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천연 항산화제 시장 보고서 : 제품 유형, 형태, 지역별(2025-2033년)

Natural Antioxidants Market Report by Product Type (Vitamin C, Vitamin E, Polyphenol, Carotenoids), Form (Dry, Liquid), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 천연 항산화제 시장 규모는 2024년에 16억 달러에 달했습니다. 향후, IMARC Group은 시장이 2033년까지 24억 달러에 달하며, 2025-2033년에 4.6%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

천연 항산화제는 주로 생물학적 제품의 산화 부패를 늦추기 위해 사용되는 천연 유래 첨가제를 말합니다. 천연 항산화제에는 비타민 C, 비타민 E, 폴리페놀, 카로티노이드 등이 포함됩니다. 천연 항산화제는 체세포의 활성산소 생성을 완화하고 산화에 의한 손상을 방지하기 위해 널리 사용되고 있습니다. 그 결과, 암, 심장마비, 폐기종, 파킨슨병 등 체내 산화 스트레스로 인한 수많은 질병의 위험을 줄이는 데 도움이 됩니다. 그 결과, 식품 및 음료, 의약품, 사료, 영양제, 화장품 등 다양한 산업에서 널리 사용되고 있습니다.

천연 항산화제 시장 동향 :

정제 가공식품, 트랜스지방산, 인공감미료, 화학첨가제 등의 소비 증가로 인한 생활습관병의 확산으로 천연 항산화제의 필요성이 높아지고 있습니다. 또한 산업용 용제, 유해가스, 먼지 입자 등 대기 오염 물질에 대한 높은 노출로 인한 만성 호흡기 질환의 발병률 증가도 천연 항산화제 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 이와는 별도로, 화학요법으로 인한 산화적 손상을 줄이는 천연 항산화제의 많은 이점에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 암 치료 절차에 대한 제품 수요가 더욱 증가하고 있습니다. 또한 BHA, BHT, 프로파일갈산, EDTA와 같은 합성 항산화제에서 보다 깨끗하고 안전한 대체품에 대한 소비자의 관심이 높아진 것도 세계 시장을 활성화시키고 있습니다. 이와 더불어 화장품 부문의 괄목할 만한 성장은 주름, 색소침착, 다크서클, 피부 칙칙함 등을 완화하기 위한 천연 항산화제의 사용을 더욱 촉진하고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계의 천연 항산화제 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계의 천연 항산화제 시장 성장률 전망은?
  • 세계의 천연 항산화제 시장을 촉진하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 세계의 천연 항산화제 시장에 미치는 영향은?
  • 세계의 천연 항산화제 시장에서의 제품 유형별 분류는?
  • 세계의 천연 항산화제 시장에서의 형태별 분류는?
  • 세계의 천연 항산화제 시장의 주요 지역은?
  • 세계의 천연 항산화제 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

제5장 세계의 천연 항산화제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 비타민 C
    • 시장 내역 : 용도별
      • 의약품
      • 식품 및 음료
      • 동물 사료
      • 기타
  • 비타민 E
    • 시장 내역 : 용도별
      • 동물 사료
      • 식품 및 음료
      • 의약품
      • 기타
  • 폴리페놀
    • 시장 내역 : 용도별
      • 기능성 음료
      • 기능성 식품
      • 식이보충제
      • 기타
  • 카로티노이드
    • 시장 내역 : 용도별
      • 식품 및 음료
      • 동물 사료
      • 의약품
      • 기타

제7장 시장 내역 : 형태별

  • 건조
  • 액체

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 SWOT 분석

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

제12장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • AkzoNobel NV
    • Ashland Global Specialty Chemicals Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • BASF SE
    • Dupont Nutrition Biosciences ApS(Dupont De Nemours Inc.)
    • Indena S.P.A.(Idb Holding S.p.A.)
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Prinova Group LLC(Nagase & Co. Ltd.)
    • Naturex AG(Givaudan SA)
KSA 25.09.09

The global natural antioxidants market size reached USD 1.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.6% during 2025-2033.

Natural antioxidants refer to naturally occurring additives that are primarily used for delaying the oxidative rancidity in biological products. The variants of natural antioxidants include vitamin C, vitamin E, polyphenols and carotenoids. Natural antioxidants are widely adopted for mitigating the production of free radicals from the body cells and preventing the damage caused by oxidation. As a result, they aid in mitigating the risk of numerous medical ailments, such as cancer, cardiac arrest, emphysema, Parkinson's disease, etc., that may be caused due to oxidative stress in the body. As a result, they are widely used across diverse industries, such as food and beverages, pharmaceuticals, animal feed, nutraceuticals, cosmetics, etc.

