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바이러스 불활성화 시장 보고서 : 제품, 용도, 최종 용도, 지역별(2025-2033년)

Viral Inactivation Market Report by Product, Application, End Use, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

바이러스 불활성화 세계 시장 규모는 2024년 6억 9,170만 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년까지 시장이 14억 7,970만 달러에 달하고, 2025-2033년 8.38%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

바이오 치료 제품은 바이러스를 포함하거나 제조 과정에서 오염될 수 있습니다. 바이러스는 감염성 입자로 세포에 침입하여 증식하여 다양한 질병을 유발합니다. 따라서 바이러스 불활성화는 바이러스 내 외완두콩 단백질을 억제하고 핵산을 분해하는 데 널리 사용되고 있습니다. 현재 바이러스 불활성화는 바이러스의 특성 및 바이오 치료 제품의 유형에 따라 전 세계적으로 다양한 방법이 이용되고 있습니다. 예를 들어, 살균(UVC) 광선 조사는 병원 및 기타 중요한 공공 및 군사 환경에서 바이러스를 비활성화하는 데 도움이 될 수 있습니다.

바이러스 불활성화 시장 동향 :

인간의 혈액은 생명을 위협하는 질병의 예방과 치료에 도움이 되는 의약품공급원입니다. 혈장 유래 의약품을 통한 혈액 매개 바이러스 감염에 대한 우려가 높아지면서 전 세계적으로 바이러스 불활화의 필요성이 대두되고 있습니다. 혈장 유래 단백질 용액의 안전성을 보장하기 위해 오늘날 바이러스 불활성화를 위한 몇 가지 절차가 사용되고 있습니다. 또한, 많은 국가의 관리 기관은 바이오 치료 제품 개발 초기에 엄격한 규제 기준을 도입하고 있습니다. 이러한 기준은 이러한 제품의 품질, 안전성, 유효성을 보장하고 교차 오염의 위험을 줄이기 위해 바이러스 불활성화에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 이와는 별도로, 개선된 바이러스 불활성화 기술과 제품은 식품 및 음료(F&B) 산업에서 장내 바이러스 감염을 제어하고 제품의 안전을 보장하기 위해 채택되고 있습니다. 이는 초임계 유체, 가스 플라즈마, 펄스 전기장 등 새로운 물리적 기법의 개발과 함께 바이러스 불활성화의 신뢰성, 편의성, 적합성을 높여 시장을 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 바이러스 불활성화 시장 규모는?
  • 바이러스 불활성화 시장 전망은?
  • 바이러스 불활성화 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 세계 바이러스 불활성화 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 바이러스 불활성화 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 시약 및 키트
  • 시스템
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 백신 및 치료제
  • 줄기세포 제품
  • 혈액 및 혈액제제
  • 조직 및 조직 제제
  • 세포 및 유전자 치료

제8장 시장 분석 : 최종 용도별

  • 제약 및 바이오테크놀러지 기업
  • CRO
  • 학술연구기관
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Charles River Laboratories
    • Merck KGaA
    • Parker Hannifin Corp
    • Rad Source Technologies
    • Sartorius AG
    • SGS SA
    • Terumo Corporation
    • Texcell
    • Vironova AB
    • WuXi AppTec
LSH 25.09.30

The global viral inactivation market size reached USD 691.7 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,479.7 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.38% during 2025-2033.

Biotherapeutic products contain viruses or they can become contaminated during the production process. Viruses are infectious particles that invade cells wherein they proliferate and result in various diseases. As a result, viral inactivation is widely used to inhibit coat proteins and degrade nucleic acid within the virus. At present, different methods of viral inactivation are available across the globe according to the characteristics of the virus and the type of biotherapeutic product. For instance, germicidal (UVC) light exposure helps inactivate viruses in hospitals and other critical public and military environments.

Viral Inactivation Market Trends:

Human blood is a source of medicinal products that assists in the prevention and treatment of life-threatening diseases. Rising concerns about the transmission of blood-borne viruses through plasma-derived medicinal products represent one of the significant factors influencing the need for viral inactivation around the world. Several procedures for viral inactivation are nowadays used to assure the safety of blood plasma-derived protein solutions. Moreover, governing agencies of numerous countries are introducing stringent regulatory standards at an early stage in the development of biotherapeutic products. These standards are escalating the demand for viral inactivation to ensure the quality, safety, and efficacy of these products, thereby reducing the risk of cross-contamination. Apart from this, improved viral inactivation technologies and products are being employed in the food and beverage (F&B) industry to help control the transmission of enteric viruses and assure the safety of products. This, in confluence with the development of new physical methods like supercritical fluids, gas plasma, and pulsed electric fields, is anticipated to increase the reliability, convenience, and suitability of viral inactivation, thereby driving the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Reagents and Kits
  • Systems
  • Services

Breakup by Application:

  • Vaccines and Therapeutics
  • Stem Cell Products
  • Blood and Blood Products
  • Tissue and Tissue Products
  • Cellular and Gene Therapy

Breakup by End Use:

  • Pharmaceutical and Biotechnology Companies
  • CROs
  • Academic and Research Institutes
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Charles River Laboratories, Merck KGaA, Parker Hannifin Corp, Rad Source Technologies, Sartorius AG, SGS SA, Terumo Corporation, Texcell, Vironova AB and WuXi AppTec.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the viral inactivation market?
  • 2.What is the future outlook of viral inactivation market?
  • 3.What are the key factors driving the viral inactivation market?
  • 4.Which are the leading companies in the global viral inactivation market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Viral Inactivation Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Reagents and Kits
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Systems
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Services
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Vaccines and Therapeutics
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Stem Cell Products
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Blood and Blood Products
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Tissue and Tissue Products
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Cellular and Gene Therapy
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End Use

  • 8.1 Pharmaceutical and Biotechnology Companies
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 CROs
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Academic and Research Institutes
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Charles River Laboratories
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Merck KGaA
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Parker Hannifin Corp
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Rad Source Technologies
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Sartorius AG
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 SGS SA
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 Terumo Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Texcell
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Vironova AB
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 WuXi AppTec
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
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