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오일 셰일 시장 보고서 : 제품, 프로세스, 기술, 용도, 지역별(2025-2033년)

Oil Shale Market Report by Product, Process, Technology, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 오일 셰일 시장 규모는 2024년 38억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 69억 달러에 달하고, 2025-2033년 6.38%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

오일 셰일은 케로겐으로 알려진 화석 유기물을 다량 함유하고 있는 퇴적암입니다. 액체 상태의 셰일 오일을 얻기 위해 사용되며, 고급 처리 방법을 통해 가솔린, 디젤, 천연가스, 액화석유 및 가스(LPG) 등 연료유 및 기타 탄화수소 생산에 사용됩니다. 제품별로는 암모니아, 유황, 알루미나, 소다회, 나코라이트 등 상업용 제품 생산에도 사용할 수 있습니다. 현재 사용 후 오일 셰일은 전 세계 시멘트 생산에 광범위하게 적용되고 있습니다.

오일 셰일 시장 동향 :

유가 급등과 기존 에너지 자원보다 오일 셰일을 사용하는 것이 비용 측면에서 유리하다는 점이 소비자들의 선호를 오일 셰일로 전환시키는 큰 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 소득수준의 상승과 급속한 도시화로 인해 자동차 판매량이 증가하고 있는 것도 시장에 영향을 미치고 있습니다. 또한, 전력 소비 증가와 신규 발전소 건설로 인해 전 세계 셰일오일 수요가 증가하면서 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 셰일 오일은 보일러 연료로 용광로에서 연소시켜 발전용 증기를 발생시킬 수 있습니다. 또한, 전 세계적으로 건설 활동이 크게 증가함에 따라 시멘트 및 기타 제품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 시장을 주도하고 있습니다. 이와는 별도로 시추 기술의 발전, 채굴 및 레토르트 처리의 혁신적인 기술의 출현은 전체 운영 비용 절감에 기여하고 있습니다. 이는 셰일 오일 추출을 위한 새로운 원위치 추출 방법의 개발 및 대량의 오일 셰일 데이터를 관리하기 위한 지리적 공간 인프라의 활용 증가와 함께 전체 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 오일 셰일 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 변화할 것인가?
  • 코로나19가 세계 오일 셰일 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 제품별 시장 분석은?
  • 공정별 시장 분석은?
  • 기술별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 오일 셰일 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 오일 셰일 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 셰일 가솔린
  • 셰일 디젤
  • 등유
  • 중유

제7장 시장 분석 : 프로세스별

  • 오일 셰일 탐사
  • 광석 선광
  • 오일 셰일 복원
  • 셰일오일 정제
  • 기타

제8장 시장 분석 : 기술별

  • In-situ
  • Ex-situ

제9장 시장 분석 : 용도별

  • 전기
  • 연료
  • 시멘트 및 화학제품
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • American Resources Inc.
    • AuraSource Inc.
    • BP p.l.c.
    • Chevron Corporation
    • Eesti Energia AS
    • Exxon Mobil Corporation
    • Independent Energy Partners Inc.
    • Japan Oil, Gas and Metals National Corporation
    • Queensland Energy Resources
    • Royal Dutch Shell plc
LSH 25.10.13

The global oil shale market size reached USD 3.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.38% during 2025-2033.

Oil shale is a sedimentary rock containing large amounts of fossil organic matter, known as kerogen. It is used to obtain liquid shale oil, which is further employed in the production of fuel oil, including gasoline, diesel, natural gas, and liquid petroleum gas (LPG), and other hydrocarbons using advanced processing methods. Its by-products can also be utilized to produce commercial products, such as ammonia, sulfur, alumina, soda ash, and nahcolite. At present, spent oil shale finds extensive application in cement production around the world.

Oil Shale Market Trends:

Inflating crude oil prices and the cost benefits of using oil shale over conventional energy resources act as major factors shifting consumer preferences towards oil shale. The market is also influenced by boosting sales of vehicles on account of increasing income levels and rapid urbanization. Moreover, the growing electricity consumption and the construction of new power plants are catalyzing the demand for shale oil worldwide, which, in turn, is strengthening the market growth. Shale oil can be fired in a furnace as a boiler fuel to produce steam for power generation. Furthermore, a significant increase in construction activities across the globe is escalating the demand for cement and other products, which, in turn, is driving the market. Apart from this, advancements in drilling techniques and the advent of innovative technologies of mining and retorting are assisting in reducing the overall operating costs. This, in confluence with the development of new in situ methods for shale oil extraction and the rising use of geospatial infrastructure for managing large volumes of oil shale data, is anticipated to impel the growth of the overall market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Shale Gasoline
  • Shale Diesel
  • Kerosene
  • Heavy Oil

Breakup by Process:

  • Oil Shale Exploration
  • Ore Preparation
  • Oil Shale Retortion
  • Shale Oil Refining
  • Others

Breakup by Technology:

  • In-situ
  • Ex-situ

Breakup by Application:

  • Electricity
  • Fuel
  • Cement and Chemicals
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being American Resources Inc., AuraSource Inc., BP p.l.c., Chevron Corporation, Eesti Energia AS, Exxon Mobil Corporation, Independent Energy Partners Inc., Japan Oil, Gas and Metals National Corporation, Queensland Energy Resources and Royal Dutch Shell plc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global oil shale market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global oil shale market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the process?
  • What is the breakup of the market based on the technology?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global oil shale market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Oil Shale Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Shale Gasoline
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Shale Diesel
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Kerosene
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Heavy Oil
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Process

  • 7.1 Oil Shale Exploration
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Ore Preparation
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Oil Shale Retortion
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Shale Oil Refining
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Technology

  • 8.1 In-situ
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Ex-situ
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Electricity
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Fuel
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Cement and Chemicals
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 American Resources Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 AuraSource Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
    • 15.3.3 BP p.l.c.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Chevron Corporation
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Eesti Energia AS
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Exxon Mobil Corporation
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Independent Energy Partners Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Japan Oil, Gas and Metals National Corporation
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Queensland Energy Resources
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Royal Dutch Shell plc
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
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