Natural Antioxidants Market Trends:

The growing prevalence of lifestyle diseases due to the increasing consumption of refined and processed foods, trans fats, artificial sweeteners, chemical additives, etc., is propelling the need for natural antioxidants. Moreover, the rising incidences of chronic respiratory ailments based on the high exposure to air pollutants, including industrial solvents, hazardous gases, dust particles, etc., are also driving the natural antioxidants market growth. Apart from this, the growing consumer awareness towards numerous benefits of natural antioxidants in reducing the oxidative damage due to chemotherapy is further augmenting the product demand in cancer treatment procedures. Additionally, the increasing consumer inclination from synthetic antioxidants, such as BHA, BHT, propyl gallates, EDTA, etc., towards cleaner and safer alternatives is also catalyzing the global market. Besides this, a significant growth in the cosmetic sector is further fueling the utilization of natural antioxidants for reducing wrinkles, pigmentation, dark circles, skin dullness, etc.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Vitamin C
    • Market Breakup by Application
  • Pharmaceuticals
  • Food and Beverages
  • Animal Feed
  • Others
  • Vitamin E
    • Market Breakup by Application
  • Animal Feed
  • Food and Beverages
  • Pharmaceuticals
  • Others
  • Polyphenol
    • Market Breakup by Application
  • Functional Beverages
  • Functional Food
  • Dietary Supplements
  • Others
  • Carotenoids
    • Market Breakup by Application
  • Food and Beverages
  • Animal Feed
  • Pharmaceuticals
  • Others

Breakup by Form:

  • Dry
  • Liquid

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Ajinomoto Co. Inc., AkzoNobel NV, Ashland Global Specialty Chemicals Inc., Archer Daniels Midland Company, BASF SE, Dupont Nutrition Biosciences ApS (Dupont De Nemours, Inc.), Indena S.P.A. (Idb Holding S.p.A.), Koninklijke DSM N.V., Prinova Group LLC (Nagase & CO. Ltd.) and Naturex AG (Givaudan SA).

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global natural antioxidants market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global natural antioxidants market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global natural antioxidants market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global natural antioxidants market?
  • 5.What is the breakup of the global natural antioxidants market based on the product type?
  • 6.What is the breakup of the global natural antioxidants market based on the form?
  • 7.What are the key regions in the global natural antioxidants market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global natural antioxidants market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Natural Antioxidants Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Vitamin C
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Breakup by Application
      • 6.1.2.1 Pharmaceuticals
      • 6.1.2.2 Food and Beverages
      • 6.1.2.3 Animal Feed
      • 6.1.2.4 Others
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Vitamin E
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Breakup by Application
      • 6.2.2.1 Animal Feed
      • 6.2.2.2 Food and Beverages
      • 6.2.2.3 Pharmaceuticals
      • 6.2.2.4 Others
    • 6.2.3 Market Forecast
  • 6.3 Polyphenol
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Breakup by Application
      • 6.3.2.1 Functional Beverages
      • 6.3.2.2 Functional Food
      • 6.3.2.3 Dietary Supplements
      • 6.3.2.4 Others
    • 6.3.3 Market Forecast
  • 6.4 Carotenoids
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Breakup by Application
      • 6.4.2.1 Food and Beverages
      • 6.4.2.2 Animal Feed
      • 6.4.2.3 Pharmaceuticals
      • 6.4.2.4 Others
    • 6.4.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Dry
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Liquid
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Competitive Landscape

  • 12.1 Market Structure
  • 12.2 Key Players
  • 12.3 Profiles of Key Players
    • 12.3.1 Ajinomoto Co. Inc.
      • 12.3.1.1 Company Overview
      • 12.3.1.2 Product Portfolio
      • 12.3.1.3 Financial
      • 12.3.1.4 SOWT Analysis
    • 12.3.2 AkzoNobel NV
      • 12.3.2.1 Company Overview
      • 12.3.2.2 Product Portfolio
      • 12.3.2.3 Financials
      • 12.3.2.4 SWOT Analysis
    • 12.3.3 Ashland Global Specialty Chemicals Inc.
      • 12.3.3.1 Company Overview
      • 12.3.3.2 Product Portfolio
      • 12.3.3.3 Financials
      • 12.3.3.4 SWOT Analysis
    • 12.3.4 Archer Daniels Midland Company
      • 12.3.4.1 Company Overview
      • 12.3.4.2 Product Portfolio
      • 12.3.4.3 Financials
      • 12.3.4.4 SWOT Analysis
    • 12.3.5 BASF SE
      • 12.3.5.1 Company Overview
      • 12.3.5.2 Product Portfolio
      • 12.3.5.3 Financials
      • 12.3.5.4 SWOT Analysis
    • 12.3.6 Dupont Nutrition Biosciences ApS (Dupont De Nemours Inc.)
      • 12.3.6.1 Company Overview
      • 12.3.6.2 Product Portfolio
      • 12.3.6.3 Financials
    • 12.3.7 Indena S.P.A. (Idb Holding S.p.A.)
      • 12.3.7.1 Company Overview
      • 12.3.7.2 Product Portfolio
      • 12.3.7.3 SWOT Analysis
    • 12.3.8 Koninklijke DSM N.V.
      • 12.3.8.1 Company Overview
      • 12.3.8.2 Product Portfolio
      • 12.3.8.3 Financials
      • 12.3.8.4 SWOT Analysis
    • 12.3.9 Prinova Group LLC (Nagase & Co. Ltd.)
      • 12.3.9.1 Company Overview
      • 12.3.9.2 Product Portfolio
      • 12.3.9.3 Financials
      • 12.3.9.4 SOWT Analysis
    • 12.3.10 Naturex AG (Givaudan SA)
      • 12.3.10.1 Company Overview
      • 12.3.10.2 Product Portfolio
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