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시장보고서
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크라우드 애널리틱스 시장 보고서 : 구성요소별, 전개 방식별, 용도별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)Crowd Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Application, End User, and Region 2025-2033 |
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세계 크라우드 애널리틱스 시장 규모는 2024년 21억 3,100만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 101억 2,400만 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 18.9%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상하고 있습니다.
크라우드 애널리틱스는 소매점, 식당, 버스 정류장, 기타 공공장소에서 개인의 움직임과 행동 패턴에서 수집한 데이터를 해석하는 과정을 말합니다. 이 데이터는 인터넷 프로토콜(IP)에 대응하는 비디오 카메라, 센서, 휴대폰 비콘, 통신사 등을 통해 수집됩니다. 크라우드 애널리틱스는 기업의 서비스, 배송, 가격 책정, 마케팅, 위치 선택에 대한 전략을 수립하는 데 도움이 되며, 그 결과 수익을 최적화할 수 있습니다. 현재 주요 기업들은 광고 캠페인의 효과를 측정할 수 있는 솔루션을 제공하고 있습니다.
기업이 고객 중심 접근 방식으로 크게 전환하고 있는 것이 소매업에서 크라우드 애널리틱스 소프트웨어 채택을 확대하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 관광객의 증가와 스마트 시티 개발에 대한 행정당국의 관심이 높아지면서 크라우드 애널리틱스 솔루션의 필요성이 높아지고 있습니다. 이 솔루션은 입장객 수, 체류 시간, 재방문자, 출신 국가, 이동 패턴, 사람들의 분포에 대한 정보를 추출하는 데 사용됩니다. 이 외에도 일부 서비스 제공업체들은 고해상도(HD) 카메라를 사용하여 표준 디지털 사이니지를 크라우드 애널리틱스 솔루션으로 전환하고 있습니다. HD 카메라는 관객의 표정과 감정을 포착하고 그에 따라 적절한 컨텐츠를 화면에 표시하여 고객을 끌어들일 수 있습니다. 또한, 시장 진입 기업들은 선진적인 서비스를 도입하기 위해 타사와의 협업을 진행하고 있습니다. 예를 들어, 미국에 본사를 둔 성능 분석 서비스 제공업체인 The Indoor Lab은 라이더 기반 솔루션의 선도적인 제공업체인 Cepton과 협력하여 독보적인 사회적 거리두기 및 청소 지표를 갖춘 최첨단 공간 및 크라우드 애널리틱스를 제공하고 있습니다. 또한, 코로나 바이러스 감염증(COVID-19) 사태로 인해 크라우드 애널리틱스 솔루션은 군중 속 개인의 사회적 거리두기를 모니터링하기 위해 전 세계적으로 각광을 받고 있습니다.
The global crowd analytics market size reached USD 2,131 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 10,124 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 18.9% during 2025-2033.
Crowd analytics refers to the process of interpreting data collected from the movement and behavioral patterns of individuals in a retail store, restaurant, bus station, and other public places. This data is collected using Internet Protocol (IP) enabled video cameras, sensors, mobile phone beacons, and telecom operators. Crowd analytics helps in making strategies concerning services, delivery, pricing, marketing, and site selection for businesses, thereby resulting in optimized revenue generation. Presently, leading companies are offering solutions that allow brands to measure the effectiveness of their ad campaigns.
A significant shift of businesses towards a customer-centric approach represents one of the major factors escalating the adoption of crowd analytics software in retail to make insightful decisions, increase work efficiency and profit, and provide better customer experiences. Moreover, the growing number of tourists, along with the increasing emphasis of governing authorities on developing smart cities, is catalyzing the need for crowd analytics solutions. These solutions are used to extract information about footfall, stay duration, returning visitors, country of origin, mobility patterns, and people distribution. Besides this, several service providers are transforming standard digital signage to crowd analytics solutions using high-definition (HD) cameras. They can capture the expressions and emotions of the audience and display the appropriate content on the screen accordingly to attract customers. In addition, the key market participants are collaborating with other companies to introduce advanced services. For instance, The Indoor Lab, a US-based performance analytics service provider, partnered with Cepton, a leading provider of lidar-based solutions, to deliver state-of-the-art space and crowd analytics with unparalleled social distancing and cleaning metrics. Furthermore, due to the outbreak of coronavirus disease (COVID-19), crowd analytics solutions are gaining traction around the world to monitor social distancing among individuals in crowds.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AGT International, Crowd Dynamics, Crowd Vision Limited (Skyfii Limited), CrowdANALYTIX, Mira, NEC Corporation, Nokia Oyj, Planview Inc., Savannah Simulations AG, Sightcorp and Walkbase (Stratacache).