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기능성 탄수화물 시장 보고서 : 유형별, 용도별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Functional Carbohydrates Market Report by Type, Application, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 기능성 탄수화물 시장 규모는 2024년 49억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 70억 달러에 달하고 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)이 4.2%에 달할 것으로 예상합니다.

기능성 탄수화물에는 식이섬유, 다당류, 올리고당, 당알코올, 기타 기능성 단당류가 포함됩니다. 이들은 면역 체계 강화, 장내 세균총 조절, 혈중 지질 농도 감소에 도움을 줍니다. 또한, 설탕과 같은 천연 단맛이 있고, 발효에 강하고, 저장 기간이 길고, 흡습성, 색조, 온도 안정성이 낮습니다. 그 결과, 전 세계적으로 스포츠 영양 및 기타 기능성 식품 및 음료 제조에 널리 사용되고 있습니다.

기능성 탄수화물 시장 동향:

건강에 해로운 식습관, 운동 부족, 담배 제품 소비 증가로 인해 개인의 비만, 당뇨병, 심혈관질환(CVD) 유병률이 크게 증가하고 있습니다. 이는 균형 잡힌 지속적 에너지 공급, 지방 연소 촉진, 칼로리 감소, 신진대사 개선, 저혈당 식단 지원과 같은 영양학적 이점 때문에 전 세계적으로 기능성 탄수화물의 채택에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이와는 별도로, 개인의 건강에 대한 인식이 높아지면서 초콜릿, 시리얼, 제과 등 식품 제조에 있어 설탕 대체품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이는 스포츠 및 기타 신체 활동에 참여하는 기업의 증가와 함께 기능성 제품 및 건강보조식품의 채택을 촉진하여 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 효소 기술의 발달로 탄수화물 제품의 분리, 개질, 정제가 가능해졌습니다. 이를 통해 잠재적인 건강상의 이점을 가진 고급 형태의 기능성 탄수화물을 만들 수 있습니다. 이와 관련하여, 농업의 번영과 동물성 및 유제품의 소비 증가는 전 세계적으로 동물 사료의 영양 솔루션으로서 동물 사료에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 기능성 탄수화물 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
  • COVID-19가 세계 기능성 탄수화물 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 내역은?
  • 유통 채널별 시장 현황은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는 무엇인가?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는 무엇인가?
  • 세계 기능성 탄수화물 시장의 구조와 주요 플레이어는?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 기능성 탄수화물 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 이소말트
  • 팔라티노스
  • 사이클로덱스트린
  • 커들란
  • 기타

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 식품 및 음료
  • 화장품·퍼스널케어
  • 의약품·뉴트라슈티컬
  • 기타

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 온라인 스토어
  • 전문점
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Cargill Incorporated
    • Evonik Industries AG
    • Foodchem International Corporation
    • Franken Biochem Co. Ltd
    • Haihang Industry
    • Roquette Freres
    • SANXINYUAN FOOD INDUSTRY
    • Sudzucker AG
    • Wacker Chemie AG
    • Zibo Qianhui Biological Technology Co. Ltd
KSM 25.10.02

The global functional carbohydrates market size reached USD 4.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 7.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.2% during 2025-2033.

Functional carbohydrates include dietary fiber, polysaccharides, oligosaccharides, sugar alcohols, and other functional monosaccharides. They aid in strengthening the immune system, regulating the intestinal flora, and decreasing the level of blood-lipid. Besides this, they create a natural, sugar-like sweetness, resist fermentation, prolong shelf-life, and offer low hygroscopicity, color and temperature stability. As a result, they are widely adopted in the manufacturing of sports nutrition and other functional food and beverages across the globe.

Functional Carbohydrates Market Trends:

Due to unhealthy dietary patterns, lack of physical activity, and the growing consumption of tobacco products, there is a significant rise in the prevalence of obesity, diabetes, and cardiovascular diseases (CVDs) among individuals. This acts as a major factor positively influencing the adoption of functional carbohydrates worldwide as they provide nutritional benefits, such as balanced and sustained energy supply, promoting fat burning, reducing calories, improving metabolism, and supporting a low glycemic diet. Apart from this, the increasing health consciousness among individuals is catalyzing the demand for sugar replacers in the manufacturing of food items, such as chocolates, cereals, and baked goods. This, along with the growing participation of individuals in sports and other physical activities, is promoting the adoption of functional and nutraceutical products, which is contributing to the growth of the market. In addition, developments in enzyme technology allow carbohydrate products to be isolated, modified, and refined. This enables the creation of advanced forms of functional carbohydrates with potential health benefits. In confluence with this, the thriving agriculture industry and the rising consumption of animal-derived and dairy products are projected to escalate their demand as nutrition solutions for animal feed around the world.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Isomalt
  • Palatinose
  • Cyclodextrin
  • Curdlan
  • Others

Breakup by Application:

  • Food and Beverages
  • Cosmetics and Personal Care
  • Pharmaceuticals and Nutraceuticals
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Online Stores
  • Specialty Stores
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cargill Incorporated, Evonik Industries AG, Foodchem International Corporation, Franken Biochem Co. Ltd, Haihang Industry, Roquette Freres, SANXINYUAN FOOD INDUSTRY, Sudzucker AG, Wacker Chemie AG and Zibo Qianhui Biological Technology Co. Ltd.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global functional carbohydrates market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global functional carbohydrates market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global functional carbohydrates market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Functional Carbohydrates Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Isomalt
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Palatinose
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Cyclodextrin
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Curdlan
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Food and Beverages
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cosmetics and Personal Care
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Pharmaceuticals and Nutraceuticals
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Online Stores
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Specialty Stores
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Cargill Incorporated
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Evonik Industries AG
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Foodchem International Corporation
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Franken Biochem Co. Ltd
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Haihang Industry
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Roquette Freres
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 SWOT Analysis
    • 14.3.7 SANXINYUAN FOOD INDUSTRY
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Sudzucker AG
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Wacker Chemie AG
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Zibo Qianhui Biological Technology Co. Ltd
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
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