별

  • 핸드헬드
  • 고정

제8장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 기업간
    • 시장 동향
  • 소매
  • 시장 분석 : 유형별
    • 오프라인
    • 온라인

    제9장 시장 분석 : 최종사용자별

    • 공공
    • 민간

    제10장 시장 분석 : 지역별

    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 스페인
      • 기타
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 한국
      • 인도
      • 호주
      • 기타
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 멕시코
      • 기타
    • 중동 및 아프리카
      • 튀르키예
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 남아프리카공화국
      • 기타

    제11장 SWOT 분석

    제12장 밸류체인 분석

    제13장 Porter의 Five Forces 분석

    제14장 경쟁 구도

    • 시장 구조
    • 주요 기업
    • 주요 기업 개요
      • Microlife Corporation
      • Braun GmbH
      • Radiant Innovation Inc.
      • Easywell Biomedicals Inc.
      • Avita Health System
      • Rossmax International Ltd.
      • Omron Healthcare, Inc.
      • Samico Electronics Limited
      • Oricom International Pvt. Ltd.
      • Welch Allyn, Inc
    LSH 25.09.05

    The global forehead thermometer market size reached USD 126.0 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 175.5 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.57% during 2025-2033.

    Forehead thermometer, also referred as temporal artery thermometer, stands for a non-intrusive device that depends on infrared energy that radiates from the patient's forehead to get its readings. The energy is collected by a lens situated at the front of the thermometer and then converted to the temperature and displayed on the screen. The device includes an arterial heat balance system that mainly comprises of infrared sensors, capacitor, LCD driver, LCD screen, and PCB microcontroller diodes. The non-contact variant minimizes the risk of infections while the contact forehead temperature offers a quicker and accurate display of arterial temperature in both touch and non-touch modes. Since early 2020, the COVID-19 pandemic outbreak has augmented the demand for forehead temperatures for contactless measurement of body temperature.

    The rising growth of the forehead thermometer market can be attributed to technological advancements catalyzing the development of digital and infrared thermometers. Furthermore, the rising consumer health concerns along with the increasing demand for technologies that reduce the risk of infections, is also driving the market. A sharp rise in COVID-19 infections across the globe has augmented the demand for routine temperature check-ups, along with curbing the risk of disease transmission. As a result, forehead thermometers are widely being adopted across airports, malls, offices, hospitals, etc. for frequent and efficient health screening processes. furthermore, the growing awareness towards self-care coupled with the convenience of self-monitoring provided by these thermometers, further augments the product demand for home users. Moreover, the increasing investments in improving healthcare infrastructures along with rising consumer living standards are also driving the popularity of forehead thermometers.

    Key Market Segmentation:

    Breakup by Product Type:

    • Non-Contact Type
    • Contact Type

    Breakup by Portability:

    • Handheld
    • Fixed

    Breakup by Distribution Channel:

    • Business to Business
    • Retail
      • Offline
      • Online

    Breakup by End-User:

    • Public
    • Private

    Breakup by Region:

    • North America
      • United States
      • Canada
    • Europe
      • Germany
      • United Kingdom
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Spain
      • Others
    • Asia Pacific
      • China
      • Japan
      • South Korea
      • India
      • Australia
      • Others
    • Middle East and Africa
      • Turkey
      • Saudi Arabia
      • United Arab Emirates
      • South Africa
      • Others
    • Latin America
      • Brazil
      • Mexico
      • Others

    Competitive Landscape:

    The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Microlife Corporation, Braun GmbH, Radiant Innovation Inc., Easywell Biomedicals Inc., Avita Health System, Rossmax International Ltd., Omron Healthcare, Inc., Samico Electronics Limited, Oricom International Pvt. Ltd., Welch Allyn, Inc.etc

    Key Questions Answered in This Report:

    • How has the global forehead thermometer market performed so far and how will it perform in the coming years?
    • What are the key regional markets?
    • What has been the impact of COVID-19 on the global forehead thermometer market?
    • What is the breakup of the market based on the product type?
    • What is the breakup of the market based on the portability?
    • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
    • What is the breakup of the market based on the end-user?
    • What are the various stages in the value chain of the industry?
    • What are the key driving factors and challenges in the market?
    • What is the structure of the global forehead thermometer market and who are the key players?
    • What is the degree of competition in the market?

    Table of Contents

    1 Preface

    2 Scope and Methodology

    • 2.1 Objectives of the Study
    • 2.2 Stakeholders
    • 2.3 Data Sources
      • 2.3.1 Primary Sources
      • 2.3.2 Secondary Sources
    • 2.4 Market Estimation
      • 2.4.1 Bottom-Up Approach
      • 2.4.2 Top-Down Approach
    • 2.5 Forecasting Methodology

    3 Executive Summary

    4 Introduction

    • 4.1 Overview
    • 4.2 Key Industry Trends

    5 Global Forehead Thermometer Market

    • 5.1 Market Overview
    • 5.2 Market Performance
    • 5.3 Impact of COVID-19
    • 5.4 Market Forecast

    6 Market Breakup by Product Type

    • 6.1 Non-Contact Type
      • 6.1.1 Market Trends
      • 6.1.2 Market Forecast
    • 6.2 Contact Type
      • 6.2.1 Market Trends
      • 6.2.2 Market Forecast

    7 Market Breakup by Portability

    • 7.1 Handheld
      • 7.1.1 Market Trends
      • 7.1.2 Market Forecast
    • 7.2 Fixed
      • 7.2.1 Market Trends
      • 7.2.2 Market Forecast

    8 Market Breakup by Distribution Channel

    • 8.1 Business to Business
      • 8.1.1 Market Trend
      • 8.1.2 Market Forecast
    • 8.2 Retail
      • 8.2.1 Market Trends
      • 8.2.2 Market Breakup by Type
        • 8.2.2.1 Offline
          • 8.2.2.1.1 Market Trends
          • 8.2.2.1.2 Market Forecast
        • 8.2.2.2 Online
          • 8.2.2.2.1 Market Trends
          • 8.2.2.2.2 Market Forecast
      • 8.2.3 Market Forecast

    9 Market Breakup by End User

    • 9.1 Public
      • 9.1.1 Market Trends
      • 9.1.2 Market Forecast
    • 9.2 Private
      • 9.2.1 Market Trends
      • 9.2.2 Market Forecast

    10 Market Breakup by Region

    • 10.1 North America
      • 10.1.1 United States
        • 10.1.1.1 Market Trends
        • 10.1.1.2 Market Forecast
      • 10.1.2 Canada
        • 10.1.2.1 Market Trends
        • 10.1.2.2 Market Forecast
    • 10.2 Europe
      • 10.2.1 Germany
        • 10.2.1.1 Market Trends
        • 10.2.1.2 Market Forecast
      • 10.2.2 United Kingdom
        • 10.2.2.1 Market Trends
        • 10.2.2.2 Market Forecast
      • 10.2.3 France
        • 10.2.3.1 Market Trends
        • 10.2.3.2 Market Forecast
      • 10.2.4 Italy
        • 10.2.4.1 Market Trends
        • 10.2.4.2 Market Forecast
      • 10.2.5 Russia
        • 10.2.5.1 Market Trends
        • 10.2.5.2 Market Forecast
      • 10.2.6 Spain
        • 10.2.6.1 Market Trends
        • 10.2.6.2 Market Forecast
      • 10.2.7 Others
        • 10.2.7.1 Market Trends
        • 10.2.7.2 Market Forecast
    • 10.3 Asia Pacific
      • 10.3.1 China
        • 10.3.1.1 Market Trends
        • 10.3.1.2 Market Forecast
      • 10.3.2 Japan
        • 10.3.2.1 Market Trends
        • 10.3.2.2 Market Forecast
      • 10.3.3 South Korea
        • 10.3.3.1 Market Trends
        • 10.3.3.2 Market Forecast
      • 10.3.4 India
        • 10.3.4.1 Market Trends
        • 10.3.4.2 Market Forecast
      • 10.3.5 Australia
        • 10.3.5.1 Market Trends
        • 10.3.5.2 Market Forecast
      • 10.3.6 Others
        • 10.3.6.1 Market Trends
        • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.4 Latin America
      • 10.4.1 Brazil
        • 10.4.1.1 Market Trends
        • 10.4.1.2 Market Forecast
      • 10.4.2 Mexico
        • 10.4.2.1 Market Trends
        • 10.4.2.2 Market Forecast
      • 10.4.3 Others
        • 10.4.3.1 Market Trends
        • 10.4.3.2 Market Forecast
    • 10.5 Middle East and Africa
      • 10.5.1 Turkey
        • 10.5.1.1 Market Trends
        • 10.5.1.2 Market Forecast
      • 10.5.2 Saudi Arabia
        • 10.5.2.1 Market Trends
        • 10.5.2.2 Market Forecast
      • 10.5.3 United Arab Emirates
        • 10.5.3.1 Market Trends
        • 10.5.3.2 Market Forecast
      • 10.5.4 South Africa
        • 10.5.4.1 Market Trends
        • 10.5.4.2 Market Forecast
      • 10.5.5 Others
        • 10.5.5.1 Market Trends
        • 10.5.5.2 Market Forecast

    11 SWOT Analysis

    • 11.1 Overview
    • 11.2 Strengths
    • 11.3 Weaknesses
    • 11.4 Opportunities
    • 11.5 Threats

    12 Value Chain Analysis

    13 Porters Five Forces Analysis

    • 13.1 Overview
    • 13.2 Bargaining Power of Buyers
    • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 13.4 Degree of Competition
    • 13.5 Threat of New Entrants
    • 13.6 Threat of Substitutes

    14 Competitive Landscape

    • 14.1 Market Structure
    • 14.2 Key Players
    • 14.3 Profiles of Key Players
      • 14.3.1 Microlife Corporation
        • 14.3.1.1 Company Overview
        • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.2 Braun GmbH
        • 14.3.2.1 Company Overview
        • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.3 Radiant Innovation Inc.
        • 14.3.3.1 Company Overview
        • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.4 Easywell Biomedicals Inc.
        • 14.3.4.1 Company Overview
        • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.5 Avita Health System
        • 14.3.5.1 Company Overview
        • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.6 Rossmax International Ltd.
        • 14.3.6.1 Company Overview
        • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.7 Omron Healthcare, Inc.
        • 14.3.7.1 Company Overview
        • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.8 Samico Electronics Limited
        • 14.3.8.1 Company Overview
        • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.9 Oricom International Pvt. Ltd.
        • 14.3.9.1 Company Overview
        • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.10 Welch Allyn, Inc
        • 14.3.10.1 Company Overview
        • 14.3.10.2 Product Portfolio
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